שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » מנת חיסון אחת מספקת הגנה למחלימים
מחקר
מחקר שנערך באוניברסיטת בר אילן העלה כי מתן חיסון ראשון של פייזר מספיק כדי לעורר תגובה חיסונית חזקה אצל מחלימים מקורונה
פייזר | צילום: Mike Mareen, שאטרסטוק

מחקר חדש שערך פרופ' מיכאל אדלשטיין, אפידימיולוג מהפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל, מצא כי מנת חיסון אחד נגד קורונה של חברת פייזר מספיק כדי לעורר תגובה חיסונית חזקה בקרב מחלימים.

המחקר נערך בבית החולים זיו בצפת ע"י פרופ' מיכאל אדלשטיין, אפידימיולוג מהפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל, ובמהלכו נבדקו 514 עובדי צוות רפואי בטווח גילאים של 19-77 שרמות הנוגדנים שלהם לאחר החיסון הראשון נמדדו במשך 21 יום. 17 מתוכם אובחנו כחיוביים לקורונה בעבר, כחודש עד עשרה חודשים לפני הניסוי. רמת הנוגדנים של כל הקבוצה נבדקה והתוצאות העלו כי 17 הנבדקים שחלו בעבר בקורונה הגיבו לחיסון, שעורר בצורה מובהקת את המערכת החיסונית שלהם.

מטרת המחקר הייתה לבחון אם יש התעוררות של המערכת החיסונית ממנה אחת של חיסון, ללא קשר לכמות הנוגדנים שהייתה לפני החיסון. כדי לבדוק את השפעת החיסון נמדדו רמות הנוגדנים של כל הקבוצה גם לפני החיסון, והתגלה כי אותם 17 שחלו בעבר בקורונה, הגיבו בצורה טובה לחיסון וזה עורר את המערכת החיסונית שלהם בצורה מובהקת ובאופן אחיד.

בעקבות תוצאות המחקר הסביר פרופ' אדלשטיין כי "מדובר בממצא שימושי עבור מקבלי החלטות שיוכלו לקבל החלטה האם לחסן את המחלימים מקורונה, ובכמה חיסונים". לדבריו, "זה לא אומר שהם איבדו את ההגנה לאחר ההדבקה, אבל התגובה החזקה לחיסון אחד בלבד היא בהחלט מעודדת. נצטרך לתקף את זה על קבוצה גדולה יותר של אנשים".

נכון להיום, במשרד הבריאות החליטו שלא לחסן עדיין מחלימים מקורונה ומתעדפים מתן חיסונים לכאלה שטרם נדבקו. כעת נחכה לראות האם הממצאים החדשים יגרמו לאישור קבלת מנת חיסון אחת עבור מי שכבר נדבק בקורונה והחלים.

בתוך כך, משרד הבריאות הנחה היום את בתי החולים וקופות החולים כי ניתן לחסן במקרים מסוימים בני נוער שגילם 12 עד 15. מדובר בין השאר במקרים של תחלואה בסרטן, השמנת יתר חמורה, הפרעות נוירו-התפתחותיות ומקרים נוספים. במסמך נכתב שמדובר בהמלצות פרטניות ולא בהנחיות גורפות לכל מי שסובל מבעיות אלה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים