שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ליברמן תוקף: "הבחורים בטלנים, סחטנים"
משתולל משנאה
יו"ר ישראל ביתנו השתלח הבוקר בבחורי הישיבות ואמר כי "לא מדובר רק בבטלנים, אלה אנשים שמסיתים נגד המדינה" • על המפלגות החרדיות אמר כי "הממשלה נסחטת על ידן"
ח"כ אבידור ליברמן במסיבת העיתונאים הבוקר | צילום: יוסי שטארק

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן כינס הבוקר מסיבת עיתונאים באשדוד' בשטח מאחורי ישיבת 'גרודנא אשדוד', כשמאבטחים אותו שוטרים רבים, שם השתלח בציבור החרדי ואמר על בחורי הישיבות כי "לא מדובר רק בבטלנים, אלה באנשים שמסיתים נגד המדינה", וכי "הממשלה הזאת נסחטת ע"י עסקני ש"ס ויהדות התורה".

ליברמן פתח את דבריו ואמר כי "בתפקידי השונים סיירתי לאורך הגבול הצפוני וברצועת עזה, מעולם לא ראיתי אבטחה כזו סביבי כמו עכשיו בסמיכות לישיבת גרודנא שבאשדוד. אני לא מבין למה עד עכשיו לא הוציאו צו סגירה לפורעי החוק כאן".

יו"ר ישראל ביתנו, שמרבה לקרוא להפרת ההנחיות ובעצמו הפר אותן מספר פעמים, טען כי "מה שראינו כאן אתמול זו הפרה בוטה של החלטות ותקנות הממשלה, ראינו כאן אתמול הפעלת אלימות ברוטלית נגד שוטרים ששלושה מהם נזקקו לטיפול רפואי. מאות תלמידי ישיבה לקחו חלק באותה מהומה ואלימות אתמול. וכלום- כרגע הישיבה פתוחה", אמר ליברמן, "אתמול נתנו להם קנס, הם לא שילמו את הקנס ואף אחד לא מוכן לשלם את הקנס, ואם ישלמו יחזירו להם את הכסף".

ליברמן המשיך במתקפה ואמר כי "אנחנו כאן מדברים על ישיבה שמסיתה נגד מדינת ישראל, נגד הציונות, נגד חיילי צה"ל ונגד שירות בצה"ל. זה אותם אנשים שמפעילים אלימות נגד אותם צעירים חרדים שמתגייסים לצבא. אגב, בינם לבין היהדות אין שום קשר, כל מה שהם עושים זה עבודה זרה, בניגוד למסורת ישראל, בניגוד לכל הערכים היהודים".

ישיבת גרודנא אשדוד | צילום: יוסי שטארק

"אין שום סתירה בין לימוד תורה ושירות צבאי. כל החשמונאים, המכבים, יהושע בן נון ומלך דוד כולם היו לוחמים. אין שום סתירה בין עבודה ולימוד תורה. כבר אמר הרמב"ם במאה ה-12 כל אדם שעוסק בתורה, לא עוסק במלאכה ומתפרנס מצדקה הרי זה חילול השם. ואם הרמב"ם ורש"י עבדו במשרה מלאה, אין שום סיבה שהבטלנים האלו לא יעבדו במשרה מלאה".

ליברמן תקף את הממשלה ואת המפלגות החרדיות כשהוא אומר כי הממשלה נסחטת על ידם: "זה שלא הוציאו צו סגירה אחרי האלימות של אתמול, זה הוכחה שראש הממשלה נסחט וגם סחיט וגם הממשלה הזאת נסחטת ע"י עסקני ש"ס ויהדות התורה. זה שכל המפלגות שותקות כמו דגים כולל אלו שבאופוזיציה, זה רק מראה על הכוונה שלהם".

"אני חוזר ואומר, האויב הכי גדול של הציבור החרדי, זה עסקני ש"ס ויהדות התורה". ליברמן הצהיר על כוונותיו כלפי הציבור החרדי: "אנחנו רוצה לקדם אותם, שתהיה להם השכלה, שתהיה להם עבודה, שיוכלו להתפרנס בכבוד. כל מה שרוצים עסקני ש"ס ויהדות התורה זה להוריד אותם לאשפתות ולהחזיק אותם שם לנצח. ברגע שמחלקים להם קצבאות, מחלקים להם גם פתקי הצבעה, זה כל הכוונה שלהם". הוא סיים ואמר: אנחנו נדרוש להוציא צו סגירה לישיבת גרודנא כי זה מוקד פורעי חוק ומסיתים נגד המדינה ונגד צה"ל".

כוחות המשטרה במקום | צילום: יוסי שטארק
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים