שיתוף
תגובות
משפחה » כך תעודדו את ילדיכם לעשות שיעורי בית
טיפים חינוכיים
מי מאיתנו לא נתקלת בשאלות פשוטות של התנהלות יומיומית מול הילדים, לא מעט הורים שואלים את עצמם של מי האחריות על שיעורי הבית? • הנה לכן כמה תשובות וטיפים בנושא
שיעורי בית | צילום: Brian A Jackson, שאטרסטוק

מי מאיתנו לא נתקלת בשאלות חינוכיות פשוטות של התנהלות היום יום בבית מול יקירנו הילדים, לא מעט הורים שואלים את עצמם של מי האחריות על שיעורי הבית? עד כמה הם צריכים לשאת על עצמם בעול הילד ולשבת איתו או איתה על החוברת בחשבון או על תרגול כתיבת אותיות, ותוהים מה נעשה שהקטנים הללו יגדלו ויעלו לישיבה/סמינר ושם כבר ישנם תכנים שלא נמצאים אצלנו בשום תא בזיכרון ואין לנו איך לעזור בלימוד? אז נשתף אתכם בכמה טיפים

מאמנים לאחריות עצמאית – האחריות על המשימות הלימודיות שניתנות במסגרת החינוכית היא אמנם של הילדים שלנו, אך אנחנו צריכות להיות שם לצידם ולעבור זאת יחד איתם תהליך של למידה – להדריך, לאמן, להאמין, לעודד ולשחרר.

סדר יום – נבנה סדר יום קבוע המאפשר חלוקה הוגנת והגיונית למנוחה, חברים, חוגים וחובות כמו הכנת שיעורי בית, ארוחות, מקלחות ועזרה במטלות הבית.

למדו אותם סדרי עדיפויות – נלמד את הילד שלנו לנהל את הזמן נקבע שקודם מכינים שיעורים ורק אחר כך מתפנים למיצוי הדברים שרוצים לעשות. אפשר על גבי דף נייר, לוח מחיק או לוחות תכנון ייעודיים – לציין את כל המשימות שהתקבלו היום ואת סדר הפעולות הנחוץ לנו להשלמתן. יותר מאיתנו, ילדים זקוקים לארגון ברור ומובנה של המטלות שלהם ולרשימה מרוכזת של הציוד הנדרש עד שזה יהפוך לטבע שני.

להנחיל מיומנות למידה – ננחיל אצל הילדים שלנו מיומנויות ואסטרטגיות למידה אחרי שקבענו שעת התחלה ללמידה בבית או להכנת שיעורים, נברר עם הילדים שלנו איך מתאים להם ללמוד, ואם הם לא ידעו לומר, פשוט ננסה ואולי נטעה, אך נשקף את מה שראינו – האם עוזר להם להתרכז כשהם יושבים לבד בחדר, האם יעדיפו להכין שיעורים בפינת האוכל, האם הם זקוקים לשקט או שדווקא גירויים סביבתיים ואווירה שוקקת בבית מאפשרים להם ללמוד היטב.

סביבה נעימה ונוחה – נארגן יחד סביבת למידה נוחה לא בכל בית, יש לכל ילד/ה חדר שקט ללמוד בו, אבל כהורים שרוצים לטפח את המוטיבציה ללמידה ולאפשר לילדים שלנו למצות את הפוטנציאל שלהם, חשוב שננסה לארגן עבורם סביבת למידה מותאמת. אם אפשר, עדיף להעמיד לרשותם כיסא ושולחן נוחים שמתאימים לגובה שלהם, תאורה טובה, ובהתחלה, גם לתזכר אותם להכין מראש כלי כתיבה, מים ואפילו פרי לנישנוש. הרבה יותר חשוב מכל אלה – כדאי שנהיה שם נגישות לחיוך, מילה טובה והקשבה. בארוחת הערב או לפני השינה, שאלו אותם מה למדו היום ובקשו לשמוע על דבר אחד חדש שעניין אותם ודבר אחד שכבר שמעו עליו קודם.

לא להפעיל לחץ – נאיר את הטוב ככל שהילדים שלנו יחוו יותר חוויות חיוביות בזמן הלמידה בבית, ועידוד על ההשתדלות שלהם, המאמץ והניסיון להתמודד עם חומר הלימוד – כך תתרחב תחושת הערך העצמי שלהם, תגדל המוטיבציה שלהם להתמיד בעשייה ויתפתח בהם האומץ לנסות שוב גם אם הפעם לא נחלו הצלחה. ילדים שגדלים תחת עין בוחנת, ציפיות גבוהות מדי או באווירה משפחתית ביקורתית – עלולים לגדול כפרפקציוניסטים ולהתקשות מול כל תוצאה שאינה עומדת במבחן השלמות שהציבו לעצמם, או לחלופין לוותר מראש מתוך חשש שבחיים לא יעמדו בסטנדרטים של הוריהם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים