שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » משפחות הנרצחים – "אל תפילו את החוק"
אסיר, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

מחר (רביעי) תעלה למליאת הכנסת הצעת חוק "איסור פינוק מחבלים", של ח"כ אורית סטרוק והבוקר יוצאות משפחות נרצחי אלעד בקריאה לקואליציה – אל תפילו את החוק.

בשיחה עם כתב ידיעות אחרונות, עמיחי אתאלי, יצאו בני המשפחה בדברים נחרצים. ראובן חבקוק אחיו של יונתן חבקוק הי"ד שנאבק במחבלים אמר: "מה אמור לקרות איתם עכשיו? אנשים שרצחו בני אדם בגרזנים? הם אמורים להכנס לקייטנה שהיא גם בית מלון. זה פשוט לא נתפס".

יוסי גול אחיו של בועז גול הי"ד אמר: "איך אנחנו מונעים מחיות אדם כאלה לעשות שוב אותם מעשים? הם יודעים שירצחו יהודים ויקבלו משכורת ותנאים של חמישה כוכבים אז ברור שזה מפתה אותם. מעודדים בעצמנו את הרוצחים הבאים. חייבים לעשות כל דבר כדי להחמיר את התנאים של המחבלים בכלא כדי שהבאים בתור יבינו שזה לא משתלם". אל הדברים הצטרפו גם אלמנת אורן בן יפתח הי"ד, נופר ואחיו ליאור.

הצעת החוק שכרגע לא זוכה לתמיכת הקואליציה קובעת שמהרגע שהמחבל מקבל תמלוגים או משכורות מהרשות הפלסטינית הוא יאובחן כאוייב של מדינת ישראל ותנאי-הכליאה שלו יהיו במינימום הנדרש ולא מעבר לכך.

השינויים העיקריים בהצעת החוק לעומת המצב היום בבתי הכלא אותו מציגה ח"כ סטרוק: הגדרת האסיר הבטחוני – מי שעצור או אסור על עבירת טרור ומקבל כספים מהרשפ בזיקה לטרור.

שינויים בתנאי הכליאה:

ביטול מעמד ה"דובר". ביטול/ איסור כליאה עפ"י שיוך אירגוני. צמצום הפקדות קנטינה הן בסכום והן בזהות המפקידים (בני משפחה בלבד) + סנקציות על הפרת סעיף זה. ביטול ה"חאפלות": איסור בישול ואכילה קבוצתית.

צמצום תדירות הביקורים ואיסור מגע עם מבקרים ללא יוצאים מהכלל (לרבות עו"ד, ח"כים). צמצום שידורי טלויזיה לשידורים ישראליים מפוקחים בלבד. צמצום שהיה מחוץ לתא. ביטול מוחלט של שחרור מינהלי. כמו"כ עיגון בחקיקה של איסור לימודים בכלא, למעט בגרויות לקטינים (כלל זה נהוג גם היום). הצעת החוק קובעת פיקוח של ועדת בט"פ על ביצוע החוק ועל החלטות חריגות.

הצעת החוק נוסחה בשיתוף השר לבט"פ לשעבר וראש השב"כ לשעבר ח"כ אבי דיכטר (שגם חתום עליה כמציע, אך בשל תקלה טכנית לא צורף שמו). וכן בסיוע עו"ד מוריס הירש, לשעבר התובע הצבאי הראשי, ופורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות.

יו"ר סיעת הציונות הדתית ח"כ אורית סטרוק: "כולנו יודעים, לצערנו ולבושתנו, שהביטוי "ידינו הארוכה תגיע אל המחבלים" מסתיים בסופו של יום בתנאי-כליאה מפנקים ששום טרוריסט בעולם לא יכול אפילו לחלום עליהם. גם המחבלים, בצאתם לבצע את הפיגועים, יודעים זאת, וצוחקים עלינו כל הדרך אל הפיגוע הבא".

"את המצב הזה חובה לשנות, לא רק למען הצדק, אלא בראש ובראשונה למען ההרתעה. הצעת החוק הזו, המבוססת מא' עד ת' על דו"ח ממשלתי רציני ויסודי, היא המינימום המתבקש, ואני מצפה מכל חברי הקואליציה להצביע בעדה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים