שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » כך פעלו המחבלים – מרגע הפיגוע ועד לתפיסה • צפו
שלב אחר שלב
שעות לאחר תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע המחריד בעיר אלעד ביום חמישי האחרון, וכוחות הבטחון מצליחים להרכיב פאזל ולהתחקות אחר מסלול המחבלים
זירת הפיגוע באלעד | צילום: שמעון ברוך
צילום: דוברות המשטרה

שעות לאחר תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע המחריד בעיר אלעד ביום חמישי האחרון, וכוחות הבטחון מצליחים להרכיב פאזל ולהתחקות אחר מסלול המחבלים מרגע הפיגוע ועד לתפיסתם.

תחילה תקפו המחבלים את אורן בן יפתח הי"ד שהסיע אותם ברכבו מבלי שידע שמדובר במחבלים. בן יפתח ניסה להתנגד ובמהלך ההיאבקות, מכשיר פלאפון של אחד המחבלים נפל בזירה. כוחות הביטחון הצליחו בעזרת המכשיר לעלות על זהות המחבלים ולבנות פרופיל. כך מדווח ניר דבורי בחדשות 12.

עוד דווח ב-12 כי במהלך ההיאבקות בין הנרצח למחבלים, בן יפתח הי"ד הצליח לפגוע באחד המחבלים וגרם לו לשבר ברגל. ע"פ כוחות הביטחון, השבר ברגל של המחבל מנע מהם להתקדם מעבר לקילומטר שהצליחו לצעוד וכך הצליחו כוחות הבטחון לשים את ידיהם על המחבלים.

גורם ביטחוני סיפר ל'וואלה', לאחר תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד, כי מהחקירה הראשונית עולה שהשניים עבדו בעיר והכירו אותה היטב. הם ביצעו את הפיגוע בפעם ה-17 שבה נכנסו לישראל דרך פרצה בגדר, שיצרו בעצמם, אז אסף אותם אחד הנרצחים. הם נסעו לחניון גן שעשועים, ושם רצחו אותו. עוד עלה מהחקירה כי השניים המתינו כמה שעות עם הגופה ברכב עד שירד החושך, ורק אז יצאו לפיגוע. הרכב נשאר בגן השעשועים באלעד.

עוד דיווח על מסלול מנוסתם של המחבלים: תלמידי אחד מבתי הספר באלעד, שנמצא מטרים ספורים מהיער, גילו היום בבוקר שאלמונים נכנסו במהלך השבת לאחת הכיתות, כיסו את מצלמת האבטחה וככה"נ אכלו יונים במקום. כוחות של משטרת ישראל הגיעו למקום במטרה להבין האם אלו המחבלים שנכנסו למקום במהלך השבת. כך דיווח קובי בורנשטיין.

כאמור, במהלך סריקות אמש בסמוך ליער, הבחין קצין בטיפות דם באזור. כוחות רבים הוזנקו למקום והחלו בחיפושים, תוך שימוש בפצצות תאורה. לאחר שעה קלה של חיפושים, הכוחות התקשו להמשיך בשל החשיכה והחליטו להמשיך ולחפש בשעות הבוקר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים