שיתוף
תגובות
כלכלה » מדיה ופרסום » כך תפיקו סרטון תדמית ותשדיר פרסום לעסק
חגיגת הקמפיינים כבר כאן
כשעם ישראל מתכונן לחודש החגים ויוצא למסעות שופינג, גם הקמפיינים הפרסומיים מעלים הילוך – ואיתם טרנד הוידאו • רחלי גוטליב מ'פרסום בחזית' עם טיפים להפקה החכמה
הפקת וידאו | צילום: H_Ko, שאטרסטוק

קורונה או לא קורונה, חודש החגים לא צפוי להידחות ועולם הצרכנות נראה כאילו התעורר משינת אביו-קיץ ארוכה. יציאתם של מיליוני הצרכנים לסיבובי השופינג העמוסים לעייפה והצטיידותם בשלל מטעמי החגים ו'כלי העבודה' למצוות התקופה גם מחזירה את התחרות על הצרכן לימים של לפני הקורונה.

זו גם הסיבה להתעוררות המפתיעה של ענף הפרסום, לאחר שהרשתות, החברות והחנויות השונות חזרו לימים הטובים בהם הם הורגלו להתחרות על הצרכן הבא באמצעות קמפיינים שונים ומגוונים, כאשר כל אחד מנסה להביא אליו את הצרכן באמצעות מבצע וקסם משלו.

אלא שבשונה משנים קודמות, השנה מתאפיינים הקמפיינים באלמנט נוסף, אמנם לא חדש, אך בהחלט משהו שהפך לשגרה. זינוק מספר החרדים החשופים לפלטפורמות הדיגיטל הכשרות בתקופת הקורונה, בשל הנחיות הריחוק החברתי, הביא לכך שכמעט בכל קמפיין יש סרטו שיווקי 'מגניב' ובמקרים רבים אפילו סדרת סרטונים.

ברוח התקופה, חושפת לראשונה רחלי גוטליב, מנהלת ההפקה של חטיבת הוידיאו במשרד 'פרסום בחזית', טעימות מארסנל הטיפים שלה, אותם אספה במרוצת השנים בהן היא עוסקת בתחום.

"לפני הכל", מדגישה רחלי גוטליב, "צריך לדעת מה עושים לפני ההפקה, לא אחריה. "צריך לדעת איך להכין תסריט נכון, לדעת לגשת לבימוי, איך צריך להיות בימוי ועוד. לא כל מי שבא ליום צילום יודע להיות במאי… בבימוי אתה צריך לדעת כל פעולה שאתה עושה", היא מסבירה.

מה שחשוב לא פחות מהתסריט והבימוי, הוא מי בכלל יופיע בסרטון. גוטליב חושפת כי בפגישה של 'פרסום בחזית' עם הנהלת מלון חרדי מוכר היא שאלה אותם "מי אתם רוצים שייצג את המלון?" והופתעה (או שלא) לגלות מי המתנדב התורן. "אני, או מישהו אחר מפה", ענה המנהל בפשטות.

למרות שאתם הפנים של העסק, זה לא תמיד נכון שאתם אלה שתייצגו אותו. צריך פנים שעוברות מסך, מישהו שנעים לך לקבל ממנו, סוג של 'הפנים היפות של המלון'. "יש הרבה בעלי עסקים שנתקלתי בהם, שהם רוצים להיות הפנים של העסק וזו טעות איומה. כי אתה לא יכול להיות הפנים של העסק, אין לך את הכריזמה המתאימה, אין לך את הכושר הרטורי, פשוט אין", מסבירה גוטליב. "עם כל הכבוד לזה שאתה מנהל את העסק, אתה לא בהכרח יכול לנהל אותו גם מול מסך".

סאונד זה אומנות

וזה לא רק עניין כתיבת התסריט, בחירת השחקן ובימוי הסרטון. בראיית עינה המקצועית של רחלי גוטליב, "זה באמת משהו שאני צריכה לדעת איך להוציא את זה החוצה, איך לבחור אנשי צוות נכונים, תסריט, בימוי, סאונד, הפקה  ו…תאורה. כן, תאורה! אנשים חושבים שמצלמים באור יום וזה מספיק. זה פשוט לא נכון, אנשי המקצוע מביאים תאורן לכל מקום".

נקודת החיסכון המשמעותית ביותר שגובה מבעלי העסקים מחיר כבד עוד יותר, היא נקודת כוח האדם. "יש קטע שאנשים שרוצים לחפף ולחסוך עלויות אומרים 'אני הבמאי, צלם, מפיק, ותסריטאי,  והוא…תאורן, עורך' ועוד. תמיד כשאתה ביום צילום גם וגם וגם תהיינה פאשלות. פתאום אתה שם לב ששכחת להוריד את העגיל לשחקן, או למשל שכחת על הסט את הכוס מים שהוא ביקש קודם. אלה הדברים הקטנים שפשוט עושים את כל הסרטון".

אם חשבתם שבכך תם סיפור החיסכון שעולה ביוקר, מסתבר שכלל לא. אם יש נושא אחד שיש עליו לגוטליב בטן מלאה זה בחירת הסאונד והמוזיקה. לרחלי, שבכובעה השני מנהלת את 'להקת בראבו' הפונה לנשים חרדיות, יש רקורד רווי מוניטין בכל הנוגע לעולמות הסאונד והמוזיקה. "המוזיקה והסאונד זה האלמנט החשוב ביותר", היא מסבירה. "אי אפשר כבר לשמוע את מוזיקת הרקע מטיקטוק, צריך מוזיקה מקורית, שקונים. לא פחות חשוב מכך, זה לדעת לבחור קריין איכותי שלפעמים הוא זה שמרים לך את כל הסרטון". כך למשל, מסבירה רחלי כי מלאכת איתור הקריין היא אומנות בפני עצמה, שכן יש המתאימים לשיווק אגרסיבי ויש מי שמתאים רק לתשדיר סוחט דמעות.

"אחרי שעשית הכל כמו שצריך אתה יכול בסוף הסרטון לשים לינק למכירה, שזה באמת, אם אני הייתי רואה את זה בסרטון היה לי הרבה יותר מגניב", מסכמת רחלי, "בפרט בתקופה הנוכחית שאנשים לא שמים לב והם צמודים למסך והם פשוט קונים וקונים… עם סרטון טוב הם קונים כפול. בואו באמת תתרגמו את העסק שלכם למסך", היא אומרת, ספק בקריאה לבעלי העסקים להפיק סרטון, ספק בדרישה שהראיון הבא ייעשה בפורמט וידיאו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים