שיתוף
תגובות
יהדות » לומדים דף היומי? כך גם תזכרו
אמור לו מיד!
מערכת "מחודדים" מיסודו של הגה"ח רבי פנחס רוזנבוים זצ"ל מנגישה את "סיכום הדף היומי" בשפה שווה לכל נפש

רבבות אלפי ישראל לומדים מדי יום את הדף היומי במסגרת אותה התווה ראש ישיבת חכמי לובלין, הגאון הנודע רבי מאיר שפירא זצ"ל. מתוך מאות אלפי הלומדים לא רבים נשארים כאשר תלמודם מתקיים בידם לאורך זמן, מה שמביא פעמים רבות לתסכול אצל הלומדים שחשים שלא נותרו עם דבר מה ביד.

לפינה זו נכנס הגאון החסיד רבי פנחס רוזנבוים זצ"ל, מראשי ישיבת קרלין סטולין, שהיה ידוע בחסידותו ופרישותו וכל ישותו תורה ועבודת השם יומם וליל משחר נעוריו. בחייו המלאים וגדושים בהרבצת תורה וזיכוי הרבים, הספיק להוציא לאור ספרים רבים המסייעים ללומדי הש"ס לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא, להוציא מן הנלמד את המעשה אשר יעשון דבר דבור על אופניו.

מאז חלה את חליו האחרון במחלה הארורה, נדבו ליבו לתרום לכלל ישראל את עניין ידיעת התורה במסגרתה הקים את המערכת העולמית לסיכום הדף היומי, כך שכל יחיד ויחיד מלומדי הדף היומי יוכל לשנן את חוק לימודו בקיצור נמרץ עד שיהא מורגל בלשונו ברמה שאמרו חז"ל "שאם ישאלך אדם דבר אל תגמגם ותאמר לו אלא אמור לו מיד" ולמדו זאת מן הפסוק "ושננתם" שיהיו דברי תורה מחודדים בפיך.

הגר"פ זצ"ל היה בחייו דוגמא אישית מהלכת כאשר חזר ושינן כל דבר לימוד שלמד כשהוא אומר שלימוד התורה הוא הדבר היחיד שנתנה בו תורה שיעור והוא עד שידע על בוריו את הסוגיה הקודמת. כך עמל לכתוב מדי יום את סיכומי הדף היומי גם בשעות קשות לאחר סדרת טיפולים שעבר היה יושב במחלקה האונקולוגית עם גמרא דף ועט ורושם את הסיכומים למען יפוצו בכל קצוות תבל.

הסיכומים תפסו תאוצה וזכו לביקוש רב מכל עבר. כך זיכה את הרבים בסיכומי הדף היומי כמעט על כל הש"ס עד שכבה נר מערבי ושקעה חמה שלא בעונתה בפטירתו לשמי רום ביום כ"ו ניסן תשע"ז.

אך דבריו עושים פירות גם לאחר פטירתו, משפחתו עם סיעת תלמידי חכמים עמלים להגביר פעלים לידיעת התורה, מוסיפים ומחדשים על מפעל החיים של הגר"פ זצ"ל, בשיוף הסיכומים והפצתם בכל קצוות תבל. רבים מעידים כי מאז החלו לסכם את חוק לימודם בסיכום הדף היומי אין מסוגלים לעבור יום אחד ללא הסיכום שמותיר להם קניין עז בתורה הקדושה בידיעתה לאורך ימים ושנים בבחינת "בהתהלכך תנחה אותך והקיצות היא תשיחך".

גם נבחני מסלולי "דרשו" ו"מפעל הש"ס" מתארים בהתפעלות את הסיוע הרב שהם מקבלים כתוצאה משינון באמצעות סיכומים אלו עד שלא יעברו מבחן אחד ללא שיעיינו בסיכום עובר לעשייתו.

להצטרפות וקבלת העלון עם סיכום הדף היומי מדי שבוע, שלחו מייל לכתובת [email protected] או בטלפון: 073-249-0403

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים