שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » התברר כי האשה יותר 'תלמיד חכם' מהבעל
תביעת שלום בית
בשיחה מיוחדת שנשא מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א בפני אברכים חסידי תולדות אהרן סיפר להם אודות דין תורה מיוחד כנגד 'בחיר ישיבת חברון'
הראב"ד הגר"מ שטרנבוך | צילום: רפאל שוורץ
דבריו של הגר"מ שטרנבוך |
צילום: י.נ.ק.

בשיחה מיוחדת שנשא מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א בפני אברכים חסידי תולדות אהרן מכולל זכור לאברהם בנשיאות הגאון רבי פנחס סמט, אשר שנכנסו השבוע למעונו של זקן הפוסקים להיבחן על הלכות שבת. הגר"מ עורר את האברכים בדבר חשיבות לימוד הלכה למעשה.

לאחר המבחן המקיף הופתעו לשמוע מפי הגר"מ את הסיפור "המרעיש" על בחיר ישיבת חברון שהסתבך עד כדי תביעת שלום בית על שולחן בית הדין לאחר שהתברר כי אינו יודע הלכות שבת, כאשר בעקבות כך סירב השווער (חמיו) לשלם את התחייבותו על דירה בירושלים.

בדבריו אמר הגר"מ לאברכים: "זהו קידוש ה' כשאברך יודע הלכות שבת בכל מקום, ומאידך זהו ביזיון גדול לאברך אם אינו בקי היטב בהלכות שבת, עד שצריך מפעם לפעם לשאול את אשתו שתאמר לו איך לנהוג מתוך ההלכות שלמדה בנערותה, אוי לה לאותה בושה".

"ביושבי בבית דין" סיפר הגר"מ לאברכים, "עלה לשולחנינו תביעת גירושין נגד אברך מסוים שבבחרותו נודע כ'בחיר ישיבת חברון', ובעקבות כך אף הובטח לו דירה בירושלים, אלא שלאחר נישואיו הוברר לאבי הכלה שבתו הכלה הינה 'תלמיד חכם' הרבה יותר מהבחור, שהבחור אינו יודע כלל הלכות שבת, ועיקר ידיעותיו הוא רק בפלפול בלומדעס, ובכל שאלה בהלכות שבת צריך הבחור לשאול את הכלה שלמדה הלכות אלו בבחרותה, ובעקבות כך דרש לבטל את התחייבותו לדירה בירושלים, מה שגרר וסיבך את העניינים עד תביעת שלום בית שהגיע לשולחן בית הדין".

לאחר מכן הוסיף מרן פוסק הדור לבקש מהאברכים שיסכמו בכתב את הנלמד בכולל: "לכן כל אחד יראה להעלות על גבי הכתב את סיכום כל ההלכות בכדי שלא ימושו מזכרונו, ובזה גם נעשה ה"מכה בפטיש" של הבנת הדברים, שכן החברותא הטובה ביותר היא היד של האדם עצמו, והיינו העט שבידו".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. האבא של האישה מפספס מה זה תלמיד חכם וחבל.
    חבל גם שבכלל עניין כזה מתפרסם. זה רק מצליח לגרום לחילול ה ולשנאת עמי ארצות לתלמידי חכמים – להתגבר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים