לאישה » טיפים » כל ההכנות לצום ט' באב: כמה, מתי וכיצד?
צום קל
אולי רובנו יודעות לדקלם את העצות לצום קל אך האם זוכרות ליישם את הדברים? • כך תיערכו נכון לצום הארוך והחם ותתארגנו להוריד קפאין ולהוסיף מים לתפריט היומי
תגיות: ,
תשעה באב | צילום: Sarit Richerson, שאטרסטוק

הכנה נכונה ומוקדמת היא סוד ההצלחה במקרים רבים ובעיקר לקראת צום במזג אוויר חם באופן קיצוני. אל תחכו לדקה האחרונה והתחילו כבר מהיום למלא מצברים ולהפחית מאכלים מזיקים.

הכנה לצום:

תנו לגוף נוזלים כבר מהיום. מומלץ לשתות בהדרגה ליטר וחצי עד שני ליטר מים. למי שמתקשה לשתות כמות כזו של מים, ניתן לגוון גם עם מיץ פירות טבעי ותה צמחים בנוסף למים.

הורידו בהדרגה מאכלים המכילים קפאין: קפה ועד קולה. הקפאין מביא לאיבוד נוזלים הגורם לחולשה וסחרחורת.

נסו לאכול ארוחות קטנות כל כמה שעות ולא ארוחות גדולות. דאגו שהארוחות יכללו פירות, ירקות ועלים ירוקים, דגנים מלאים (לחם מקמח מלא, קינואה, אורז מלא ועוד) ודגים. מומלץ להימנע מקטניות לפני הצום.

מומלץ לאכול פחמימות מלאות כגון: אורז מלא, שיבולת שועל (קווקאר), גרנולה, קינואה, דוחן ומאפים מקמח מלא. הם עשירים בסיבים תזונתיים ולכן מתפרקים לאט ויוצרים תחושת שובע לאורך זמן. בנוסף הם עשירים במים. למשל, כוס אורז מבושל מכיל 2/3 כוס מים. אל תשכחו לשתות כוס מים אחרי אכילת דגנים מלאים. זאת כדי שהסיבים התזונתיים שבהם יתנפחו. זה גם יעזור ליצירת תחושת השובע.

אכילת עלי נענע טריים עשויה לסייע במניעת ריח פה רע לפחות למשך מספר שעות.

אכילת דברים מתוקים לפני הצום עלולה להגביר את תחושת הרעב בצום שלמחרת ולגרום לגוף להזדקק למתוק. גם מלח אינו מומלץ שכן הוא סופח נוזלים ומעמיס על מערכת העיכול.

זכרו:

חז"ל אומרים לגבי צום יום כיפור, לא להעמיס אוכל על הקיבה, והדבר ללא ספק נכון לגבי כל הצומות. ככל שמגדילים את נפח הקיבה – כך רעבים יותר. לכן, אל תנסו לאכול בשביל יומיים. ככל שאוכלים יותר ביום שלפני הצום – כך רעבים יותר ביום הצום.

נסו לשהות ככל הניתן במקום ממוזג ואל תעשו פעילות גופנית מאומצת.

והעיקר, שלא נשכח לשבת ולהעמיק קצת בנושא לשמו אנו צמים: הבנה על חורבן הבית, ניסיון לקחת על עצמנו לבנות את בית המקדש השלישי, להרבות באהבת חינם ובמעשים טובים ולא להפסיק להתפלל לה' שיביא אלינו את משיח צדקנו במהרה בימנו אמן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

נכון לתאריך: 2020-07-31
USD3.408-0.029
GBP4.47201.124
JPY3.25420.179
EUR4.03880.973
AUD2.45040.172
CAD2.5384-0.51
DKK0.54250.949
NOK0.37590.08
ZAR0.2012-2.755
SEK0.39240.952
CHF3.75371.025
JOD4.8068-0.04
LBP0.02250
EGP0.2134-0.047