שיתוף
תגובות
חדשות » נמנעים מהפקקים: שינוע בדיקות מעבדה באמצעות רחפנים
רפואה מוטסת
מחקר חדשני של חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים, המרכז הרפואי הלל יפה, יבדוק לראשונה את השפעת שינוע בדיקות מעבדה באמצעות רחפנים על איכות הדגימות
תגיות:
רחפנים בשימוש רפואי | צילום: שאטרסטוק

מי שהרים את העיניים למעלה ביום שלישי האחרון מעל למרחב האווירי של המרכז הרפואי הלל יפה ובית החולים "שער מנשה", עשוי היה לפגוש לא רק בציפורים דואות, אלא גם ברחפן מיוחד הנושא עמו דגימות מעבדה, היישר למעבדות של "הלל יפה" בחדרה. מדובר בניסוי הנעשה במסגרת מחקר ראשון מסוגו, אשר זכה לאישור של ועדת הלסינקי מוסדית. 

הניסוי נעשה במסגרת מחקר ראשון מסוגו

המחקר נעשה בשיתוף חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים, המרכז הרפואי הלל יפה, המרכז לבריאות הנפש שער מנשה, במסגרת תכנית הפיילוטים של רשות החדשנות ובשיתוף מיזם הרחפנים הלאומי, נתיבי איילון ורשות התעופה האזרחית (רת"א). מטרת המחקר הינה לבדוק האם ניתן לשנע בדיקות מעבדה על ידי רחפנים, וזאת מבלי לפגוע באיכות הדגימות.

למחקר, שבראשו עומדת ד"ר מענית שפירא, מנהלת אגף המעבדות של המרכז הרפואי הלל יפה, התגייסו 30 אנשי צוות מ"שער מנשה", שהתנדבו לספק בדיקות שונות, ביניהן בדיקות כימיה שגרתיות, ספירת דם, בדיקות קרישה ובדיקות שתן. מכל בדיקה נלקחו 2 דגימות – דגימה אחת הועברה בשינוע שגרתי (רכב) ודגימה שנייה נשלחה באמצעות רחפן למעבדות של "הלל יפה". הדגימות שנאספו נארזו במארז מבודד והוכנסו למיכל ייעודי נעול על ידי קוד המחובר לרחפן שהעביר את המשלוח לנקודת היעד. הרחפנים, השייכים לחברת FlightOps, הותאמו לנשיאת משלוחים של כ- 2 ק"ג למרחק של עד 25 ק"מ.

ד"ר מענית שפירא מציינת: "שליחת בדיקות מעבדה בין מרכזיים רפואיים היא תהליך שכיח ונפוץ, ואנו מספקים שירות רחב למוסדות רפואיים ואשפוזיים באזור. עד כה, שינוע הדגימות מתבצע על ידי רכבים, כאשר לא פעם זמן הנסיעה ו/או המרחק מעכב את ההחלטה על סוג הטיפול הנכון עבור המטופל. ללא ספק מדובר בכלי, שאם נוכל לעבוד איתו בצורה שגרתית, יהיה בו בכדי להביא בשורה משמעותית הן עבור המטופלים והן עבור הצוותים במוסדות הרפואיים". 

ד"ר דודו דגן, ראש חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים: "אני מברך על הניסוי החדשני ומוצא בפתרון זה הבטחה עתידית לשינוע מהיר של תרופות, בדיקות מעבדה וציוד חיוני עבור המרכזים הרפואיים ובעיקר לאלה הנמצאים בפריפריה, כך שכל תושבי מדינת ישראל יזכו לקבל טיפול איכותי, בטוח ומהיר בכל עת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים