שיתוף
תגובות
דעות » למה אני מאפשרת למורה להגדיר מי אני?
רגע לנפש
אם קרתה לי טראומה בתור ילדה ונעלבתי מאוד מהמורה שדיברה על הציון הנמוך שקיבלתי במבחן, למה אני סוחבת איתי את התחושה? למה מאז אני לא מפסיקה לנסות להוכיח?
מי אני? | צילום: Eviart, שאטרסטוק

כדי לתקן פחד שקיים בתוכנו, אנחנו הופכים להיות ממש פדנטים כדי להוכיח את ההפך ממה שהוא גורם לנו.

כך לדוגמה, אם בתור ילדה חוויתי סיטואציה מביכה, משפילה, כואבת, שמשמעותה היא שאני לא ילדה מספיק מוצלחת, אני אתאמץ בכל מאודי להוכיח שאני כן טובה. פחד הוא למעשה יצר הרע שמגיע אלינו בצורה של ארבעה אלמנטים:

  • פחד מנטישה.
  • פחד מכישלון.
  • פחד משליטה.
  • פחד מהיבלעות.

פחד היא מהותו של היצר הרע. פחד מפרק כל דבר טוב שנבנה או ננסה לבנות. פחד הוא שלילי ולכן עלינו ללכת תמיד בעוצמה שהפוכה לשלילי שנגרם לנו מהפחד.

כתוב בתהלים: והתענג על ה' ויתן לך משאלות לבך. אם אנחנו מאמינים שכל מה שה' נותן לנו הוא מה שאנחנו צריכים לקבל – אז הכל לטובה ואם הכל לטובה אנחנו צריכים להתענג על ה'. אז למה אנחנו לא מקבלים כל דבר בעונג? למה אנחנו מתלוננים? למה אנחנו מפחדים?

אם קרתה לי טראומה בתור ילדה ונעלבתי מאוד מהמורה שדיברה על הציון הנמוך שקיבלתי במבחן, למה אני סוחבת איתי את התחושה? למה מאז אני לא מפסיקה לנסות להוכיח שאני כן טובה? למה אני מאפשרת לציון או לאותה מורה שכבר שכחתי את שמה, להגדיר מי אני?

עלינו להביט על טראומות העבר ולהגיד: אני לא מוכנה להתחבר יותר לתודעה השלילית. אני מקבלת את עצמי, אני מקובלת על העולם, אני ממגנטת אלי מה שצריך להיות אצלי ואת מי שמקבל אותי.

כשאנחנו נהיה בטוב – נראה גם את משאלות לבנו מתגשמות לטוב.

אנחנו יכולות לרצות עד מחר את כל מה שאנחנו רוצות, אבל יש לנו היום מה שיש לנו היום ואת זה אנחנו צריכות לקחת. אל תתאמצי להיות יותר טובה, אל תתאמצי להביא עוד, רק תתאמצי לא להשתייך לשליליות, לא להשתייך לפחדים ואז תראי את השפע שלך מגיע לטובה.

ואיך תהיי בטוב עם עצמך? לא משנה כמה רע יש בחייך או כמה חסר לך, אם תביני שכל מה שיש זה מה', כל אחד מקבל את חלקו שמגיע לו, את מתחברת למה שכן יש לך, את שמחה עם מה שיש לך או עם מה שעדיין אין לך. רוב האנשים פשוט לא שמחים במה שיש להם. הם מתרגלים למה שיש להם ולא משנה עם זה קצת או הרבה. גם מטוס פרטי בחניה, בסוף יפסיק לרגש את הבעלים שלו.

נפש בוגרת מתחברת למה שיש, גם אם זה בכמות קטנה. כמות קטנה אפשר להגדיל… מתוך חיוביות. אם את שמחה עם מה שיש לך, מתחברת למה שיש לך, את מתפתחת באישיות,  ואת יכולה לייצר הלאה עוד התפתחות  והמשכיות לכל הטוב שיש לה' לתת לנו בעולם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים