שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » הנושים הישראלים דורשים מגולדמן 2.3 מיליארד
לא מוכנים להמתין
חברת הענק תיאלץ לממש את נכסיה: "לאול-יר 67 נכסים למכירה בשווי כ-320 מיליון דולר ארה"ב – סכום היכול לשרת חלקית את האג"ח הישראלי"
תגיות:
ברוקלין, אילוסטרציה | צילום: IM_photo, שאטרסטוק

מחזיקי האג"ח הישראלים נושים באול-יר ב-2.3 מיליארד ש"ח: "ALL YEAR היא מאותן חברות מניב שצמחו על הררי הלוואות עתק בשנות הגאות, החברה חייבת למחזיקי אג"ח ישראלים כ-2.3 מיליארד שקל ולא ברור מאין ניתן לממן סכום עתק כזה", אומרים מחזיקי אג"ח ישראלים בחברת הנדל"ן המניב אול-יר הולדינגס לימיטד, שבשליטת איש העסקים החרדי יואל גולדמן.

"אול-יר התמודדה ב-2020 עם כ-90 מיליון דולר הוצאות מימון נטו – מול 105 מיליון דולר הכנסה כוללת, מי יכול לעמוד בהחזרי קרן אג"ח במצב עסקים כזה?". לדבריהם, "הטענה להשפעת הקורונה אינה עומדת במבחן הדו"חות – כל ירידת ערך הנדל"ן הסתכמה במחצית 2020 ב-31 מיליון דולר, כולל 11 מיליון דולר בגין הפרויקט הגדול 'וויליאם וואל' המאכלס מלונאות ומסחר.

2.3 מיליארד שקל

חברת הנדל"ן המניב אול-יר הולדינגס לימיטד חייבת למחזיקי אג"ח ישראל – בהם שורה ארוכה של גופים מוסדיים מובילים – 2.3 מיליארד שקלים, לא כולל ריביות נוכחיות ועתידיות. דירקטוריון החברה הודיע ב-15 בינואר, כי החברה לא תמשיך לפרוע את חוב האג"ח, בלא שניתנו הסברים לצעד הדרקוני או מועדים חדשים לפירעון.

באחרונה הגישה קבוצת משקיעים אנונימית, הצעה לרכישת החברה תוך ביצוע תספורת (מחיקת) אג"ח בהיקף כמיליארד שקל. מחזיקי האג"ח, דחו את ההצעה על הסף והם דורשים מימוש נכסים מיידי, ככל הנדרש לצורך פירעון החוב.

כנציג זמני של מחזיקי האג"ח, מונה עו"ד חגי אולמן, בתיאום עם חברת משמרת ניירות ערך מת"א, המשמשת כנאמן האג"ח הפורמאלי.

"ברוקלין היא מקום מבוקש גם היום, עובדה היא שה-NOI ב-ALL YEAR המשיך וגדל גם ב-2020. ככלל, שוק המגורים הכללי בניו-יורק לא נפגע בקורונה – המלונאות והמסחר נפגעו הן בהערכות השווי והן בגביית שכירות", טוענים בת"א ומציינים כי לאול-יר התחייבויות שוטפות בהיקף המתקרב ל-400 מיליון דולר ארה"ב, כאשר ההתחייבויות הלא שוטפות זינקו ל-1.3 מיליארד דולר ארה"ב. "מדובר בסכומי חוב עצומים שקשה לראות כיצד ניתן לשרת אותם".

"הדבר הנכון והריאלי הוא לבצע מכירה מהירה ומפוקחת של 67 נכסים בשלב א', מדובר בנכסים שכבר סומנו למכירה בשווי כ-320 מיליון דולר ארה"ב. הבעיה היא שיש בעלי חוב מובטח וישנם בעלי חוב בכיר, כולל בנקים אמריקאיים משופשפים שמצויים בסביבת החברה. יחד עם זאת, אין מקום לוויתורים בשום אופן, 100% מהתמורה בשלב א' יש להפנות לשירות האג"ח הישראלי ואם לאו – אין מנוס מהוצאת צו פירוק", ציינו.

קריסת האימפריה של היזם החרדי

כפי שסוקר בעבר בהרחבה ב'בחזית', אול –יר נפגעה קשות בעקבות המשבר, שפגע ביכולת הכלכלית של החברה להתקדם עם עסקאות שנדונו על שולחן המשא ומתן עוד לפני פרוץ המשבר. בנוסף, נרשמה פגיעה ביכולות המימון וביכולתה של החברה להחזיר את הלוואותיה.

אול-יר, שבבעלות יואל גולדמן, חסיד סאטמר מלייקווד, פועלת בעיקר בתחום הנדל"ן המניב למגורים ברובע ברוקלין שבעיר ניו יורק. במסגרת פעילותה, עוסקת החברה בהשכרה של דירות מגורים, וכן בהקמה וברכישה של דירות נוספות להשכרה.

לפני כשנתיים צצו סימני שאלה רבים סביב הדיווחים הפיננסיים של אול-יר, לאחר שבדו"חות שפרסמה לא צוינו מי הם השוכרים הגדולים והמרכזיים בפרויקטים שלה, דבר שהוא בניגוד למקובל בענף. בנוסף, הופיעו בדו"חות תשלומים מנכסים שאינם מאוכלסים – דבר שאינו מקובל בדיווח פיננסי.

מסקירת המאזן הפיננסי של החברה, בחודש יוני השנה הסתכם היקף שוויה של החברה ב–2.2 מיליארד דולר, והונה העצמי היה 383 מיליון דולר, כאשר ההפרש שייך למשקיעים. כמו כן, במאזן החברה נרשם כי החברה משקללת סכום עתידי של 327 מיליון דולר מהפעילות השוטפת וממכירת נכסים מסוימים. דבר שבסוף לא הבשיל לכדי מעשה.

יצוין, כי בזמן הסקירה היו ברשות אול-יר 31 מיליון דולר נוספים זמינים בקופת החברה.

ברקע המשבר אליו נקלעה, הודיעה החברה בשלהי חודש נובמבר האחרון על עצירת התשלומים הקרובים המיועדים למחזיקי אגרות החוב של החברה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים