שיתוף
תגובות
כלכלה » מזרחי-טפחות: דוחות שיא לרבעון הראשון של 2022
צמיחה
הדוח הרבעוני מצביע על רווח שיא של כל הזמנים (לרבעון) 1,154 מיליון שקל, תשואה להון של 21.9% וצמיחה בהיקף האשראי לציבור שעומד כ-283 מיליארד שקל עלייה של 13.4%
מזרחי טפחות | צילום: דוברות

מזרחי-טפחות מפרסם את הדוחות הרבעוניים של הבנק מהם עולה כי בהלימה לשיפור שחל בפעילות הכלכלית במשק ברבעון הראשון של 2022 נרשמה בתקופה זו התרחבות מואצת בפעילות האשראי של הבנק. הרווח הנקי ברבעון הראשון עומד על 1,154 מיליון שקל, לעומת 676 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 70.7%. התשואה על ההון העצמי ברבעון הראשון עומדת על 21.9%, לעומת 14.1% ברבעון המקביל ו-15.8% ב-2021 כולה. הכנסות המימון ברבעון הראשון עומדות על 2,261 מיליון שקל, לעומת 1,880 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2021, עלייה של 20.3%. יחס היעילות עומד על  43.2%.

נכון לסוף הרבעון הראשון הסתכם היקף האשראי בבנק בכ-283 מיליארד שקל בהשוואה לכ-249.5 מיליארד שקל בסוף התקופה המקבילה – עלייה של 13.4%. ההתרחבות בתיק באה לביטוי במרבית הסגמנטים ותחומי הפעילות הקמעונאיים והעסקיים, שעלו בשיעורים דו-ספרתיים. כך, בין השאר, הסתכם בסוף הראשון של השנה האשראי לעסקים גדולים בכ-25.6 מיליארד שקל – עלייה של 23.2% לעומת התקופה המקבילה; האשראי לעסקים בינוניים הגיע לכ-11.4 מיליארד שקל – עלייה של 17.3% בהשוואה לסוף הרבעון הראשון של 2021, וההלוואות לדיור הסתכמו בסוף הרבעון הראשון של השנה בכ-181 מיליארד שקל – עלייה של 14.2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

במקביל, ממשיך הבנק לנקוט פעולות מגוונות בתחום ניהול ההון, בין השאר על מנת לתמוך בתנופת הצמיחה בפעילותו. במסגרת זו, חתם הבנק בחודש מרץ על עסקה חדשנית לביטוח תיק הלוואות לדיור של כ-3.7 מיליארד שקל, עם מבטח משנה בינלאומי, הנמנה עם עשרת מבטחי המשנה הגדולים בעולם. באמצעות המהלך, שטרם נעשה כמותו במערכת הבנקאית בישראל, התפנה הון נוסף למגוון צרכים ושימושים נוספים.

הדוח מתייחס גם ליישום תוכנית המיזוג של בנק אגוד ותרומתו לרווחי הקבוצה. מאז 30 בספטמבר 2020, מועד השלמת העסקה לרכישת בנק אגוד, פועל הבנק להוציא לפועל את מיזוגו של אגוד אל תוך מזרחי-טפחות, בהתאם לתוכנית מוגדרת שהוכנה לנושא. נכון להיום נסגרו 16 מתוך 35 סניפי אגוד, ועשרות אלפי לקוחות כבר הוסבו לסניפי מזרחי-טפחות, במהלך שמתבצע במשותף על ידי צוותים משני הבנקים, על מנת להבטיח מעבר חלק וידידותי.

בד בבד, עוד לפני השלמת המיזוג והפקת התועלות ממהלכי הסינרגיה וההתייעלות, ממשיך בנק אגוד לתרום לרווחי הקבוצה, אף מעבר להערכות המוקדמות. ברבעון הראשון של השנה הסתכמה תרומת בנק אגוד ב-212 מיליון שקל, הכוללים בעיקר רווחי הון ממימוש נכסים. וזאת, בנוסף לרווחים השוטפים הנובעים מעסקת הרכישה של הבנק.

עוד עולה מהדו"ח כי למרות שיחסי ההון של הבנק עומדים בתנאים לחלוקת דיבידנד, בהתאם למדיניותו בנושא, החליט הבנק כי בנקודת הזמן הזו עדיף שלא לחלק דיבידנד. זאת, על מנת לשמור על רמת הון מספקת, שתאפשר לו להמשיך בתנופת הצמיחה ולהתמודד באופן מיטבי עם הביקושים המוגברים לאשראי. הבנק הודיע, כי הוא מתכוון לחזור לחלוקת דיבידנד ברבעון השני.

מנכ"ל הבנק משה לארי: "התוצאות המדווחות לרבעון הראשון של 2022, משקפות שיא של כל הזמנים ומצביעות על האצה במגמת הצמיחה המאפיינת אותו בשנים האחרונות, והתרחבות במרבית תחומי הפעילות. תנופת ההתפתחות, שחלה גם על רקע המשך השיפור בפעילות הכלכלית במשק ברבעון הראשון של השנה, באה לביטוי בסעיפי המאזן העיקריים, ובראשם האשראי לציבור שגדל בשיעור משמעותי. הצמיחה בתיק האשראי נרשמה הן במגזר המשכנתאות – ענף הממשיך להתאפיין בביקושים גבוהים ובביצועי שיא, והן במגזרים העסקיים. בהקשר זה ראוי לציין, כי מזרחי-טפחות נבחר לאחרונה לבנק מצטיין במדד הידידותיות של הבנקים לעסקים קטנים ובינוניים, מטעם משרד הכלכלה והתעשייה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים