שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מסתמן: כשל בבלמים גרם לקריסת הרכבל
אסון הרכבל
איתן בירן בן ה-5, הניצול היחיד מאסון הרכבל באיטליה, פקח את עיניו והוא נושם בכוחות עצמו. "הוא עדיין מתאושש מחומרי ההרדמה" אמר מנהל בית החולים
תגיות:
אמבולנס בחיזת בית חולים באיטליה | צילום: Massimo Todaro, שאטרסטוק

איתן בירן בן ה-5, הניצול היחיד מאסון הרכבל באיטליה, פקח את עיניו והוא נושם בכוחות עצמו. המנהל הכללי של בית החולים עדכן: "איתן התעורר ולפני כשעה נותק ממכשיר ההנשמה והוא בהכרה מלאה. הוא עדיין מתאושש מחומרי ההרדמה".

לאחר שאמש נעצרו מספר עובדי האתר, ביניהם מנהל המקום ולקחו לחקירה, עולה כי קרוב לחודש עובדי המקום יודעים על תקלה במערכת הבלמים של הקרון. האסון הכבד נגרם בשל רשלנות של עובדי המקום. טכנאי שהוזמן בזמנו לבדוק את תקינות המתקן לא הצליח לתקן ואמר כי יש צורך בתיקון יסודי וכללי.

תחילה חשבו החוקרים כי ייתכן שטעות אחד העובדים היא שגרמה לכך שמערכת הבלמים לא פעלה, אך במהלך החקירה התברר שעובדי האתר שנעצרו התקינו בכוונה תחילה מנגנון במערכת הבלמים המכונה בשפה המקצועית 'מזלג', אשר מונע מהבלם לנעול את הקרון לכבל התמיכה, במקרה חירום שבו הכבל הגורר את הקרון בשגרה למעלה ההר נקרע. בסרטון שהשיגו החוקרים נראה המפעיל של האתר עושה את ההכנות לפתיחת דלת הרכבל כדי להוציא ממנו את הנוסעים – אלא שאז הכבל הגורר נקרע.

עוד דווח בעיתון מקומי כי יום לפני האסון (שבת) קרון הרכבל נתקע למשך כחצי שעה. טכנאי מטעם החברה שהוזעק למקום החזיר את הרכבל לפעילות. מבדיקה ראשונית לחקר האסון עולה כי כרגע אין כל קשר בין המקרה בשבת לבין האסון שהתרחש יום לאחר מכן. היות והרכבל עבר בדיקות בתחילת החודש.

כיוון חקירה נוסף שעולה, ודווח בעיתון 'לה-סטמפה' נכתב כי התקלות שגרמו לאסון הן מאוד נדירות ועוד יותר נדיר שהן יקרו זו אחר זו. על פי אחד הדיווחים, ייתכן ואחד הטכנאים שכח כלי מסוים בקרון שנועד לבדוק אותו, וזה מה שמנע ממערכת הבלמים והחירום לעבוד.

בתוך כך ההרוגים מאסון הרכבל באיטליה יובאו היום לקבורה בישראל. ההרוגים כולם בני משפחה אחת: עמית בירן, בן 30, רעייתו טל פלג-בירן (26) בנם בן השנתיים תום והסבא והסבתא של האם טל – יצחק כהן (81) וברברה כהן (71).

כזכור, באסון הרכבל בהרי האלפים באיטליה נספו חמישה ישראלים – כולם בני משפחה אחת: עמית בירן, בן 30, רעייתו טל פלג-בירן (26) בנם בן השנתיים תום והסבא והסבתא של האם טל – יצחק כהן (81) וברברה כהן (71). שמותיהם של ההרוגים הותרו הבוקר (יום ב') לפרסום.

ממשרד החוץ נמסר כי "בתאונת רכבל מעל הרי האלפים בצפון איטליה נהרגו 14 בני אדם, מתוכם 5 ישראלים וילד ישראלי נוסף, בן 5, נפצע באורח קשה מאד ומטופל בשעות אלו בבית חולים".

"ההרוגים הישראלים הם: עמית בירן וטל פלג-בירן, זוג ישראלים הלומדים ועובדים באיטליה, התגוררו בפאביה (צפון איטליה) ובנם תום בירן (2). ברברה ויצחק כהן, הסבא וסבתא של טל, אשר הגיעו למילאנו ב-19.5.21, לביקור הנכדה והנינים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים