שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מעוז: כהנא הוא שליח של ארגונים קיצוניים
בעקבות התקנות
ח״כ אבי מעוז התייחס להחלטת השר לשירותי דת מתן כהנא בעניין התקנות לבחירת רבני ערים. לדבריו, זוהי ההוכחה כי כהנא וחברי הקואליציה הם שליחים של ארגונים קיצוניים
מתן כהנא | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ראש השדולה לחיזוק ושימור הזהות היהודית ח״כ אבי מעוז התייחס על דוכן מליאת הכנסת לתקנות החדשות עליהם חתם השר כהנא לבחירת רבני ערים. לטענת מעוז, כל החלטותיהם של השר כהנא ושאר חברי הקואליציה מוכיחים כי הם "שליחים של גופים רדיקליים כמו הקרן לישראל החדשה".

"מספר שעות לפני פתיחת כנס הקיץ, פורסם, כי אתמול השר כהנא חתם על עדכון התקנות לבחירת רבני ערים", פתח מעוז את נאומו. "ובימינה כמו בימינה, ואצל כהנא כמו אצל כהנא, הכל עטוף במילים גבוהות ויפות ובאידיאלים נשגבים, אבל כשמורידים את העטיפה, רואים ששוב זה יישום של אג'נדות מאוד מסוימות.

במה דברים אמורים? על פי השר כהנא, התקנות החדשות באות בסך הכל לאפשר בחירת רב במקומות בהן לא נבחר רב במשך שנים. נשמע טוב, לא? אצל מנכ"לו כבר אפשר לשמוע במרומז את מה שמלמד על המגמות של התקנות. מנכ"ל המשרד לשירותי דת אמר שהתקנות יאפשרו לבחור רבנים, ואני מצטט: "תוך מתן דגש לצרכים המקומיים והתאמה טובה יותר בין אופיו של הרב לקהילה הרלוונטית". מילים יפות שבאות לכסות על רצון ברבנות מאוד מסוימת.

על פי התקנות החדשות כהונת רבני הערים תוגבל לקדנציה בת עשר שנים עם אפשרות הארכה על ידי מועצת העיר, דבר שעלול להוביל את הרב המקומי לנסות ולמצוא חן בעיני הפוליטיקאים המקומיים, שבם תהיה תלויה הארכת כהונתו.

מספר רבני ערים ותיקים יודחו בעקבות התקנות. והעיקר הוא השינוי בגוף הבוחר. על פי התקנות של השר כהנא הכוח לקביעת חברי הגוף הבוחר עובר אל הפוליטיקאים המקומיים ואל השר לשירותי דת, וכוחם של נציגי בתי הכנסת, כלומר, של הציבור שמבין את ערכו וחשיבותו של רב גדול בתורה וביראת שמים, נחמס.

באופן מאוד לא מפתיע מי שמיהרו לברך על התקנות הללו הם הגופים שנמצאים בקצה הליברלי של הציבור הדתי לאומי, אם לא מעבר לו. גופים כמו מכון הרטמן וכמו נאמני תורה ועבודה, שהיה ממומן בעבר על ידי הקרן לישראל חדשה, בירכו בכל לב על התקנות שאת קידומן הם דחפו במשך השנים. ללמדך, שהשר כהנא, כמו שאר חברי מפלגתו והקואליציה הם בסך הכל שליחים של גופים רדיקליים כמו הקרן לישראל חדשה".

לסיום, פנה ח"כ מעוז לח"כ אורבך, "אתה מבין ידידי? כל דקה של המשך כהונת הממשלה הזאת זה עוד נזק ופגיעה בדמותה היהודית של מדינת ישראל. בידך לעצור זאת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים