שיתוף
תגובות
בריאות » מחקר מקיף: חיסון רביעי קריטי לבני 60 ומעלה
כנגד ארבעה חיסונים
לפי המחקר, שיעור המקרים המאומתים בקרב מחוסני המנה הרביעית היה נמוך בערך פי 2 לעומת מחוסני מנה שלישית בלבד
חיסון לקורונה | צילום: vextor studio, שאטרסטוק

המחקר בוצע על ידי צוות חוקרים משולב- ממכון ויצמן למדע, ממשרד הבריאות, מהטכניון, מהאוניברסיטה העברית וממכון גרטנר במרכז הרפואי שיבא. המחקר שנחשב לפורץ דרך במאבק נגד נגיף קורונה, התבסס על נתונים של יותר ממיליון ישראלים מעל גיל 60 שהיו רשאים לקבל את המנה הרביעית, ונערך בין 10 בינואר ל-2 במרס 2022. המחקר התפרסם בכתבי עת מדעיים בכל העולם.

לפי המחקר, שיעור המקרים המאומתים בקרב מחוסני המנה הרביעית היה נמוך בערך פי 2 לעומת מחוסני מנה שלישית בלבד, אך ההגנה מהדבקה דעכה במהלך שמונת השבועות של המחקר. על מנת להימנע מהטיות בין מי שבחרו להתחסן במנה רביעית למי שבחרו שלא, המחקר השווה גם את שיעורי התחלואה של מקבלי המנה הרביעית מהשבוע השני ואילך, לעומת שיעורי התחלואה בשבוע הראשון לאחר קבלת המנה הרביעית, שבו תוספת ההגנה של החיסון עדיין חלקית. בניתוח זה התקבלו תוצאות דומות של שיפור ברמת ההגנה.

אין זו הפעם הראשונה שמתקבלת הוכחה מחקרית ליעילות של המנה הרביעית במניעת מחלה קשה. מחקר שנערך במרכז הרפואי שיבא העלה כי שיעורי ההדבקה בקרב אלו שקיבלו חיסון שלישי לאלו שהתחסנו בפעם הרביעית היו דומים יחסית – 20-18% (מנה רביעית) לעומת 25% (שלישית) – אבל בנושא התחלואה הסימפטומטית היה פער משמעותי בין שתי הקבוצות: 41-31% ממשתתפי המחקר שקיבלו שלוש מנות סבלו מתחלואה סימפטומטית לאחר שנדבקו בווריאנט האומיקרון, לעומת 15% בלבד מאלו שקיבלו מנה רביעית ונדבקו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים