שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » מחקר חדש קובע: שומשום מונע פרקינסון
2 כפות ביום
יעל דרור, דיאטנית קלינית: "הכוח הבריאותי של הטחינה נובע מהרכב עשיר זה של יתרונות תזונתיים, שכאשר הם משתלבים בצריכה קבועה בתפריט היומי, הם מסייעים לגוף"
טחינה גולמית של חברת אחוה | צילום: דרור קליש

מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה ביפן קבע, כי שומשום יכול להפחית את הסיכון למחלת הפרקינסון. המחקר, שפורסם בכתב העת Heliyon ערך ניסוי במשך 36 ימים, שבמסגרתו קיבלו עכברים חומר כימי טבעי המצוי בזרעי שומשום (Sesamol), האחראי להשפעה נוגדת דלקת ונוגדת חמצון, זאת על מנת לגלות איזו השפעה הייתה לחומר על ייצור רמות הדופמין שהוא מוליך עצבי המופרש במוח המאפשר לנו לבצע מגוון של תנועות מתואמות עם הגוף.

הפרשה מועטה של דופמין ממה שצריך באופן טבעי, מקושרת לשינויים משמעותיים במצב רוח ולמחלות כמו פרקינסון, שהיא הפרעה נוירולוגית מתקדמת שפוגעת בתאי עצב המייצרים דופמין במוח, מה שגורם בין היתר לרעידות, אובדן שיווי משקל, דיבור מעורפל, נוקשות שרירים או איטיות בתנועה.

הממצאים חשפו כי עכברים עם פרקינסון שצרכו את הכימיקל הראו שיפור ברמות הדופמין, באיזון ובתפקוד המוטורי, מה שלפי החוקרים מצביע על כך שרכיב השומשום יכול לשמש כתרופה הראשונה למחלת פרקינסון שמגיעה ממקור טבעי לחלוטין. נכון לעכשיו אין תרופה מונעת לפרקינסון, ולאור הממצאים החוקרים מוכנים לקחת את המחקר שלב אחד קדימה לניסויים קליניים.

לדברי יעל דרור, דיאטנית קלינית ופיזיולוגית M.Sc, יועצת מקצועית לחברת 'אחוה': "טחינה עשויה מגרעיני שומשום טחונים. מכאן, השפעתה הבריאותית המיטיבה של הטחינה נובעת ישירות מן ההרכב התזונתי של השומשום. גרעיני השומשום ידועים באחוז גבוה של חומצות שומן חיוניות אומגה 6 ואומגה 9".

"בנוסף לכך, גרעיני השומשום מכילים מרכיבים נוספים בעלי השפעה בריאותית מובהקת כמו פיטוסטרולים, ליגנן (Lignan) ממשפחת הפוליפנולים שהם בעלי תכונות נוגדות חמצון רבות עוצמה. בנוסף לכך, הטחינה מכילה ויטמינים מקבוצת B, מינרלים רבים כמו מגנזיום, ברזל, אבץ ואשלגן".

לדבריה, "הכוח הבריאותי של הטחינה נובע מהרכב עשיר זה של יתרונות תזונתיים, שכאשר הם משתלבים בצריכה קבועה בתפריט היומי, הם מסייעים לגוף להתמודד עם מצבים שונים העלולים לפגוע בבריאות. בנוסף להשפעה המטיבה על הפחתת הסיכון למחלות לב ושיפור פרופיל השומנים בדם, כנראה שיש לטחינה גם השפעה בהקשר של דלקות פרקים. כמה טחינה מומלץ לצרוך מידי יום? 2 כפות. זה גם טעים וגם בריא!".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים