שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "לא נשב בממשלת שמאל, לא ננהל איתם משא ומתן"
הצהרה משותפת
דרעי: "זאת ממשלת שמאל, גם אם נפתלי בנט יעמוד בראש". גפני: "לא מתביישים להגיד עלי שמאלן, אני הכי ימני שיש". ליצמן: "בנט, איך אתה מעז לשקר לנו בבוטות"
משה גפני, אריה דרעי, יעקב ליצמן | צילום: באדיבות המצלם
צילום: ערוץ כנסת

יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי, יו"ר יהדות התורה ודגל התורה ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, ויו"ר אגודת ישראל שר השיכון יעקב ליצמן, קיימו הערב (חמישי) הצהרה משותפת בכנסת בה תקפו בחריפות את יו"ר ימינה נפתלי בנט והבהירו כי לא יחברו לממשלתו.

דרעי פתח בהתייחסות לאסון מירון: "השתדלנו לנחם אצל 43 המשפחות. הדבר המדהים שראינו שם זו האמונה, האחדות. המסר שלהם היה: תעשו שהאהבה שאנחנו מגלים – תמשך. שלא נחזור לשיח השנאה אחרי שהקרבנו את הקורבנות. האסון הזה חייב להיחקר והוא נחקר. כמובן נשתף פעולה. נקבל את מסקנות".

יו"ר ש"ס הוסיף כי "חודש שלם עשינו הכל וויתרנו על כבודנו כדי שנוכל להקים ממשלת ימין כפי שהבטחנו לבוחרים. במידה שבנט היה מצטרף היינו יכולים להגיע ל-61. לצערי נפתלי לא עשה את זה. הסכמנו לתת לנפתלי בנט את הבכורה כדי ש׳ימינה׳ אכן תוכל להצטרף".

"ישבתי עם בנט במשך שעות. שוכנעתי שאכן הוא רוצה ממשלת ימין. ימינה היא חלק מהמו"מ עם לפיד. ממשלה שרוב חבריה הם שמאל, וזאת ממשלת שמאל, גם אם נפתלי בנט יעמוד בראש. חרדים מכך שמרצ ומירב מיכאלי ויש עתיד הם הרוב בממשלה הזו", דברי דרעי.

גם גפני התייחס בפתח הצהרתו לאסון במירון: "עברנו שבוע קשה עד מאוד. בלתי מתקבל על הדעת כשאנחנו רואים את המשפחות. כמובן שכל חקירה שתעשה אנחנו תומכים בה, צריך לחקור. צריך שהמדינה תשתתף ולהיות בתוך העניין של מירון"

יו"ר יהדות התורה תקף את יו"ר ימינה: "הציבור החרדי יודע לנצח בבחירות ולא להתגאות. אנחנו יודעים להפסיד ולא להתבייש. חושבים שאנחנו טיפשים, יושב נפתלי בנט והופך אבן על אבן כדי להקים ממשלת שמאל עם לפיד. ואז אומר שהם הפכו אבן על על אבן להקים ממשלת ימין. למה אתם משקרים?"

"בנט ושקד מה תגידו ביום הדין?, כנראה יש משהו יותר חשוב מארץ ישראל וזה כנראה השנאה לנתניהו. אם אתם חושבים שלנו אין בטן מלאה על כל השותפות רבת השנים עם הליכוד – אני יכול לכתוב ספר על זה, אבל אנחנו יודעים מה חשוב לתורת ישראל, לעם ישראל ולארץ ישראל", דברי גפני.

משה גפני | צילום: דוברות

השר ליצמן אמר בפתח הדברים בהתייחסות לאסון במירון כי "האסון הנורא במירון מזעזע את כולנו. ניחמנו את המשפחות היקרות וראינו את שברם. אין כל וטו על סוג הבדיקה והחקירה. אנחנו דורשים מיצוי הדין כדי למנוע מקרי פיקוח נפש. זו מחויבותנו למשפחות ולציבור".

בפנייה ליו"ר ימינה אמר: "נפתלי בנט, תסתכל לי בעיניים. מכולם היית איתי קרוב אליך אחרי אתה פנית אליי אחרי שהתפרק ברית האחים שלך עם לפיד. ביקשת שתפ. שאלתי אותך איך אתה בא אליי אחרי מה שעשיתם לנו? הרסתם את הדת והמסורת. פגעתם בילדים שלנו ובכותל ובכל הקדוש והיקר. אמרת לי הבנת את הטעות שלי, אני עוזב את מה שהיה ויוצאים לדרך חדשה ומה קרה עכשיו? איך אתה מעז לשקר לנו בבוטות".

"נפתלי, אתה אמרת לי על לפיד את הדברים הקשים ביותר. אמרת שהוא פילג את העם ושהוא נהג בדרך רעה. הבטחת ונתת מילה שזו טעות שלא תחזור אליה. על בסיס זה לחצנו ידיים ופעלנו יחד. אתה מפיר זאת מולנו החרדים ולא רק מול בוחריך".

"שיהיה ברור לכל כלי התקשורת, כל התדרוכים והדיווחים על שיחות שלנו עם בנט סער ולפיד שקריים. מה שכתוב היום בהמודיע זו טעות ונבהיר זאת. אין אף אחד שמוסמך לדבר איתם וזה לא קורה. לא נתמוך בממשלה של בנט ולפיד בשום צורה אלא בממשלת ימין. משמעות הכתרת ליברמן לאוצר ולפיד כרהמ הוא ניתוק כל קשר עם היהדות החרדית", דברי ליצמן.

בסיום הדברים, יו"ר השר אריה דרעי חזר והבהיר כי "שלושתנו יחד, יהדות התורה וש"ס – לא נשב בממשלת שמאל. לא ננהל איתם משא ומתן. אני אומר באחריות מוחלטת. אף אחד מהגורמים החרדים הרשמיים לא ניהל מו"מ לממשלת שינוי. הכל ספינים".

סגן השר אורי מקלב אמר בראיון ל'קול חי': "ביקרתי השבוע אצל רבים מהמשפחות האבלות, כולם קיבלו את האסון באמונה עצומה ובאצילות. כל התקשורת חיפשה אשמה, אבל את המשפחות זה לא מעניין. צריך להפיק לקחים, לשנות את כל מה שקורה במירון, שיוכלו להתפלל ולשהות במקום בהרחבה בהתאם למקום".

על המצב הפוליטי הוסיף: "ממשלת לפיד אינה רלוונטית עבורנו היות שליברמן ולפיד מתואמים. בממשלת לפיד ליברמן יהיו במירוץ לפגוע בכל דבר הקדוש לעולם התורה, בחינוך ובצביון של המדינה, יש לנו ערכים. אין שום מכנה משותף בקואליציה הזאת".

ח"כ חיים ביטון מש"ס אמר בראיון ל'קול ברמה': "אנחנו מבינים ויודעים מה התוצאות של ממשלה כזאת. שומעים בקולם מה הם מתכוונים לעשות. הם מדברים להעביר את כל החוקים שהחרדים מתנגדים להם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים