שיתוף
תגובות
דעות » למה מדד תל אביב 125 דשדש ומה יקרה עכשיו?
מהון להון
הקורונה גרמה לדחיפה קדימה של מניות הטכנולוגיה, מהסיבה הפשוטה שהעולם הפך לדיגיטלי הרבה יותר. אבל חיסון לקורונה משמעותו חזרה לעולם יותר "נורמלי"
דניאל שבקס | צילום: באדיבות המצלם

בעוד הבורסות ברחבי העולם (ובארץ בפרט) דשדשו במהלך כל משבר הקורונה, הבורסות בארצות הברית ובדגש על מדד S&P500 שברו שיאים. הבורסה שלנו רק לאחרונה התחילה בהתאוששות. זו תופעה בהחלט מתסכלת, ואני שומע כל הזמן אנשים סביבי שמדברים שצריך להסיט עוד כספים לחו"ל ולהשקיע בעיקר במדד S&P500.

גם חברות הביטוח ובתי ההשקעות הוציאו מסלולים שמחקים את המדד, כדי לשכנע את המשקיעים שיש להם את "המסלול" המנצח וכדאי להעביר את הכספים לניהולם.

הסיבה המרכזית לטעמי לביצועי החסר כאן, נובעת מתמהיל "לא טכנולוגי" של המדדים בארץ. לדוגמה, במדד ת"א 125 יש אצלנו בעיקר נדל"ן, חברות ביטוח, מניות בנקים וגז.

אנחנו אמנם נחשבים לסטארט-אפ ניישן אבל בפועל רוב ההיי-טק נמצא מעבר לים.

לעומת זאת במדד ה-S&P500 אחוז מניות הטכנולוגיה בהחלט גדול. במידה ונבדוק את תשואות המדד בחיסור מניות הטכנולוגיה ואפילו בחיסור תשואת 5 המניות הגדולות במדד (שכולן טכנולוגיות) כגון פייסבוק אפל וגוגל בלבד, נראה שתשואת המדד שלילית וממש לא יותר טובה משאר המדדים המובילים בעולם.

אלא שדווקא כעת המדדים באחוזת בית עשויים להיות הסוס המנצח. שכן בזכות החיסונים הממשמשים ובאים של פייזר, מודרנה ואסטרה זנקה יתכן שמה שאנו כבר מתחילים לראות במדדי העולם בזמן האחרון זה היפוך מגמה.

הקורונה גרמה לדחיפה קדימה של מניות הטכנולוגיה, מהסיבה הפשוטה שהעולם הפך לדיגיטלי הרבה יותר. אבל חיסון לקורונה משמעותו חזרה לעולם יותר "נורמלי".

רוב החברות שנפגעו יחזרו בהדרגה לשגרה, ומצד שני מניות הטכנולוגיה יתקנו כלפי מטה.

אמנם, חברות כמו זום ימשיכו לצמוח, אבל בצורה פחות מהירה מאשר בתרחיש של קורונה שנשארת איתנו לאורך זמן. גם כך הרבה מהחברות הללו מתומחרות לפי המשך גידול בביקוש בקצבים מהירים, מה שכנראה לא יימשך, בוודאי לא באותו הקצב במידה והחיסון באמת מגיע.

כאן המקום לחדד את הדברים ולהגיד שהיפוך המגמה הוא יותר תיקון מאשר שינוי מגמה מלא, מכיוון שכבר תקופה ארוכה, ולאו דווקא בגלל הקורונה, מניות הטכנולוגיה סיפקו תשואה עודפת – אלא שהקורונה האיצה את התהליך וסביר להניח שעליית מניות הטכנולוגיה תימשך בראייה ארוכת טווח. אחרי הכל, אנחנו בעיצומה של מהפכה טכנולוגית שהקורונה היתה סה"כ מחלה שהאיצה את התהליך.

הכותב הוא הוא מנהל החטיבה הפיננסית ב’הירשוביץ פתרונות’. אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים