שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » נוהל אדמו"רים: מאבטחים, מרחב ומחיצה
אפקט קורונה
'שגרת הקורונה' בצל ההקלות: מסתבר כי ההקלות שאישר משרד הבריאות בכל הקשור להתאספות במרחב הציבורי בצל שגרת הקורונה, הצליחו לגבש 'נוהל אדמו"רים' מוקפד ו'קוד' בלתי כתוב בכל הקשור להופעתם של אדמו"רים במרחב הציבורי
קבלת פנים בחתונת בת הנגיד ר' דן גרטלר | צילום: משה ויסברג

על אף הדעות החלוקות אם שיא המגיפה מאחורינו או שמא אנו עומדים לפתחו של הגל השני, הרי שעל כך איש אינו חולק, המגיפה כאן ורחוקה מלהיעלם. בשבועיים האחרונים כך נראה, ביטולן המכריע של הגבלות משרד הבריאות והממשלה, העמידה בפני העם היושב בציון מציאות חדשה כזו שטרם ידעה – שגרת קורונה – ניהול אורח חיים שגרתי אך בצל מודעות לסכנה האורבת מעבר לפינה.

בימים האחרונים כך מסתבר, מציאות זו אינה פוסחת אף לא על חצרות האדמו"רים, גם אלו שמאז אחרי פורים ירדו למחתרת וגזרו על עצמם 'בידוד מרצון'.

נראה כי בשבועיים האחרונים, מאז התיר והגדיל משרד הבריאות את שיעור מכסת האנשים המותרים להתאסף יחדיו תחת קורת גג אחת, בכפוף למגבלות האחרות אשר יש ליישמן כמובן, התגבש לו 'נוהל אדמו"רים' מאולתר, מעין 'קוד' בלתי כתוב שהפך לידי ביטוי בנראות של אותם גדולי ישראל כשהם יוצאים מביתם אל המרחב, לקראת קהל אנשי שלומם.

השבוע היה זה האדמו"ר מבאיאן שיצא מביתו על מנת להשתתף בחופת חתן יתום הנמנה על חסידיו. האדמו"ר, שמאז פרוץ הנגיף כמעט ולא נראה בציבור (למעט ל"ג בעומר בהילולא במירון), נצפה כשהוא עוטה על פניו מסיכה ועומד במרחק משמעותי מבימת החופה, בו בזמן שמשמשיו משגיחים כל העת על סביבה סטרילית במרחק מטרים ספורים מהאדמו"ר ובכך מבטיחים שאף אחד לא יהין חלילה לגשת ולהושיט את ידו.

כך גם הופיע ביום שני מרן אדמו"ר מויזניץ בחתונת נכדתו שהתקיימה בהיכל הטישים של החסידות בבני ברק. האדמו"ר אמנם הופיע לפני ציבור מצומצם שאושר להם לבוא ולהשתתף בשמחה, אך בינו לבינם חצצה מחיצה ניידת מפלסטיק שהבטיחה את ביטחונו הבריאותי של האדמו"ר שרק עתה חזר מבידוד מרצון של שבועות ארוכים בערד.

השבוע, ביום שלישי התקיימה ב'חוות רונית' שמחת נישואי בתו של איש העסקים דן גרטלר המקורב לבתיהם של גדולי ישראל. היה זה האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא שהוזמן להשתתף בחופה ונעמד באחד מצדי המרחב, כשהוא חמוש במאבטחים חמורי סבר שהשגיחו גם הם שאף אחד לא יהין להתקרב אל האדמו"ר מבעד ל 2 המ"ר כפי שקובעים הנחיות משרד הבריאות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים