שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "לא נגד הפגישה עם לפיד, ליצמן פרסונלי"
גורם באגו"י
גורם ב'אגודת ישראל' על המפגש הצפוי של גפני עם לפיד: "אנחנו לא רואים שהאיש שינה או ישנה את דרכו ואנחנו פוסלים את הדרך שלו ולא אותו. זו הסיבה שלא ניפגש איתו"
גפני, ליצמן ונתניהו | צילום: אתר הכנסת

יו"ר יהדות התורה משה גפני ייפגש ביום שני הבא עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. מדובר בפגישה חריגה בין הבכיר החרדי למי שנחשב איוב מר ליהדות המסורתית. בעבר נפגש גפני עם לפיד מתוקף תפקידו כיו"ר ועדת הכספים, אך מדובר בפגישה ראשונה מאז הפך ליו"ר יהדות התורה ושתיערך בתקופה פוליטית סוערת.

גורם ב'דגל התורה' אמר ל'בחזית' על ההחלטה לערוך את הפגישה כי "גפני בכל 32 שנותיו בפוליטיקה לא החרים גורם פוליטי, בניגוד לדעת ליצמן שלא לוחץ יד ללפיד. תמיד נפגש ודיבר עם כולם". במפלגה מבהירים כי לא מדובר במגעים לכניסה לממשלה, אך נענו לבקשת לפיד להיפגש.

גורם ב'אגודת ישראל' אמר ל'בחזית' כי "אגודת ישראל לא נגד הפגישה של גפני עם לפיד. אנחנו לא רואים שהאיש שינה או ישנה את דרכו ואנחנו פוסלים את הדרך שלו ולא אותו. זו הסיבה שלא ניפגש איתו. הדרך של ליצמן היא רק פרסונלית".

בישיבת הסיעה השבועיתשל יהדות התורה השתתף באופן חריג ראש הממשלה בנימין נתניהו. מהצפלגת נמסר כי "חברי הסיעה חיזקו את ידי ראש הממשלה על מאמציו להקים ממשלת ימין ואמרו כי יפעלו ככל יכולתם למען הקמת ממשלה שכזו. במידה ותקום חלילה ממשלה אחרת, סיעת יהדות התורה תהיה באופוזיציה כסיעה לוחמת ומאוחדת".

בכיר ב'דגל התורה' העריך בשיחה עם 'בחזית' לאחר המפגש כי אפסו הסיכויים להמת ממשלה, ומאשים את מפלגת הציונות הדתית: "אנחנו כבר לא מצפים לקואליציה שתקום, השלמנו עם המצב שהולכים לאופוזיציה. חבל, כל זה יכל להימנע לו סמוטריץ' היה מוריד קצת מהאגו".

מנגד, בכיר ב'אגודת ישראל' אמר ל'בחזית' כי עדיין יש סיכוי להקמת ממשלת ימין: "שום דבר לא סגור, אם בדגל היו לוחצים על גדעון סער ובנט כמו שלחצו על סמוטריץ' להתפשר ולהסכים לממשלה בתמיכת רע״ם, הייתה כבר ממשלה. אני מאמין שהמצב עדיין לא אבוד".

יו"ר אגודת ישראל השר יעקב ליצמן התייחס למפגש הצפוי בין גפני ללפיד: "הרב גפני הוא יו”ר הרשימה וזכותו לפגוש כל אחד, אך זה לא מחייב אותי ואת אגו״י. אצלנו המועצת מחליטה ולא נשב עם לפיד ולא עם ליברמן בשום צורה וגם גפני יודע זאת כי גם הוא הודיע שנלך רק עם נתניהו כולל לאופוזיציה".

גפני הסביר כי "אני נפגש עם לפיד, כי אני מכבד ונפגש עם כולם. גם בוועדת הכספים, אני מדבר עם כולם כולל טיבי. כל פעם שלפיד רצה להיפגש איתי נפגשנו, אם ליברמן היה מבקש הייתי מסרב. אני נגעל ממנו. לפיד ביקש הרבה, ולכן הסכמתי. מאז ומתמיד ליצמן ואני משדרים ביחד שלא נשב עם לפיד. יש הבדל בינינו, שליצמן מסיר כאילו אבק מהכתף כשלפיד נוגע בו, אני לא עושה את זה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים