שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » מודרנה מפתחת זריקה נגד המוטציות
חיסון שלישי
מודרנה הודיעה כי היא עובדת עם ממשל ארה"ב על פיתוח זריקת חיזוק לחיסון שלה נגד נגיף הקורונה שמיועדת להתמודד עם הווריאנטים החדשים של הנגיף
תגיות: ,
החיסון של מודרנה | צילום: rafapress, שאטרסטוק

חברת התרופות האמריקנית מודרנה הודיעה הלילה (בין רביעי לחמישי) שהיא עובדת בשיתוף פעולה עם מדענים של הממשל האמריקני, כדי לבחון מנת חיסון מתוגברת שתהיה מיועדת לפעול מול מוטציות של נגיף הקורונה – ובעיקר כנגד הווריאנט הדרום אפריקני.

"אנו מצפים להתחיל את המחקר הקליני של הגברת החיסוניות נגד הווריאנטים ואנו מודים למכונים הלאומיים לבריאות על שיתוף הפעולה המתמשך בלחימה במגיפה הזאת", מסר סטפן בנסל, מנכ"ל מודרנה. "אנו ממנפים את גמישות פלטפורמת ה-mRNA, ומתקדמים במהירות במחקר לבחינת עדכונים למנות החיסון אשר נועדו לתת מענה כנגד הווריאנטים החדשים של הווירוס".

"מודרנה מחויבת לעדכן את הגרסאות לחיסון ככל שיידרש עד אשר נשתלט על המגיפה. אנו מקווים להראות שחיזוק החיסוניות, אם יידרש, יכול להיעשות גם במנות קטנות יותר, מה שיאפשר לנו לספק הרבה יותר מנות לקהילה הגלובלית בשלהי 2021 וב-2022 אם יהיה צורך בכך".

בתוך כך, מודרנה מודיעה על השקעות נוספות לטובת הגברת יכולת הייצור הגלובלית של החיסון ל- COVID-19. הגברת יכולת הייצור הצפויה ל-1.4 מיליארד מנות חיסון במינון של 100 μg.

ההשקעות החדשות יאפשרו יכולת ייצור נוספת של החיסון הנוכחי של מודרנה ל- COVID-19 ויאפשרו גמישות בייצור במידה ויהיה צורך בחיסוניות גבוהה יותר כנגד הווריאנטים. התוכנית המקורית לשנת 2021 גדלה לייצור כמות של 700 מיליון מנות חיסון והחברה עובדת בכדי לספק עד ל-1 מיליארד מנות חיסון ב-2021.

מודרנה קיבלה משוב חיובי מה-FDA להצעתה להוסיף מנות חיסון נוספות בכל בקבוקון חיסון, והחברה עובדת על תוכנית אשר תאפשר שימוש בעד 15 מנות חיסון בכל בקבוקון. מודרנה תעבוד עם סוכנויות רגולטוריות נוספות באם תידרש.

"אנו משקיעים בהגברת יכולת הייצור על מנת לעזור לנו להגדיל את הייצור ולאפשר לנו את הגמישות בייצור חיסוני חיזוק פוטנציאליים, בכדי לתת מענה לווריאנטים החדשים של הווירוס", מסר סטפן בנסל, מנכ"ל מודרנה. "אנו מצפים כי ההשקעות הנוספות יעלו את התפוקה שלנו ל-1.4 מיליארד מנות חיסון ב-2022 בהנחה וכל מנה תכיל 100 μg. אם חיסוני החיזוק לווריאנטים ידרשו מנה קטנה יותר, לדוגמא 50 μg, נוכל לייצר יותר מ-2 מיליארד מנות חיסון ב-2022".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים