שיתוף
תגובות
דעות » משבר או בשורה? תלוי מאיזו זווית מסתכלים
רגע לנפש
היופי בהסתכלות רוחנית מלאה אמונה הוא שאפשר לראות את הדברים אחרת • ואם היו אומרים לכן שמשבר הוא מתנה? אולי הייתן מתמקדות פחות בצרה שהגיעה
פיטורין בעידן קורונה | צילום: tsyhun, שאטרסטוק

הרבה פעמים לפני משבר, יש תקופה כזו שבה אנו מרגישים איך הכל מתמוטט, נגמר. מגיע משבר ונדמה לנו שזה הסוף.

אך אם מביטים על המשבר בעיניים רוחניות ובאמונה תמימה אמיתית, מבינים שיש כאן מתנה גדולה. יש כאן ניסיון להביא אותנו לשינוי. משהו בהתנהלות שלנו בבריאה, בין אם זה במעשה, במחשבה, בדפוס התנהגות מסוים, אינו נכון.

בזמן משבר אנו נוטים להסתכל על המכה שחטפנו, על הסבל שהוא גורם לנו ומתמקדים בשלילי, במקום להבין שיש כאן מסר מלמעלה שקורה לנו לשחרר משהו בנו ולהתקדם הלאה.

משמעות המשבר היא אחיזה שלנו בדבר שכבר לא טוב לנו ועלינו לשחרר אותו מאיתנו.

•  •  •

משה התברג במשרה מאוד רגישה בתחום הביטחון. למעשה, הוא כלל לא ידע לבצע את העבודה המוטלת עליו והוא בכלל הגיע לשם לאחר הפעלת פרוטקציה מתוחכמת.

הוא נכנס לתפקיד בחרדות גדולות, כשהוא יודע שכל טעות שלו, ולו קטנה ביותר, עשויה למוטט מערכות ועלולה גם לשלוח אותו בסופו של דבר לכלא, כי האחריות עליו.

הוא התעקש להחזיק בתפקיד ולא הסכים להודות בטעות, שהוא ממש לא מתאים לשם.

התוצאה לא איחרה לבוא ומשה, שלא ידע איך לתחזק את המשרד בנדרש, נכנס למשבר נפשי מרוב לחץ.

כשהגיע לחפש מזור לרפואתו, אמר לו המטפל: "יש משהו שאתה צריך לשחרר על מנת לפרק את המשבר. אם תניח לעצמך להודות שאתה לא מתאים לתפקיד, ירד ממך עול עצום".

לא עזרו כל העצות שקיבל מידידיו הקרובים ומשה נשאר בשלו. "אני לא מתפטר", הודיע חגיגית.

"אם יפטרו אותך, זה יהיה הכי טוב בשבילך. גם תחיה בשלווה וגם תוכל למצוא משהו באמת טוב…", הסביר לו הרופא.

משה לא פוטר ממקום עבודתו. הצוות אהב אותו כל כך, עד כדי יצירת תקן אדמינסטרטיבי מקורי, כשהוא זה שמופקד כביכול על הצוות המקצועי שגויס לעשות את מה שהוא לא ידע…

•  •  •

בכל סיטואציה שיוצרת אצלנו משבר, עלינו לשבת עם עצמנו, להקשיב ללב, לחפש שם את התשובות ולהבין מה אנחנו לא משחררים. האם זה מפחד מפני משהו? האם זה אגו? האם זו שליטה? משבר הוא כמו מכה שחוטפים. רק אם נשחרר את החלק שחוסם אותנו, נוכל להתקדם לשינוי טוב. משמעות סופית של כל משבר היא להגיע להתאמה מחודשת ומאוזנת של עצמך מול הסיטואציה.

אל תחפשו להישאר במקום הבטוח, לכאורה, כי החיים הם כל הזמן התהוות והתקדמות. אם לא תשחררו את הדבר שחוסם אתכן, הוא יביא לכאב גדול יותר, למכה גדולה יותר ולמשבר עצום יותר. כשמגיעה טלטלה לחיים היא נועדה לשחרר חלק קפוא בתוכנו שמושרש אצלנו וכבר לא שייך לנו.

כמה פעמים שמעתן על אדם שפיטרו אותו מעבודה, הרגיש שזה סוף העולם ובדיעבד ידע לספר שזה הדבר הכי טוב שקרה לו?

כשנהיה באמונה שלמה בה' שכל דבר כזה הוא לטובתנו, נתקדם ונלך הלאה בלי פחד, בלי אגו, בלי חרדה מפני מה יהיה ואיך יהיה, יזדמנו לפתחנו נסים ונפלאות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים