שיתוף
תגובות
בריאות » דיאטה ותזונה נכונה » לבקר במסעדה ולשמור על רמה קלורית נאותה
מדריך
בעידן שבו מרבית האוכלוסייה במדינות המערביות סובלים מהשמנת יתר, ובמקביל צורך לא פעם אוכל מוכן במסעדות וכדו', מגישה הדיאטנית הקלינית שירי נקש 10 טיפים חובה
מסעדה. אילוסטרציה | צילום: HelgaBragina, שאטרסטוק

מחקרים שנעשו במדינות רבות העלו כי אכילה בחברת אנשים נוספים גורמת לאכילה מוגברת ביותר מ 40% לאדם.

הסיבות לכך מגוונות. היציאה מהשגרה והגיוון במזון והמרכיבים שלו, הם כבר סיבה מספקת לאכילת יתר. כאשר נוסיף לכך את העובדה שהמזון בחוץ מורכב מכמויות גדולות יותר של שומן, סוכר ומלח.

כאשר תתווסף לכך העובדה שהמנות המוגשות לנו בבתי אוכל מחוץ לבית גדולות יותר מגודל של מנה אישית מומלצת, טעימות יותר ומזינות יותר, הרי שמטבע הדברים אכילה במסעדה תגרום לנו לצרוך ולהכניס לקרבנו יותר אוכל ממה שהיינו צורכים לו היינו יושבים על יד השולחן במטבח בחברת האישה או הילדים.

הדיאטנית הקלינית שירי נקש מציגה 10 טיפים, שאם רק ננהג על פיהן, ניתן יהיה גם לאכול בחוץ ועדיין לשמור על גזרת משקל נאותה.

1. להחליט מראשבכל מסעדה יש מנות המכילות יותר שומן וקלוריות וכאלה שמכילות פחות. יש לקבל החלטה מודעת מראש באשר לאופי ההזמנה ולא להיסחף אחרי ריחות וחשקים.

2. לא להגיע רעבים – ככל שזה יישמע מוזר, מומלץ לא להגיע רעבים למסעדה, אלא לצרוך משהו קל בבית לפני שיוצאים לדרך.

3. אל תתביישו לשאול – כשכבר החלטתם להזמין, אל תתביישו לשאול ולהתעניין אודות כמויות השומן במנה אותה אתם מבקשים להזמין.

בארוחת הבוקר הישראלית למשל, ניתן לבקש גבינות בעלות אחוזי שומן נמוכים יותר (5%) במקום הגבינות עתירות השומן. בנוסף, מומלץ לבקש כמות לחם אישית המכילה 2 פרוסות לחם מלא, במקום סלסלת לחמים המכילה מגוון עשיר מאוד של מאפים, שמכילים הרבה יותר שומן וסוכר בהשוואה ללחם מלא.

4. לשתות מים – מומלץ תמיד להעדיף מים ורק מים (או סודה) ולוותר לחלוטין על שתייה מתוקה, גם אם מדובר במיץ פרי ואפילו אם הוא נסחט במקום, שכן תמיד כדאי לאכול את הקלוריות שלנו מאשר לשתות אותן.

אם מדובר במשקאות סמיכים כגון שייק פירות וכדו', תבקשו משקה ללא תוספת סוכר.

5. מנה ראשונה? אין צורך – מי קבע שיש צורך להזמין 'מנה ראשונה' ורק לאחריה את 'המנה העיקרית'? בפעם הבאה כשאתם מתיישבים מסביב לשולחן, תיגשו מיד למנה העיקרית. בהנחה שכבר החלטתם לא לוותר על המנה הראשונה, תראו שהיא תורכב מירקות או דגים.

6. הזמנתם סלט? ותרו על התוספותאם בחרתם מסעדה חלבית, מומלץ לוותר על חלק מהתוספות המוגשות בתוך סלט גדול ועשיר כגון קרוטונים, פירורי גבינה עתירת שומן, גרעינים, אגוזים וכדומה. כדי לא לפגום בטעם המנה, ותרו לפחות על אחד מהמרכיבים הללו. כך גם את הרוטב, תבקשו בצלחת נפרדת.

7. לחם? לא חייבים – רצוי לוותר מראש על הלחמים לסוגיו השונים הגוררים אותנו לאכילת יתר.

8. הפרדה בין פחמימות לחלבוניםלצד מנת החלבון במנה העיקרית – דג, בשר או עוף, העדיפו תוספת של ירקות על פני תוספת פחמימתי. הם יכולים להיות מבושלים, אפויים או טריים בצורת סלט. אם כבר בחרתם תוספת פחמימתי, מומלץ לא את זו המטוגנת כגון צ'יפס או טבעות בצל.

9. לא חייבים לסיים מהצלחתתוך כדי אכילה השתדלו להיות קשובים לגוף שלכם. תהיו ערניים ושמרו על קשר עם הקיבה. האם באמת יש להמשיך לאכול? תזכרו שתמיד ניתן לארוז את מה שנשאר ולשמור למחר.

10. קינוח? אם הזמנתם קינוח, עדיף שתהיה זו יחידה אחת שתחולק ביניכם ולא לכל אחד בנפרד.

כמובן שאין צורך ליישם בכל יציאה את כלל הסעיפים אך די במודעות אליהם ויישום חלק מהם כדי לאמץ אורח חיים בריא והנאה מבילוי חברתי קולינרי בריאותי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים