שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » סיכון לנזקים נוירולוגיים בקרב מחלימי קורונה
חשש
אחד מהחוקרים שחתומים על המחקר סבור כי "בהתחשב בכך שהמחלה הופיעה רק לפני כמה חודשים, ייתכן שאנחנו אפילו לא יודעים עדיין מהם הנזקים ארוכי הטווח שלה"
נוירולוגיה | צילום: Tiko Aramyan, שאטרסטוק

מתברר כי השמועות על נזקים נוירולוגיים בקרב מי שחלו בקורונה, במיוחד בקבוצות סיכון, מקבלות בימים האחרונים אחיזה במציאות. זאת, בעקבות מחקר שבדק את הנושא וגילה ממצאים חד משמעיים.

מחקר שנערך על ידי חוקרים מיוניברסיטי קולג' בלונדון מתאר את ה-COVID19 כגורם לסיבוכים נוירולוגיים העשויים לכלול בין היתר: שבץ, נזק עצבי ודלקת במוח שעלולה להיות קטלנית – גם במקרים שבהם החולים לא לקו בתסמינים נשימתיים קשים המזוהים עם מחלת הקורונה.

המחקר מצא, כי נזקים אלו נמצאו בשכיחות גבוהה יותר בקרב חולי ומחלימי קורונה כאחד, ומציע להשגיח יותר על הבריאות.

המחקר בחן 43 חולי קורונה בגילאי 16-85 במצבים שונים ומגוונים, שאושפזו בבתי החולים האוניברסיטאיים של הקולג'. לדברי החוקרים, 10 מטופלים זוהו עם "פגיעה זמנית בתפקודי המוח" בשילוב הזיות, 12 מקרים של דלקת במוח, 8 מקרי שבץ ו-8 מקרים של נזק עצבי.

מרבית החולים שאובחנו עם דלקת במוח אובחנו כמי שסובלים ממצב רפואי ייחודי ונדיר עם רמת סיכון קטלני בשם ADEM. לדברי החוקרים, בעידן שלפני התפשטות הקורונה, שיעור החולים ב-ADEM עמד בממוצע על אחד בחודש ואילו כעת מדובר על ממוצע של מקרה אחד לשבוע.

לדברי ד"ר מייקל זנדי החתום על המחקר, "עלינו להיות ערניים ולחפש באופן יזום את הסיבוכים האלה בקרב אנשים שהחלימו מ-Covid-19". לדבריו, "יש לעקוב ולהיווכח, האם באמת מתפתח גל בקנה מידה גדול של נזקים מוחיים שקשורים למגיפת הקורונה".

החוקרים מסכימים כי לפי שעה, קיים צורך משמעותי במחקרי מעקב שיסייעו להבין את הנזק הפוטנציאלי לטווח הארוך וההשלכות הנוירולוגיות של המגיפה.

ד"ר רוס פטרסון, החתום אף הוא על המחקר, סבור כי "בהתחשב בכך שהמחלה הופיעה רק לפני כמה חודשים, ייתכן שאנחנו אפילו לא יודעים עדיין מהם הנזקים ארוכי הטווח שלה". הוא הזהיר, כי "רופאים חייבים להיות מודעים להשלכות הנוירולוגיות האפשריות, משום שזיהוי מוקדם עשוי לשפר את סיכוייהם של החולים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים