שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » משרד השיכון יציב שמירה בבתי גיל הזהב
בהנחיית השר אלקין
כ-6.72 מיליון ₪ הוקצו עבור שמירה וסיוע בבתי גיל הזהב של משרד הבינוי והשיכון בהם מתגוררים כ- 14,000 קשישים
חברת סיעוד | צילום: pikselstock, שאטרסטוק

עם התפשטות הגל החמישי של נגיף הקורונה, בהנחיית השר פנה אגף נכסים וחברות במשרד לאגף תקציבים באוצר בבקשה לקבלת תקצוב עבור שמירה בבתי גיל הזהב.

לאור דחיפות הנושא הושגו הסכמות במהירות לפיהן החל מהיום יוצבו שומרים מטעם המשרד ב-122 בתי גיל זהב, לצורך בקרה על המבקרים והנכנסים לבתים ושמירה על בריאות הדיירים.

כמו כן, בימים אלה המשרד, בשיתוף מגן אבות ואימהות, החל במבצע למתן חיסון 4 לדיירי בתי גיל הזהב וצוותים הבתים על פי הנחיות משרד הבריאות.

במקביל, מאחר ובתקופה האחרונה חלה התגברות בתחלואה, מתבצעות אחת לשבוע בדיקות PCR לדיירים ובנוסף סופקו לבתים ערכות אנטיגן אשר זמינות לדיירים והצוות במידה ואינם מרגישים טוב, כל זאת במטרה למנוע את התפשטות נגיף הקורונה וזן האומיקרון.

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין: "אנו עושים ככל שניתן על מנת לדאוג לשלומם ובריאותם של דיירי בתי גיל הזהב ברחבי הארץ בימים לא פשוטים אלו. הצבת שומרים בכניסה הינו צעד חשוב שיסייע לנו להדק את הבקרה על המבקרים בבתים, וידוא הישמעות להנחיות וכן ישמש כמכפיל כח בהגשת סיוע לדיירים. במקביל אנו מקדמים מבצע חיסונים לדיירים וצוותי הבתים ואני מקווה לשיתוף פעולה מלא מצידם."

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן: "הצבנו לנו כמטרה עליונה להגן על בריאותם ושלומם של אלפי הקשישים המתגוררים בבתי גיל הזהב של המשרד. לשם כך הצבנו כוח אדם מוגבר, הן לצורך שמירה על בריאותם האישי והן כנוכחות פיזית שתקל על הבידוד הכפוי לאור התפשטות הנגיף, ותוכל לסייע במתן מענה מיידי לצרכיהם, במטרה לייצר עבורם סביבת מחייה בטוחה ונעימה ככל שאפשר."

מנהל אגף בכיר נכסים וחברות, נתנאל לפידות: "שמירה על הכללים מצילה חיים. על כן, בקרי הכניסה שיוצבו בבתי הדיור, יהיו אחראים בין היתר על מניעת כניסה של מבקרים שאינם מורשים, וידוא הישמעות אנשי הצוות, המטפלות והדיירים להנחיות משרד הבריאות, וידוא שימוש בציוד מגן, דיווח על מקרים חריגים, וסיוע ככל הניתן לאנשי הצוות במקום בחלוקת מזון ותרופות, ועוד".

122 בתי הדיור לגיל זהב של משרד הבינוי והשיכון מנוהלים באמצעות שמונה חברות ניהול ופרוסים ברחבי הארץ, מצפת ועד אילת, בכל בית דיור ישנו צוות של אם בית, כונן, עוזרת לאם הבית, רכזת תרבות, איש תחזוקה, עובדת סוציאלית ועובד ניקיון. בבתים מתגוררים כ- 14,000 אזרחים ותיקים עצמאים המתקיימים מקצבאות הביטוח הלאומי, מתוכם כ-85% יוצאי חבר העמים. 40% מהדיירים זכאים במסגרת חוק סיעוד למטפלות מטעם הביטוח הלאומי אשר מסייעות לדיירים בתדירות יומית / שבועית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים