שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » כמות ברזל גבוהה עשויה לפגוע באיכות החיים
מחקר
מסתבר שכמות גדולה מדי של ברזל בדם עשוי לפעול ולהשפיע בדיוק הפוך ממה שהורגלנו לחשוב
מולקולות צפים בכלי הדם | צילום: Spectral-Design, שאטרסטוק

בדרך כלל, בין שלל האבחונים שאנו רגילים לשמוע מהרופא שלנו, 'מחסור בברזל' יהיה אחד מהם, אלא שמחקר חדש מוכיח שהופעת רמות גבוהות מדי של ברזל בדם, עשוי להיות הגורם למחלות כרוניות.

מחקר חדש, שהשתתפו בו מיליון בני אדם מרחבי העולם שסווגו על פי 3 קריטוריונים – תוחלת חיים, גיל מבוגר ושנים נטולות מחלה. המחקר גילה כי כ-10 אזורי מפתח בגנום קשורים למדדים שסווגו ככאלה של חיים ארוכים, לצד קבוצות גנים הקשורות לדרך בה מתפרק לנו הברזל בגוף.

משמעות המחקר היא, כי כמות גדולה מדי של ברזל בגוף עלול להגדיל את הסיכוי ללכת מהעולם מוקדם.

לדברי פול טימרס מאוניברסיטת אדינבורו, שהיה מבין עורכי המחקר, "הממצאים מגלים לנו שרמות גבוהות של ברזל בדם עשויות להפחית את שנות חיינו הבריאות". לדבריו, "נתוני המחקר דווקא מעידים, כי שמירה על רמות נאותות של ברזל עשויה למנוע נזק הקשור לגיל. אנו משערים כי הממצאים שלנו על מטבוליזם של ברזל, עשויים להתחיל גם להסביר מדוע רמות גבוהות מאוד של בשר אדום עשיר בברזל נקשרו למחלות הקשורות לגיל כמו מחלות לב".

לדברי החוקרים, הגנטיקה משפיעה על כ-10 אחוזים מהמצב הבריאותי ותוחלת החיים, וזה יכול להקשות על בחירת הגנים המעורבים מכל שאר הגורמים המעורבים (כמו הרגלי העישון או השתייה). עם זאת, אחד היתרונות של מחקר חדש זה הוא גודלו והיקפו העצום.

עוד ציינו החוקרים, כי בהמשך בכוונתם לבחון את יעילותן של התרופות שנועדו להורדת הברזל בגוף. שכן מעבר לגנטיקה, לתזונה נכונה השפעה מכרעת על כמות הברזל ואיכותו.

לדברי ד"ר ג'וריס דילן מהמכון לביולוגיה בגרמניה, "המטרה הסופית היא לגלות כיצד מווסתים את ההזדקנות ולמצוא דרכים לשיפור הבריאות במהלך תהליך ההזדקנות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים