שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » נבחר המסוק חדש של צה"ל – CH53K
של 'לוקהיד מרטין'
המסוק נבחר למסוק תובלת הסער החדש של צה"ל – זאת במקום מסוקי היסעור שמשמשים את חיל האוויר מאז סוף שנות ה-60. שר הביטחון גנץ: "צעד משמעותי בבניין הכוח"
תגיות:
מסוק CH53K | צילום: לוקהיד מרטין

שר הביטחון, בני גנץ, קיבל היום את המלצת הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ומנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אמיר אשל, לבחור במסוק CH53K מתוצרת "לוקהיד מרטין" כמסוק תובלת סער החדש של צה"ל וכחלק מהתוכנית הרב-שנתית "תנופה". המסוק החדש יחליף את מסוקי היסעור שמשמשים את חיל האוויר מאז סוף שנות ה-60.

ההחלטה התקבלה בתום עבודת מטה מקצועית שכללה טיסות בכל המסוקים המוצעים, וכן בחינת החלופות השונות בהיבטים של הנדסה, טכנולוגיה, אחזקה ועוד. כל הפרטים, כולל מספר המסוקים המבוקש, יובאו לאישור ועדת השרים להצטיידות בהקדם האפשרי. בדיון המסכם בראשות שר הביטחון השתתפו הרמטכ"ל, מנכ"ל משרד הביטחון, מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, וראש אג"ת, אלוף תומר בר.

"ההחלטה על רכישת מסוקי-סער חדשים לחיל-האוויר, לאחר עשרות שנים, היא צעד משמעותי בבניין הכוח של צה"ל וחיונית לביצוע מגוון רחב של משימות מבצעיות בשגרה ובלחימה", אמר שר הבטחון, בני גנץ. "המסוק החדש מותאם לצרכים המבצעיים ולאתגרי שדה הקרב המשתנה".,

הסיקורסקי CH-53K קינג סטליון הוא מסוק סער כבד שמפותח על ידי תאגיד סיקורסקי מדגמי ה-CH-53 סי סטליון (המכונים בחיל האוויר הישראלי יסעור) הישנים יותר למען חיל הנחתים האמריקאי. המסוק החדש כולל מנועי טורבו-ציר חדשים, להבי רוטור מחומרים מרוכבים, מערכת ראש רוטור אלסטומרי, מערכת בקרת טיסה מסוג טוס-על-חוט, יכולת נשיאת מטען משופרת ותא מטען מוגדל.

CH-53K ניצח בהתמודדות את מסוק ה"צ'ינוק" (CH-47F) של חברת בואינג, המבוסס על מסוק הסער הוותיק שמחירו נחשב לזול יחסית. הצ'ינוק בעל שני הרוטורים (פרופלורים) העליונים, מוכר מאוד מסרטי "רמבו".

הדיונים לפני ההכרעה, שנערכו גם מול ארצות הברית, עסקו במחיר המסוקים בכפוף לשינויים והשיפורים שבצה"ל ביקשו לבחון לשנות או לשפר. כמו כן, הדיונים עסקו בעלויות אחזקה של המסוקים בהתאם להיקף פעילות המבצעית של חיל האוויר, שמפעיל את סדר כוחות המסוקים למשימות העברת כוחות בהיקפים גדולים, עלויות החלפים לאורך עשרות שנים בעתיד ועלויות הסימולטורים עבור אנשי צוות האוויר והמערך הטכני שמהווים חלק בלתי נפרד מהעסקה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים