שיתוף
תגובות
צרכנות » מבצע הפיקדון נכשל – הבקבוקים מושלכים לפח
סיקור מיוחד ב'בחזית'
תושבי ב"ב אוגרים בקבוקים לצורך קבלת דמי הפיקדון, אך במספר רשתות, לא מוכנים לקבל את הבקבוקים בטענה כי החברה לא אוספת מהם את הסחורה • איציק ברנדויין יצא לסיור
מיחזור בקבוקים, אילוסטרציה | צילום: aleks333, שאטרסטוק

המשרד להגנת הסביבה הכריז לפני כחצי שנה על מבצע פיקדון. לפי המבצע, על כל בקבוק פלסטיק שיוחזר לרשת השיווק, יקבל הצרכן 30 אג'. ע"פ החוק, רשת שיווק מחוייבת לקבל את הבקבוקים ולשלם עבור כך במזומן.

לאחר קמפיין הסברה ברחבי הארץ, בהם גם בריכוזים החרדים, החלו אלפי משפחות לאגור בקבוקים במטרה לקבל על כך החזר כספי מהסופר השכונתי או מהמכולת.

בשבוע האחרון, הגיעו למשרדי 'בחזית' עשרות תלונות מתושבי בני ברק, על כך שבסופרים רבים לא מוכנים לקבל את הבקבוקים ומי שכן מקבל, לא נותן מזומן אלא זיכוי בחנות, למרות החיוב בחוק לשלם במזומן.

לאחר שכתב 'בחזית' אגר 50 בקבוקים, הוא פנה ביום שני השבוע, למספר סופרים בבני ברק, ע"מ לקבל את דמי הפיקדון. בכניסה לאחד מהסופרים, עמדה אישה עם שקית בקבוקים וסיפרה כי מסרבים לקחת ממנה את הבקבוקים. לטענתה, כבר ביקרה הבוקר במספר חנויות בבני ברק ובכולם ענו לה שהמחסנים מלאים בבקבוקי פיקדון, לאחר שהחברה האחראית על הפינוי, לא פעלה בשבועיים האחרונים.

בביקור במחסן, שם מקבלים את הבקבוקים, נאמר ל'בחזית' שאין באפשרותם לקבל את הבקבוקים, זאת בעקבות שנגמרו ברשת השקיות המיועדות לבקבוקי הפיקדון. עוד נאמר, כי אכן שבועיים לא נאספו מהרשת הבקבוקים למרות בקשות של הרשת מהחברה.

בשיחה עם המועצה הישראלית לצרכנות, נאמר כי ברשת חייבים לקבל את הבקבוקים ולא משנה הסיבה שיש למנהלי הרשת. במועצה עדכנו כי יש אפשרות להגיש דרכם תלונה נגד הרשת והם אף יעבירו דיווח למשרד להגנת הסביבה שיבדקו את הנושא באמצעות המשטרה הירוקה. עוד נאמר, כי במקרה שהרשת לא תגיב למכתב התלונה, יש באפשרות הצרכן לתבוע את הרשת בתביעות קטנות על סך 1800 ש"ח.

תושב בני ברק, אדם מבוגר שאוסף בקבוקים למחייתו סיפר לכתב בחזית: "במכולות אין מה לדבר בכלל, רובם בבני ברק לא מוכנים לקבל את הבקבוקים. הם שולחים אותי כל פעם לסופרים הגדולים, שם בימים האחרונים גם לא מקבלים. אין לי כבר היכן לשים את הבקבוקים ובמקום למחזר, אני זורק לפח".

בעל מכולת סיפר ל'בחזית', כי אין כל שת"פ בין החברה לאיסוף בקבוקים ולבעלי המכולות. "יש לי סופר קטן, ע"פ חוק אני חייב לקבל בקבוקי פיקדון, אבל אין לי איפה לאחסן. כבר קרה שנשארו לי פה כמות של בקבוקים שתפסו לי נפח ובחברה לא שלחו במשך זמן רב משאית שתפנה את הבקבוקים".

נשארתם במתח לגבי ה-50 בקבוקים שהכתב צבר? לאחר דין ודברים ולאחר שיחה עם מנהל אחד הסניפים ושמיעת טענותיו כלפי החברה לאיסוף הבקבוקים, שמבוששת מלבוא לאסוף את הבקבוקים שמצטברים במחסן ותופסים נפח, הורה המנהל לאחראי המחסן שיקבל את הבקבוקים של מספר לקוחות שחיכו.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. ויש כאלה שלא מקבלים אחהצ
    או רק בקבוקים עם פקק או רק זיכוי ולא מזומן וכל מיני כאלה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים