שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » מי אתם כתמים לבנים על הציפורניים?
לא תקין?
ד"ר להבית אקרמן, מומחית ברפואת עור, מרכזת לנו את כל הסיבות שאנחנו צריכים להכיר באם "התברכנו" בהופעת התופעה המטרידה
ציפורנייםשמירה על עור הידים בניקיונות לפסח | צילום: אקרמן

כתמים על הציפורניים יכולים להצביע על משהו לא תקין במערכת העצבים,משהו שעלול להוביל למחלה.כתמים אלה מופיעים בדרך כלל בעקבות מתח נפשי גבוה. אבל אין לעשות מכך עניין גדול אם הם מופיעים.

חשוב לציין שציפורניים עוברות שינויים במהלך השנים, שיכולים לבוא לידי ביטוי בכל מיני קווים לבנים, אבל גם בכתמים חומים, שינוי צורה ומבנה של הציפורן וכמובן שבריריות וחוזק.

ד"ר להבית אקרמן, מומחית ברפואת עור, מרכזת לנו את כל הסיבות שאנחנו צריכים להכיר באם "התברכנו" בהופעת התופעה המטרידה.

פטרת ציפורניים
אחד הדברים השכיחים ביותר ושאנשים פוחדים ממנו ביותר היא פטריה. ואכן זה עניין שכיח ולעיתים טורדני שבא לידי ביטוי בכתמים לבנים וצהובים על הציפורניים, ולרוב יתווסף לו גם שינוי צורה או עובי. הפטרייה גדלה לאט ונכנסת לעומק הציפורן וחלק גדול מהבעיה של הטיפולים היא החדירה לציפורן.

אומנם מרבית האנשים נבהלים מהחשד לפטריה, אבל חשוב לדעת שיש לתופעה הזו תרופות מוצלחות במיוחד. כאשר מדובר במקרה פשוט יחסית, קיים טיפול מקומי שכולל סוג של לק במרשם וטיפות. במצב קשה יותר יש צורך בנטילת כדורים. בכל מקרה הטיפול אפשרי – יש לפנות לרופא עור להתאמת טיפול.

מחלות עור
יש הרבה מחלות עור כמו פסוריאזיס, אקזמה, ליכן פלנוס ועוד, שאחד הביטויים שלהן הוא הופעת כתמים לבנים על הציפורניים. לעיתים אליהם יתווספו גם חורים, שינוי צורה של הציפורן או כתמים בצבעים אחרים. במצב כזה יש לפנות לרופא עור. לא תמיד יש לכך טיפול מספיק יעיל, אבל חייבים לאבחן כדי להתאים טיפול.

חבלה
חבלה, אפילו כזו שהתרחשה לפני זמן רב, יכולה להשאיר "צלקת" על הציפורן שתראה כמו פס לבן. אין מה לדאוג, או מה לעשות, ויש להמתין עד להחלמה.

לק ג'ל
סיבה נוספת מאוד שכיחה לכתמים לבנים על פני הציפורניים הוא הלק. לא רק לק ג'ל, אלא גם לק צבעוני יכול לגרום לכתמים על פני הציפורניים שלעיתים ממש קשה להבדילם מפטריה. בלי רצון להפחיד אף אחת, התהליך הזה עלול להרוס את הציפורן, לפגוע בעובי שלה ולגרום לסדקים. לק ג'ל גורם לא רק לכתמים אלא גם לחספוס בגלל צורת ההסרה (בייחוד כאשר מתבצע באופן שאיננו הולם את עובי הציפורן) ויכול לגרום להופעת פסים לבנים מחוספסים.
בכל מקרה, אם הציפורן שלך במצב לא טוב, כדאי לתת לה לגדול ולהתחדש (קצב הגדילה של ציפורן הוא מ"מ אחד בחודש).

שימוש בחומרי ניקוי
בייחוד עכשיו בעונה היבשה ולקראת פסח, חומרי ניקוי יכולים לייבש את העור אבל גם את הציפורן וזה יבוא לידי ביטוי בצורת חספוס ופסים לבנים על פני הציפורן. הטיפול במקרה הזה סופר פשוט והוא כולל קרם לחות טוב, אותו יש לעסות לתוך הציפורניים.

חוסר תזונתי
למרות שאנשים ישר חושבים שכתמים לבנים בציפורן נובעים מחוסר במינרלים או ויטמינים מדובר על נושא מאד מאד שנוי במחלוקת. נראה שבעבר חסרים תזונתיים באו לידי ביטוי גם בשינויים בציפורניים, אבל היום כבר לא רואים מצבים מוזנחים שכאלה. גם חסרים של ויטמין D ומינרלים יוחסו בעבר לשינויים בציפורניים. היום זה מצב מאוד מאוד נדיר.

ולמרות זאת, אחרי דיאטה מאוד משמעותית או ירידה משמעותית במשקל (ניתוחי שרוול למשל) ניתן לראות שבירה וכתמים על הציפורן.

מחלות כרוניות ומחלות ממאירות
מחלות לב, מחלות ריאה כרוניות, גידולים – אלה דברים נדירים שיכולים לגרום לשינוי צבע הציפורן. אלה סימפטומים שצריכים להתלוות לסימפטומים נוספים, לכן אין מה להלחץ.

תרופות
יש תרופות שיכולות לעשות שינויים בציפורניים כמו כימותרפיה, טיפולים ביולוגים, או סוגי אנטיביוטיקה שונים.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. מאמר לא מקצועי. יש הבדל בין קצב הגדילה של ציפורן הרגל לבין של היד. זה נשמע שמדובר רק על ציפורן הרגל.
    כדאי שתרחיבו את הידע במקום להעתיק מכלי שלישי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים