שיתוף
תגובות
כלכלה » הייטק וטכנולוגיה » מנכ"ל טוויטר על חסימת טראמפ: "תקדים מסוכן"
סתימת פיות
מייסד הרשת החברתית התייחס לראשונה להחלטה לחסום את נשיא ארצות הברית והודה כי האינטרנט לא צריך להישלט על ידי מספר קטן של חברות פרטיות: "נסיבות יוצאות דופן"
מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי | צילום: Alex Gakos, שאטרסטוק

מייסד ומנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי התייחס לחסימת חשבונו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וטען כי זאת הייתה "ההחלטה הנכונה עבור החברה", אך הודה כי האינטרנט לא צריך להישלט על ידי מספר קטן של חברות פרטיות. לדבריו, "עמדנו בפני נסיבות יוצאות דופן ובלתי נסבלות, ואילצו אותנו למקד את כל פעולותינו בביטחון הציבור".

"אני לא חוגג ולא מרגיש גאווה על חסימת טראמפ מטוויטר, או מאיך שהגענו לכאן", פתח דורסי את דבריו בשרשור ציוצים בחשבון הטוויטר הפרטי שלו. "לאחר אזהרה ברורה שננקוט בפעולה זו, קיבלנו החלטה עם המידע הטוב ביותר שהיה לנו על בסיס איומים על הבטיחות הפיזית בטוויטר ומחוצה לו".

"עם זאת, לחסימת חשבון יש השלכות אמיתיות ומשמעותיות. למרות שיש מקרים יוצאי דופן, אני חש שחסימת חשבון היא כישלון שלנו לקדם שיח בריא. זה הזמן שלנו להרהר על הפעולות ועל הסביבה שלנו. הפעולה הזו אולי נדרשה ברגע הזה, אך בטווח הארוך זה יהיה הרסני למטרה ולערכים הנעלים של האינטרנט".

"חברה שמקבלת החלטה עסקית על מיתון של עצמה היא שונה מאשר זו של ממשלה שמונעת גישה, אף שזה יכול להרגיש לעיתים אותו הדבר. התפיסה הזו אותגרה בשבוע שעבר כשכמה גופים מרכזיים באינטרנט החליטו שלא לתת במה למה שנראה להם מסוכן. אני לא מאמין שזה היה מתואם. סביר להניח שהחברות הגיעו למסקנות שלהן או שעודדו לעשות אותן על ידי מעשיהם של אחרים".

דורסי הבהיר שוב כי לדעתו ההחלטה שקיבלה הרשת החברתית הייתה נכונה: "אם אנשים לא מסכימים עם הכללים והאכיפה שלנו, הם יכולים פשוט ללכת לשירות אינטרנטי אחר". מייסד טוויטר ציין כי הצרכים "מגבילים את פוטנציאל הבירור, הגאולה והלמידה". הוא כתב כי "התקדים המסוכן" כלשונו הוא "הכוח שיש לאדם או לתאגיד על חלק מהשיח הציבורי העולמי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים