שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "מודאגת מפשעי מלחמה במזרח י-ם ובעזה"
התובעת הכללית בהאג
בנסודה התייחסה להסלמה בין ישראל לארגוני הטרור: "חקירות משרדי יעסקו בכול הצדדים ובכול העובדות והראיות הרלוונטיות כדי להעריך אם קיימת אחריות פלילית אישית"
בית הדין הבינלאומי בהאג | צילום: robert paul van beets, שאטרסטוק

התובעת הכללית של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, פאטו בנסודה, הביעה היום (רביעי) דאגה מהאפשרות לפשעי מלחמה במהלך ההסלמה בין ישראל לארגוני הטרור בירושלים, בגדה המערבית וברצועת עזה.

בנסודה לא האשימה צד מסוים בביצוע פשעי מלחמה, אך ציינה "בדאגה רבה את ההסלמה באלימות בגדה המערבית, כולל מזרח ירושלים, וכן בעזה ובסביבותיה, ואת היתכנות ביצועם של פשעים על פי חוקת רומא. אני מצטרפת לקריאות מאת הקהילה הבינלאומית לרגיעה, למתינות, ולהפסקת האלימות.

"אני מזכירה שחקירות משרדי יעסקו בכול הצדדים ובכול העובדות והראיות הרלוונטיות כדי להעריך אם קיימת אחריות פלילית אישית תחת החוקה. משרדי ימשיך לעקוב אחר ההתפתחויות בשטח ואחר כול עניין שנמצא בתחום השיפוט של המשרד", כתבה התובעת שידוע בעמדותיה האנטי ישראליות.

כזכור, בחודש מרץ האחרון הודיעה בנסודה, התובעת בבית הדין הפלילי הבין לאומי בהאג, כי בית הדין יפתח בחקירת "פשעי מלחמה" של ישראל בשטחי עזה ויהודה ושומרון. ההחלטה מגיעה אחרי שבית הדין פסק לפני כחודש שניתן לחקור פשעים באזור זה.

"בית הדין יחקור עבירות שבוצעו שבטח זה החל מ-13 ביוני 2014 – התאריך ממנו נעשתה הפנייה לבית הדין. אנחנו מפצירים בפלסטינים, בישראלים ובקהילות המושפעות מההחלטה לגלות סבלנות", נכתב בהודעת בית הדין. "בית הדין ירכז את תשומת ליבו בעבריינים הקשים ביותר לכאורה, או אלו שיהיו בעלי האחריות הגדולה ביותר לביצוע הפשעים".

בחקירתו צפוי בית הדין לעסוק הן בעבירות שבוצעו לכאורה על ידי כוחות צה"ל, וכן על ידי חמאס וגורמים פלסטיניים נוספים. התובעת, פאטו בנסודה, הודיעה שבשלב הראשון ימסרו הודעות לכל הגורמים אשר צפויים להיות מעורבים בחקירה. היא הוסיפה כי תינתן להם הזדמנות לערוך חקירה פנימית ביניהם בטרם תחל חקירת בית הדין.

התובעת ציינה כי סדר העדיפות שיינתן לחקירה ייקבע בהמשך בהתאם לאתגרים של מגיפת הקורונה והמשאבים המצומצמים של בית הדין ועומס העבודה הכבד הנוכחי. "עם זאת, אתגרים כאלה, מרתיעים ומורכבים ככל שיהיו, אינם יכולים להסיט אותנו ממימוש האחריות שמטילה עלינו אמנת רומא".

"ההחלטה לפתוח בחקירה הגיעה אחרי הליך מקדמי מדוקדק שביצע המשרד שלי שנמשך קרוב לחמש שנים", הסבירה בנסודה. "במהלך תקופה זו, ובהתאם לנוהל המקובל, המשרד יצר קשר עם גורמים רבים, כולל פגישות מועילות על בסיס קבוע עם נציגים בממשלות ישראל ופלסטין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים