שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לפיד נפגש עם גנץ – הצעות הליכוד לסער
תמונת מצב
מקורבי סמוטריץ': "מוכנים שתקום ממשלת בנט-לפיד" • גורמים ב"גוש השינוי": אם נתניהו ייכשל נבקש להעביר המנדט לבנט • בליכוד מוכנים לתת לבנט שיריון בחוק מפיטורים
נפתלי בנט, בנימין נתניהו, גדעון סער ויאיר לפיד | צילום: דוברויות

יו"ר כחול לבן השר בני גנץ ויו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד נפגשים הערב (מצואי שבת) במסגרת המו"מ הקואליציוני. זו פגישתם השנייה של השניים מאז הבחירות האחרונות, והראשונה מאז המנדט הוענק לראש הממשלה בנימין נתניהו.

לפיד שב בשבוע שעבר מחופשה בת שבוע בחו"ל, ובשבוע הקרוב הוא מתכוון לחדש את המגעים לשיתוף פעולה בגוש המתנגד לנתניהו ואת הלחץ על יו"ר ימינה, נפתלי בנט, שלא להצטרף לממשלה בראשותו. בנוסף לגנץ, לפיד צפוי לקיים סבב פגישות עם ראשי מפלגות נוספות בגוש המתנגד לנתניהו, ולפנות פומבית לבנט ולשוב על הצעתו להקמת ממשלת אחדות.

ב'חדשות 12' דווח כי יאיר לפיד מתכנן סבב פגישות השבוע במטרה לסכם את הפרטים עם ראשי "גוש השינוי" על הרגע שבו נתניהו יגיד שאין לו ממשלה, בכדי לטעון שהוא קרוב להקמת ממשלה בכדי שהנשיא ייתן לו את המנדט. לפיד צפוי לשאת השבוע נאום בו יגיד ש"ממשלת גוש השינוי היא צו השעה".

עוד צפוי לפיד לומר כי אם תקום ממשלת גוש השינוי, זו תהיה ממשלת אחדות וימין – משום שתכיל את גדעון סער, נפתלי בנט, אביגדור ליברמן ומשמאל את מפלגת מרצ ומפלגת העבודה. הוא ינסה לשווק את הקמת הממשלה כדבר הנכון לעם ישראל.

גורמים בגוש השינוי שצוטטו ב'חדשות 13' מסרו כי אם ראש הממשלה בנימין נתניהו ייכשל במשימת הרכבת הממשלה, הם יקראו לנשיא ראובן ריבלין להעביר את המנדט ליו"ר ימינה נפתלי בנט, ושלא יחזירו לכנסת, כפי שאמר שייעשה. אם ריבלין יעביר לבסוף את המנדט לכנסת, הסיכוי להשיג 61 חתימות למועמד מטעם גוש השינוי יהיה כמעט אפסי, כי יידרש שיתוף פעולה אקטיבי מימינה ועד לפחות אחת מהסיעות הערביות.

סער יבוא בשביל תיק המשפטים?

ב'חדשות 12' דווח כי בליכוד מתכוונים להציע לסער חבילת תפקידים נאה בתמורה לכניסה לממשלה. בין השאר את תפקיד ממלא מקום ראש הממשלה, תפקיד יושב הראש הכנסת לחבר מפלגתו זאב אלקין ותפקידי שרים רבים נוספים, ובעצם כמעט כל מה שהוא יבקש.

בסביבתו של סער אומרים שלא ניתן לקנות אותו בתיקים. עם זאת, תיק המשפטים יכול לדבר אליו, וכך גם קציבת כהונתו של נתניהו, או רוטציה סמלית של מישהו אחר בימין בתחילת הכהונה, כדי לאותת שגם את נתניהו אפשר להזיז.

בליכוד מוכנים לתת לבנט שיריון בחקיקה מפיטורים מהממשלה

ב'כאן חדשות' דווח כי כחלק מהמגעים של ראש הממשלה נתניהו עם נפתלי בנט וימינה, במטרה שיכנסו לממשלה בראשותו, בליכוד מוכנים לתת לבנט שיריון בחקיקה מפני פיטורים מהממשלה – לו ולאנשיו, זאת בנוסף לתפקידים בכירים.

בסביבת בנט משוכנעים שסער לא יבוא לשבת תחת נתניהו. בתוך כך, בליכוד אומרים שהציעו לבנט את תיק הביטחון ואת תיק החוץ לשקד, אבל לא את תיק המשפטים שאותו מעוניין בנט להעניק לשקד. ההערכה כעת היא שישנו סיכוי קטן לנתניהו להשיג את התמיכה הדרושה להקמת ממשלה. בכירים בימינה אמרו כי "אם נתניהו חושב שוויתרנו על המשפטים הוא טועה".

בכיר בליכוד אמר כי "אם עד הרגע האחרון יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לא יתרצה, נשקול להביא להצבעה ממשלה שנסמכת על רע"מ, ולראות אם הוא יפיל אותה".

סמוטריץ מתבצר

מקורבים ליו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' שצוטטו ב'חדשות 12' אמרו "אנחנו מוכנים נפשית גם לאפשרות שבעקבות ההתנגדות של סמוטריץ להקמת ממשלה בתמיכת רע"ם, תוקם ממשלה בתמיכת רע"ם, או מפלגה ערבית אחרת, בצד השני".

בסרטון שפרסמה הציונות הדתית נאמר כי ב-1993 השמאל הלך שולל אחרי ערפאת ושנה לאחר מכן "זה התפוצץ לנו בפנים". עוד נאמר כי ב-2021 "הימין הולך שולל אחרי מנסור עבאס וזה עוד יתפוצץ לנו בפנים". אחרי השמעת עמדותיו לגבי הנכבה, נאמר: "אתם השתגעתם? לא יושבים עם תומכי מחבלים".

סמוטריץ' אמר כי "בפעם הקודמת כשהיו כאן מי שהלכו שולל אחרי מתק שפתיים דו פרצופי (זוכרים איך עראפת דיבר שלום באנגלית ומלחמה בערבית?) זה התפוצץ לנו בפנים. לא נאפשר לחזור על הטעות המסוכנת הזו שוב. לא מקימים ממשלה שנשענת על תומכי טרור אנטי ציוניים".

ביום שישי כתב סמוטריץ' בטוויטר: "מי שמכיר קצת את החברה הערבית יודע שברמה האסטרטגית ארוכת הטווח התנועה האסלמית מסוכנת הרבה יותר מהתנועות הלאומיות החילוניות. לתת לה כח ותקציבים זה לחזק את הכוחות הדתיים קיצוניים בחברה הערבית על חשבון הכוחות המתונים שאיתם יש סיכוי להגיע לדו-קיום על בסיס זניחת השאיפות הלאומיות שלהם ‏ויצירת שיח אזרחי".

"נתניהו מבין את זה ולכן בניגוד לאלה המתיימרים לדבר בשמו ומציגים עצמם כמי שרוצים בטובתו, עד כה הוא לא רמז אפילו שבכוונתו להקים ממשלה שתתבסס עליהם ותחזק אותם בחברה הערבית (כמו שחיזקנו בשנות השבעים את התנועה האסלמית בעזה והקמנו במו ידינו את ארגון הטרור חמאס)".

"‏נתניהו התחייב שוב ושוב במהלך מערכת הבחירות לא להקים ממשלה שתישען על עבאס ואני לא מעלה בדעתי שהוא חושב אפילו לפעול בניגוד להתחייבות הזו ולהקים ממשלה שתתבסס על תומכי טרור אנטי ציוניים ומסוכנים. נמשיך ביחד לפעול להקמת ממשלת ימין עם כל המחנה הלאומי ובעזרת השם נצליח".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים