שיתוף
תגובות
לאישה » טיפים » מה אפשר ללמוד מהמדענים שעשו היסטוריה?
מעורר השראה
את פריצות הדרך הכי גדולות של ההיסטוריה האנושית פיתחו בעצם מדענים שבסך הכל השתמשו בכישורים שחנן אותם בורא עולם • ואם זה עבד שם, למה שלא יעבוד גם אצלנו?
צריך חשיבה מחדש | צילום: shutterstock

מי מאיתנו לא נתקלת לעיתים במשברים בחיי היום יום? או במצבים שבהם נדרשת לעיתים חשיבה מחוץ לקופסא על מנת להמשיך הלאה לפרויקט הבא? כולנו בעצם בצורה כזו או אחרת מנסים ליצור לעיתים פתרונות יש מאין על מנת לצאת מהמרובע, אך לעיתים זה כזה פשוט, כאשר רק צריכים לחשוב נכון.

את פריצות הדרך הכי גדולות של ההיסטוריה האנושית פיתחו בעצם מדענים שבסך הכל השתמשו בכישורים שחנן אותם בורא עולם בצורות שונות. ואם זה עבד שם, למה שלא יעבוד גם אצלנו? בבית פנימה?

צריך חשיבה מחדש

עת ניסו לייצר את מכונית הסילון נתקלו המפתחים במשך זמן רב בקושי לייצור הגלגלים, לאחר שעצרו וחשבו מחדש, הסיקו כי בכדי להצליח בגדול עלינו קודם להצליח בקטן, ולחבר את ההצלחות הקטנות להצלחה אחת גדולה. ואכן עד מהרה פתרו את הבעיה והמכונית יצאה לדרך.

התמדה

אחד הפיתוחים האמיצים בתחום הרפואה המודרנית הוא מתקן פרוסתטי לטיפול בעיוורון. לאחר שהבינה המדענית ד"ר שילה נירנברג כי פעולת התרגום של התמונה שאנו רואים מתרחשת במוחנו לאחר שהעיניים מתרגמות את קרני האור לקוד חשמלי ושולחות אותו למוח, שם הוא מרכיב מחדש את הנתונים ומייצר תמונה, ולאחר שגילתה דרך לעקוף ניוון בעיניים ולשדר אותות ישירות למוח, היא החלה להשקיע את כל מרצה בגילוי פיתוח שכזה הדורש עבודה סיזיפית ולעתים אפורה, אך התוצאות עשויות לשנות את העולם.

צפו לבלתי צפוי

כולנו יודעים שלקרקעית האוקיינוס לא ניתן להגיע עקב הלחץ הרב, ומעטים הם החומרים שיכולים לעמוד בפני הלחץ. סילביה ארל, מדענית שבילתה שנים בניסיון לבנות צוללת מחקר שתעמוד בעומסים של מעמקי הים, הגיעה לתשובה ממקום בלתי צפוי בעליל. זכוכית לדעתה היא הפתרון. דווקא החומר השביר הוא האידיאלי. המבנה של הזכוכית דומה במידה מסוימת לנוזל. ומשום כך לחץ שווה ואחיד שמופעל על הזכוכית יגרום למולקולות להידחס אחת אל תוך השנייה וליצור מבנה חזק יותר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים