שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » כותל המזרח » "מי האמין באיזה מצב העולם נמצא"
גאב"ד מרוקו
באגרת מיוחדת ששלח ראב"ד מרוקו האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, הוא מפרט את אירועי השנה האחרונה, הכאוב העולמי, והמסר המתאים לכל אדם בתקופה זו של ימי הפורים
הרב יאשיהו פינטו | צילום: דוד ארזני

באגרת מיוחדת שנשלחה מקזבלנקה, כותב ראב"ד מרוקו, מילים נוקבות, על המציאות העולמית החדשה, שהתחוללה בעקבות מגפת הקורונה, ועל המסקנה המתבקשת בעין יהודית תורנית, במיוחד בהגיע ימי הפורים. הדברים שנאמרים במקביל בשיעורים המשודרים לכל רחבי תבל, מציין הרב פינטו את המציאות של העולם בשנה האחרונה.

"וצריך האדם לדעת, שכל התכלית היא שיעשו תשובה ואין הקב״ה מביא על האדם יסורים סתם לצערו, אלא שיעשה תשובה. והייסורים הכלליים והפרטיים הם למטרה אחת, רק לעשות תשובה. אנו נכנסים לכשנה שכל העולם השתנה שינוי גדול מקצה לקצה במגפה הארורה. כמה נפשות רבות וחסרונם גרמה לעולם, כמה רבבות מעם ישראל קיפחו את חייהם השנה, כמה פחד ואימה עבר על העולם השנה".

"מי יאמין באיזה מצב העולם נמצא, הפרוטה חסרה בכיס לרוב עם ישראל, ואם מישהו חושב שמצאו תרופה ובזה זה נגמר, טעות גמורה בידו. מצאו תרופה למגיפה אולי, אבל לא יודעים אם זה הוריד את החרון אף מהשמים, כי מגיפה זה חרון אף, ואם לא עושים תשובה, כל פתרון הוא פתרון חלקי לבעיה".

"התרופה האמיתית היא לרצות את מלכנו ולהוריד החרון אף מעלינו. כי אם נסתכל לאורך כל ההסטוריה של העולם, אחר מגיפות באו מלחמות וחורבנות קשים. המגיפה זו מנורה אדומה גדולה לעם ישראל להתעורר בתשובה".

"ואין לנו לימוד של השגחה וביטחון בהקב״ה, יותר ממה שעבר העולם מפורים בשנה שעברה, לפורים הבא עלינו לטובה. בשנה אחת העולם עבר זעזועים שהעולם לא עבר בעשרות השנים האחרונות".

"מתי העולם עבר סגר של רוב כדור הארץ, ואיש לא יצא מפתח ביתו. דבר כללי כזה בכל העולם, היה בקריעת ים סוף, שכל קיבוץ מים נקרע לשנים. גם בזמנים שהיו מגיפות בעולם הם היו ביבשת אחת ועד שהגיע לשניה, כבר ירד במקום הראשון. ופה עולם שלם עצר מלכת".

"וכמה יתומים ואלמנות וכמה פושטי יד, שגם לפשוט יד אין יכולים. וכמה סכנות אורבות לעם ישראל, לפרט ולכלל, ״צרה ויגון אמצא ובשם השם אקרא״ וזה כזית רענן, כמו זית שעד שעובר את כל התהליך, מגיע לתכלית שלו. וכאשר הגיע לתכלית, הוא המשובח שבכל הפירות כולם".

"כך עם ישראל, בתחילה שמם נקרא יעקב, ויעקב זה כזית יפה פרי, אבל כשהקב״ה חובט ביעקב ומביא מלך קשה, שגזרותיו קשות, אז בני ישראל עושים תשובה. והחבטות האלו מביאות את עם ישראל להגיע לדרגה משובחת, שזה שמן, שזה שם ישראל שהוא השם הגבוה ביותר".

"ולכן לא יקרא ליעקב, יעקב-ישראל. אלא יעקב בלבד. ומתי שעולים לדרגה גבוהה שמם משתבח לישראל. וזהו איזהו חכם הרואה את הנולד. מי נקרא חכם, מי שרואה לא רק את הזית, אלא את השמן שיוצא ממנו אחרי כל הצער שעובר".

"ועל האדם להסתכל בצורה נכונה על כל החיים, כי הקב״ה לא נותן לאדם סתם קשיים ונסיונות בפרנסה, בבריאות, בצער גידול בנים. אנשים נלחמים על הפרנסה, על הבריאות, על צער גידול בנים, על כל צרה ובעיה שעובר האדם".

"אבל על האדם לדעת שזה דבר נכון שצריך השתדלות ללכת לרופא ולהשתדל לפרנסה, וכן לפתור כל בעיה. אבל על האדם לדעת שזה רק בעיה נקודתית לפתור בעיה נקודתית, אבל זו לא הבעיה העיקרית. כי מתי שתפתור את הבעיה הנקודתית, תבוא בעיה אחרת".

בסיוטם הדברים כותב הרב: "עליך ללכת למקור הבעיה, הקב״ה נתן לך בעיה שתתעורר, ואם לא תתעורר אתה תעבור מבעיה לבעיה, והכאב יהיה בסוף אותו כאב, רק עם שם אחר. פעם הכאב יקרא פרנסה, פעם הכאב יקרא בריאות, פעם הכאב יקרא שם אחר, הכאב יהיה אותו כאב רק בשם אחר. על האדם לפתור את הבעיה, והבעיה זה משהו רוחני שהקב״ה רוצה ממך, משהו שהנשמה שלך צריכה להשיג, לקיים, ואתה לא עושה מה שמבוקש ממך מהשמים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים