שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » "כך הצלחנו להכניס מזון כשר לשדה התעופה"
הדרמה בפרנקפורט
בשבוע שעבר נרשמה דרמה בשדה התעופה בפרנקפורט לאחר ש'לופטהנזה' המריאה כשהיא מותירה את מרבית הנוסעים מאחור – רבה של פרנקפורט על הדרמה מאחורי הקלעים
שדה התעופה בפרנקפורט והרב אביחי אפל | צילום: דוד בכר, Lukas Wunderlich שאטרסטוק

אפקט סגירת השמים בישראל בשל התפשטות הקורונה הצליחה לחולל כאוס בשבוע שעבר וליצור דרמה חסרת תקדים וחובקת עולם, לאחר שמתוך חשש לאי אישור נחיתה בנתב"ג, החליטה 'לופטהנזה' להמריא משדה התעופה בפרנקפורט כשעל סיפונה 40 נוסעים בלבד כשהיא מותירה מאחור עוד כ- 120 נוסעים שהיו אמורים להצטרף לטיסה, הגיעו לשדה, עברו את עמדת ביקורת הדרכונים והצ'ק אין אך נאלצו להישאר מאחור.

לאחר הסערה שחוללה ההחלטה השרירותית של 'לופטהנזה' והביקורת הרבה שספגה בשל ההחלטה הנמהרת, יצאה טיסת חילוץ נוספת מפרנקפורט וזו החזירה ארצה את יתר הנוסעים הנסערים והזועמים.

בשיחה עם 'בחזית' מספר רבה של פרנקפורט וחבר ועידת רבני אירופה הרב אביחי אפל על הרגעים בהם קיבל את טלפון הראשון מאחד הנוסעים שסורב לעלות על המטוס ונותר על אדמת גרמניה מה שהצית מערך לוגיסטי שלם ורחב שנועד היה לסייע לאזרחים ההמומים באמצעות מזון ושתיה.

"מרבית הנוסעים נותרו בשדה התעופה, בעוד שרק חלק מהם הצליח לעבור לבתי מלון, מרבית הקבוצה שנשארה בשדה, נותרו בשטח הטרמינל בחלק של ה'טרנזיט' כשהכוונה לאזור החתום והנעול, ממנו לא ניתן לצאת החוצה".

"חלק גדול מהציבור בסביבות 30 אנשים היו חרדים שהמזון שסופק להם על ידי לופטהנזה כמו גם לנוסעים נוספים שנותרו על אדמת גרמניה, לא סיפק אותם מבחינה כשרותית", לדברי הרב אפל, לא היה זה פשוט כלל ועיקר לשנע את המערך הלוגיסטי הכשר למהדרין שהצלחנו לארגן ברוחב לב ובנפש חפצה אל תוך השטח הסגור בטרמינל.

הרב אביחי אפל | צילום: רפי ארליך

"יצרנו קשר עם גורמים במשטרה, גם דרך לופטהנזה וגם דרך הנהלת נמל התעופה, בניסיון להעביר אוכל ודברי מזון אל תוך השטח בו שהו הנוסעים, שחלק מהם היו בקונקשן והיו תשושים מטיסות קודמות ממדינות אחרות, כמו דרום אמריקה, אסיה וכדו', אני יודע על לפחות משפחה אחת עם ילדים קטנים שנותרה בשדה והמצב היה בלתי נעים בעליל, בקיצור עשינו את כל המאמצים והפעלנו את כל הקשרים, אלא שבלילה השדה כבר היה במצב סגור כך שכבר לא היה שייך להעביר כלום".

"זה לא כמו בימים הרגילים שהשדה מאויש דרך קבע 24 שעות ואז יש מענה בכל שעות היממה, בעידן הקורונה הכל דליל, כך שנאלצנו להמתין לשעות הבוקר אז נשאו המאמצים פרי וקיבלנו את האישורים להכניס את המשלוח פנימה וברוך השם השתדלנו להגיע לשם עם פירות וירקות, פיתות ושאר מוצרים שהצלחנו בזמן הקצר ולהתארגן".

לדברי הרב אפל, "היות ובהנהלת השדה התעקשו שלא לאפשר לנו באופן אישי להיכנס פנימה בשל כללי הריחוק החברתי, הרי שהעברנו את המשלוח לידיו של נציג לופטהנזה, וזה אכן העביר את דברי המזון. זמן קצר לאחר מכן, כבר מיד קיבלנו טלפונים מהאנשים במקום כשהם מודים לנו בהתרגשות ומקרב לב, היה זה בשבילם הצלה לכל דבר". 

"השתדלנו לשלוח כמות גדולה של מזון שתספיק לכלל האזרחים הישראלים ולא רק לחרדים שבהם", מוסיף הרב אפל כשהוא מציין לשבח את צוות הקרקע של לופטהנזה שלדבריו "למרות הקשיים שנערמו, הם עשו מאמצים ניכרים כדי להיות אתנו ולהושיט סיוע ככל הניתן. היינו צריכים אין ספור אישורים כדי לצלוח את המשוכה, אני חייב לומר כי הופתעתי עד כמה הצוות של לופטהנזה מכיר את הציבור החרדי והאורתודוקסי, ער לאורח חייו ולצרכיו השונים, מסתבר שהציבור הזה חשוב לו והם פשוט היו שם בשבילם".

"בית הכנסת הגדול בפרנקפורט פעיל כרגיל"

אנחנו מבקשים לנצל את ההזדמנות ולשמוע מהרב אפל המכהן כאמור כרבה של פרנקפורט על ההכנות לרגל חג הפורים וקריאת המגילה בצל הקורונה. "המצב בגרמניה מבחינת הקורונה אינו טוב בלשון המעטה, המדינה נמצאת בימים אלו בעיצומו של סגר, זה אומר שבתי הספר פועלים באופן חלקי כך גם מרכזי הקניות סגורים למעט חנויות המספקות מצרכים חיוניים בדומה לישראל, בתי הכנסת שאינם יכולים לעמוד בהנחיות הריחוק החברתי נותרו נעולים בימים אלו כאשר בתי תפילה גדולי יותר שההתארגנות הלוגיסטית אפשרה להם להיערך מראש, ממשיכים לקיים פעילות דתית ענפה גם בחסות הסגר".

הרב אפל מציין כי בעוד שני בתי כנסת בעיר נותרו סגורים בימים אלו שכן אין להם את היכולת לעמוד בכללי הריחוק החברתי, הרי שבית הכנסת הגדול בפרנקפורט נותר פתוח ואליו נוהרים מתפללי בתי הכנסת השונים".

"בית הכנסת הגדול בפרנקפורט פעיל כרגיל", מספר הרב אפל ומוסיף, "אנחנו מקווים שגם הערב לקריאת המגילה יתאפשר לנו לנהוג כפי שצריך, אנחנו מתכננים לקיים מספר 'סבבים' של קריאת מגילה ואנו תקווה שאכן הציבור יופיע ושיהיה מכובד כיאה וכראוי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים