שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » משקיעוֹת יותר, זהירוֹת יותר
נשים משקיעות
מי אמר שנשים לא מבינות בהשקעות? מחקרים של השנים האחרונות מוכיחים שנשים שבוחרות להשקיע, משקיעות סכומים גבוהים יותר אך בוחרות בהשקעות סולידיות יותר
| צילום: יח"צ

בערב ראש חודש אדר ב' תקיים קבוצת ההשקעות 'בסדנו' אירוע מיוחד לנשים במסגרת סדרת אירועי 'שאל את המנכ"ל'. לנוכח הביקוש הרב באירועים הקודמים שעלה בהרבה על הקיבולת, יהיה זה מעניין לראות בתוך כמה זמן תיסגר ההרשמה לאירוע הזה

בניגוד לדעה הרווחת, נשים דווקא מבינות בהשקעות ולא רק בקניות. מחקרים שונים שנערכו בשנים האחרונות הצביעו על גידול במעורבות נשים בהשקעות. חשוב לזכור כי אחד הנתונים הבולטים ביותר במחקרים סוציו־אקונומיים בשני העשורים האחרונים, היה משקלן המשמעותי של נשים בהחלטות הכלכליות במשק הבית החרדי.

בתקופה האחרונה התברר שכבר מזמן לא מדובר בהחלטות קנייה אלא גם בהחלטות פיננסיות רבות כמו היכן יתנהל חשבון המשפחה, האם תילקח הלוואה, איזו דירה תירכש וגם, כאמור, לאיזו השקעה ינותבו כספי החיסכון של המשפחה.

בקבוצת 'בסדנו', קבוצת ההשקעות המובילה בציבור החרדי, אומרים כי בעשור האחרון נרשם גידול במספר הנשים החרדיות שמשקיעות בקרנות ההשקעה של הקבוצה. עוד אומרים שם כי באירועים השנתיים הגדולים, ובמיוחד בכנס העשור שנערך בשלהי שנת הכספים הקודמת (2021), ניכרת נוכחות הולכת וגדלה של נשים בכל הגילים.

זאת גם הסיבה שאחרי שישה אירועי 'שאל את המנכ"ל' שקיימה הקבוצה בהצלחה רבה, היא משיקה אירוע ייעודי וייחודי לנשים תחת הכותרת המתבקשת – 'שאלי את המנכ"ל'. באירוע שיתקיים ביום רביעי כ"ט אדר א', רגע לפני שמרבין עוד יותר בשמחה, תוכלנה המשתתפות לשאול כל שאלה אודות השקעות וללמוד כיצד הן פועלות ואיך גורמים לכסף לעבוד עבורנו במקום שנעבוד עבורו.

מלי (שם בדוי), אימא לתשעה ילדים בשנות הארבעים לחייה, אומרת: "מאז שהתחתנו אני זו שמנהלת את החיסכון המשפחתי. ממש בקרוב נחתן את הבכורה ואני כבר יודעת שיש לנו בצד את הכסף לחתן גם את זה שאחריה. עד לפני שלוש שנים הסתפקנו בדירה להשכרה וחשבנו שאנחנו מסודרים. היום אנחנו משקיעים גם בהייטק, גם בהתחדשות עירונית, גם בשוק ההון ואפילו בעסק פרטי של אוכל, בו אנחנו שותפים שקטים. למדנו לפזר את ההשקעות כדי להקטין סיכונים".

אגב, בקבוצת 'בסדנו' אומרים כי נתונים שנאספו בשנים האחרונות הצביעו על מגמה מאוד מעניינת – נשים משקיעות יותר מגברים. כלומר, אם הן כבר משקיעות, הסכום יהיה גדול יותר מהסכום הממוצע שגברים משקיעים. עם זאת, נשים הן גם זהירות יותר. כלומר, הן תבחרנה במסלולי השקעה פחות מסוכנים. הן תבחרנה לפצל את ההשקעה למספר השקעות ולצמצם סיכונים. בקיצור, אין הרבה חדש תחת השמש, נשים יותר סולידיות מגברים.

עוד נמסר מ'בסדנו' כי אירוע 'שאלי את המנכ"ל' יתקיים באולם ההרצאות בבית בסדנו החדש שבמגדל הכשרת היישוב בבני ברק, וכי הכניסה חינם אך ההרשמה חובה בשל מגבלת המקום.

אם גם את רוצה שיעור חינם בהשקעות ופיננסים, לחצי כאן עכשיו ומלאי את פרטייך בהקדם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים