שיתוף
תגובות
יהדות » ענינא דיומא » למחול, לסלוח, ולשכוח: עצה לחיים לימי בין המצרים
האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו - בין המצרים
מדוע חייך הרב היהודי, לגוי שכמעט והרגו, איך נפטרים מכעסים שבלב, ומה הדרך הנכונה להתמודד עם מי שפגע בך – האזינו לדברי האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א
הרב יאשיהו פינטו | צילום: באדיבות המצלם

"לכן אדם צריך ללמוד, דברים שעשו לו פעם תמשיך הלאה, אל תחיה אותם, אם תחיה את הבעיות – לא תגיע לשום מקום ותחיה רק העבר ולא תחיה את העתיד" אמר היום הרב יאשיהו פינטו ששוהה כעת במיטת חוליו בהמתנה לניתוח מורכב שעליו לעבור

בחודש האחרון, נערכות תפילות רבות על ידי אלפי ורבבות תלמידי ומעריצי הרב החרדים לבריאותו, כשבמקביל האדמו"ר ממשיך למסור שיעורי תורה ומוסר, ולחזק את שומעי לקחו

בדברים שאמר האדמו"ר לקראת ימי בין המצריםהוא הדגיש: אחד מהיסודות הגדולים בימים האלה בין המצרים, הזמן שלפני תשעה באב, זה לדעת כל הזמן בנפש ובדעת שלנו יסוד גדול.

שאדם גם אם הוא פגע בך, גם אם הוא עשה לך דבר שכואב וקשה, כל רגע שעובר המהות של האדם משתנה. גם אם יש לך כעס על אדם על משהו שהוא עשה לך תדע שהמהות שלו אחרי רגע שהוא עשה לך השתנתה. ואז אתה כועס שונא, רב עם מישהו עם משהו שלא נמצא עכשיו, שכן  כי מה שהוא פגע בך לפני שעה או לפני שבוע, היום הוא כבר השתנה ונהיה אדם אחר ועבר אצלו מחשבות אחרות, מעשים אחרים, לימוד תורה, מיצוות דברים אחרים ומה שהוא פגע או עשה לך לא טוב, השנאה שאתה לוקח על אותו אדם היא לא קיימת עכשיו אלא זה דבר שעבר וחלף וזה לא נמצא עכשיו, ולכן הפגיעה והמחלוקת  שאתה חי איתה היום, היא לא אמיתית. היא לא נכונה.

מסופר על רב יהודי ירא שמים ובעל מידות רמות, שהיה לו מתחרה חנות לידו של גוי שהיה אדם לא פשוט, היהודי הירא שמים היה מצליח מאד והגוי היה לא כל כך מצליח בעבודה והיה מקנא מאד באדם הירא שמים, יום אחד הגוי היה בקומה גבוהה והיהודי הירא שמים היה למטה. האדם שהיה בקומה גבוהה זרק על הירא שמים אבן, כמעט האבן פגעה ביהודי הירא שמים, אם היתה פוגעת בו, וודאי הוא היה מת, זו היתה סכנה גדולה והוא ניצל ברגע האחרון, רגלי חסידיו ישמור הקב"ה שמר אותו הוא זז וניצל.

האדם הגוי אחרי כן היה בטוח שהיהודי יעשה לו רע, ינקום בו שכמעט הרג אותו. אחרי חודש ימים נפגשו והיהודי הירא שמים מתנהג איתו רגיל. שאל אותו, אותו גוי: זרקתי עליך אבן גדולה אתה לא כועס עלי , לא כלום?אמר לו: לא. היום אני איש אחר אחרי חודש וגם אתה איש אחר, מה שעשית וודאי אתה תחשוב ותבין שעשית לא טוב. אבל אתה היום לא מה שהיית לפני חודש.

כל דבר שאדם עושה לך רע, עוברים ימים, זה עבר, הוא שכח, המציאות אחרת,  עברו הרבה מים בים מאותו זמן, ואם תחזיק מחלוקת ותחזיק ריב על מה שהיה פעם זה לא אמיתי ולא נכון וזה לא רצוי.

לכן אדם צריך ללמוד, דברים שעשו לו פעם תמשיך הלאה, אל תחיה אותם, אם תחיה את הבעיות – לא תגיע לשום מקום ותחיה רק העבר ולא תחיה את העתיד. אדם צריך להיות נבון וחכם איך דברים שפגעו בו בלי כוונה, לא לקחת אותם ולא לשים אותם חלק מהחיים שלו.

הצלחה ברכה שמחה ישועה סיעתא דישמיא וכל הטוב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים