שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » כתב אישום נגד בכיר התנועה האסלאמית
תומכי טרור
כתב אישום הוגש נגד השייח' כמאל ח'טיב, סגן ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, בגין הסתה לאלימות ותמיכה בטרור
פייסבוק | צילום: Chinnapong, שאטרסטוק

פרקליטות מחוז צפון (פלילי) הגישה היום לבית משפט השלום בנצרת כתב אישום נגד השייח' כמאל ח'טיב (59) מכפר כנא, ששימש כסגן יו"ר הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, בגין שלוש עבירות של הסתה לאלימות, שתי עבירות של "פרסום דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, תמיכה או הזדהות" ועבירה של הזדהות עם ארגון טרור בחודשים אפריל-מאי, על רקע גל ההתפרעויות האלימות ברחבי הארץ על רקע לאומני-גזעני וחלקן בעת מבצע "שומר החומות". כתב האישום הוגש באישור היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט. במקביל, מבקשת הפרקליטות לעצור את השייח' ח'טיב עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין יעל כ"ץ, השייח' ח'טיב הוא דמות מוכרת ובעלת השפעה בקרב האוכלוסייה הערבית בישראל, ואת מעמדו הציבורי רב ההשפעה רכש בעיקר בתפקידו בתנועה האיסלאמית.

ח'טיב ניהל דף 'פייסבוק' בערבית בשם "אלשייח' כמאל אלח'טיב", שהיו לו כ-166 אלף עוקבים. על רקע האווירה הציבורית הרגישה והנפיצה ששררה בארץ והעימותים בירושלים מתחילת חודש הרמדאן ולאחר מכן ביפו ובערים נוספות, הוא פרסם במספר הזדמנויות בדף הפייסבוק שלו פרסומים שונים שכללו קריאות לעשיית מעשה אלימות או טרור. בפרסומיו תמכו משתמשי פייסבוק רבים, חלקם באמצעות סימני "חיבוב" (Like), חלקם בתגובות אוהדות וחלקם בשיתוף הפוסטים והפצתם למשתמשים נוספים.

ב-19 באפריל, זמן קצר לאחר גל התפרעויות אלימות ביפו בין מתפרעים ערבים לכוחות המשטרה ובין מתפרעים ערבים ויהודים, שהחלו בעקבות תקיפה של רב בידי ערבים, פרסם ח'טיב בפייסבוק דברים הקוראים לאלימות, משבחים אותה ומעודדים אותה: "יפו –גורם כוח. יפו תמיד ייצגה את המותן והריאה של ירושלים. כשם שירושלים מתמודדת עם עדרי המתנחלים כך פעלה יפו בליל אמש בעימות מול שלוחי הרסן שלהם. למרות שאותה משטרה ואמונתה העוינת כלפי כל פלסטיני, ערבי ומוסלמי תוקפת את אנשינו ביפו, גיבורי יפו עומדים איתן כל יום כגורם בעל משקל. כל הברכות והנשיקות לכל אחד מכם. אריות יפו. יפו היא ההוכחה הסופית לכישלון המפעל הציוני למחיקת זהות אנשינו בפנים הפלסטיני על אף 73 שנים מאז הנכבה של יפו ושל כל פלסטיני".

ב-25 באפריל פרסם ח'טיב בפייסבוק דברי שבח, אהדה ועידוד למעשי הטרור שביצעו פורעי תרפ"ט. כן קרא לעשיית מעשי אלימות והביע תמיכה והזדהות עם מעשי האלימות.

ב-11 במאי, לאחר שהחל מבצע "שומר החומות", נשא ח'טיב דברים בעצרת המונית בכפר כנא, ודבריו שודרו בשידור חי באמצעות "פייסבוק לייב" באתר האינטרנט "רשת חדשות כפר כנא" ומאוחר יותר בדף הפייסבוק שלו.

ח'טיב נאשם כי במסגרת נאומו נשא דברי שבח, אהדה ועידוד למעשי טרור שבוצעו כלפי יהודים ברחבי הארץ, השמיע בפומבי דברי שבח, אהדה ותמיכה בארגון החמאס בעזה במטרה להזדהות עימו וכן השמיע דברי שבח, אהדה ועידוד למעשי אלימות. בין היתר אמר: "הם חשבו שיגיע עוד דור, נסיגה נוספת, כליון נוסף, וכך הם מופתעים בימים אלו מכך שהדור הזה מלמד אותם לקח עכשיו בירושלים, מלמד אותם לקח בעמידתו האיתנה באל-אקצא ומלמד אותם לקח בעמידתו האיתנה בעזה, הדור הזה! לא דור הנכבה ולא דור הנכסה, זהו דור העוז, דור התמיכה, דור הגבורה, זהו דור השבת הזכויות…". התיק נחקר בידי ימ"ר צפון במשטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים