שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » כל ההבדלים בין סיעודי לסיעודי מורכב
רפורמה חדשה
סיעודי מורכב היא הגדרה שנוצרה על ידי משרד הבריאות, הגדרה אשר מתייחסת באופן ישיר אל אנשים אשר נתונים אל מצב סיעודי שבעקבותיו הם חייבים בעזרה בשגרת היום יום
תגיות:
רופא. אילוסטרציה | צילום: Roman Zaiets, שאטרסטוק

תחילה, חשוב לציין כי סיעודי מורכב היא הגדרה שנוצרה על ידי משרד הבריאות, הגדרה אשר מתייחסת באופן ישיר אל אנשים אשר נתונים אל מצב סיעודי שבעקבותיו הם חייבים בעזרה בשגרת היום יום שלכם וכמו גם, זקוקים להשגחה ולטיפולים רפואיים. את הטיפולים השונים יכולים האנשים הסיעודיים לקבל בבתי החולים ובמרכזים הרפואיים השונים ולעיתים אף בבית. על מנת להבהיר לכם בצורה ברורה ומדויקת את ההבדלים בין סיעודי לסיעודי מורכב, ריכזנו עבורכם במאמר הבא את כל הדגשים הרלוונטים לנושא. 

הגדרתו של חולה סיעודי מורכב


במטרה להגדיר אדם בתור חולה  סיעודי מורכב , על אותו אדם תחילה להיות מוכר בתור סיעודי. על כן, מדובר על הכרה התלויה באופן ישיר מתוצאות מבחן התלות, מבחן בו אשת או לחילופין איש המקצוע יבחו שלושה גורמים מרכזיים. זאת בעת בה הראשון והחשוב ביותר הוא האפשרות לבצע פעולות בסיסיות במהלך שגרת היום יום לצד טווח ציונים אשר ינוע בן 0 ל-8 נקודות. בין הפעולות הנבדקות השונות תוכלו לפגוש בבדיקת ניידות בבית, בדיקת רחצה והלבשה,שכיבה וקימה, אכילה, שתייה ועוד מגוון רחב של פעולות שגרתיות בסיסיות שאנו עושים במהלך היום יום שלנו. הגורם השני במבחן הוא גורם אשר מתבסס על בני משפחה אשר מתגוררים עם אותו מטופל או לחילופין מתגוררים בקרבת ביתו, בעת בה הגורם השלישי הינו האם מדובר במטופל שעלול לפגוע בעצמו או בסובבים אותו כאשר יישאר לבד. 
כל אחד מכל אותם גורמים משפיע באופן ישיר על תוצאות מבחן התלות באופן אשר עשוי לזכות את המטופל בנקודות נוספות בהתאם למצב אליו הוא נתון. על כן, הרפורמה החדשה בחוק הסיעוד במדינת ישראל קובעת כי בעת בה מדובר על שמונה נקודות, יוכל המטופל לקבל קצבת סיעוד  ברמה חמש, בעוד שמעבר יוכל המטפל לקבל קצבת סיעוד בדרגה שש – מה שמשפיע באופן ישיר על כמות שעות הטיפול השבועיות.

מדוע פצעי לחץ נחשבים כמצב רפואי מורכב?


כאשר אנו מדברים על פצעי לחץ, חשוב לציין כי מדובר למעשה על פצעים הנוצרים כתוצאה משילוב של לחצים שונים או לחילופין שילוב של לחץ יחד עם כוחות משיכה המגיעים מכיוונים שונים. למרבה הצער, פצעי לחץ הם פצעים נפוצים במיוחד, פציעה הנוצרים במהירויות רבות, בעוד כי זמן ההחלמה מהם עשויה להפוך לממושכת עד מאוד ונעה בטווח של בין שבועות עד למספר שנים. יחד עם זאת, חשוב לציין כי מדובר למעשה על פצעים שעשויים להופיע בכל שכבת גיל אפשר אך במרבית המקרים יופיעו אצל קשישים ואנשים אשר מרותקים למיטה או לכסא גלגלים, בעלי עור רגיש, סובלים מחוסר שליטה בסוגרים וכן הלאה – מצבים המחייבים בטיפול והשגחה רפואיים. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים