שיתוף
תגובות
חדשות » נפתחה חקירה להתנהלות המשטרה בהלוויית העיתונאית
במשטרה זועמים
למרות שעל פי הודעת המשטרה "שהחלו קריאות הסתה והפרות סדר אלימות ברחבת בית החולים שכללו ידוי אבנים וחפצים לעבר השוטרים" לחץ השר לבטחון פנים לפתוח בחקירה
עמר בר לב | צילום: אתר הכנסת

עוד ביום שישי עם תחילתה של מסע הלווייתה של העיתונאית שנהרגה בג'נין הודיעה המשטרה כי "טרם יציאת מסע הלוויה ובתחילתו, לאחר שהחלו קריאות הסתה והפרות סדר אלימות ברחבת בית החולים שכללו יידוי אבנים וחפצים לעבר השוטרים, נאלצו השוטרים לפזר ולהדוף את פורעי החוק ולבצע מעצרים במטרה לאפשר את קיום הלוויה כחוק.

"ידויי האבנים והחפצים השונים היו גם מאלו שהיו בקרבת ארון הקבורה בבית החולים (כפי שניתן לראות בתיעוד המצורף). פורעי חוק אלו אף גרמו נזק לרכב הלוויה וניסו למנוע ממנו להסיע את ארון הקבורה. המשטרה פעלה למנוע שיבוש מסע הלוויה והמשכו כמתוכנן".

עוד אמרו במשטרה כי "אנו מצרים על הניצול הציני שעושים גורמים מסיתים, במותה של העיתונאית. הלוויה נמשכת בשעה זו. עד כה נעצרו 6 חשודים שהפרו את הסדר הציבורי ותקפו שוטרים לפני ובתחילת מסע הלוויה שנמשך בשעה זו. נמשיך לפעול לקיום הלוויה כחוק, ונפעל בנחישות מול פורעי חוק ומפרי סדר".

אולם לא עברו שעות אחדות והמפכ"ל הורה לחקור את אירועי הלווייתה של עיתונאית אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה, על פי גורמים בכירים במשטרת ישראל הביעו זעם על השר לביטחון פנים עמר בר-לב, וטענו למעשה כי הוא כפה עליהם לפתוח בתחקיר, וכי אם הדבר היה תלוי במפכ"ל יעקב שבתאי – התחקיר לא היה נפתח.

עוד הדגישו הגורמים כי לא יינקטו אף צעדים משמעתיים כלפי שוטרים ולוחמים שהשתתפו בהלווייה בירושלים, שהידרדרה במהירות לעימותים שבמהלכם תועדו שוטרים מכים כמה מנושאי ארון הקבורה – באופן שעורר זעם וגינויים בעולם.

"לא ניתן לשוטרים להיות השעירים לעזאזל במציאות הביטחונית המורכבת ביותר בשנים האחרונות. אלו הם שוטרים שמגינים בגופם על אזרחי ישראל מפני הטרור ואין שום גוף במדינה שעובד בלחץ, העומס, המורכבות והאינטנסיביות כמו שעובדים במשטרה", אמרו במשטרה.

יצוין כי בר-לב מסר מוקדם יותר היום כי במהלך ההלוויה התפתחו אירועים אלימים קשים שדרדרו את המצב בשטח, כלשונו. "צוות הבדיקה שבראשו תעמוד תת-ניצב אנה בן מרדכי – מפקדת עתירת ניסיון שמכירה את הזירה בה התקיימה ההלוויה – יקיים ביממה הקרובה תחקיר מקיף על מה שהתרחש במהלך ההלוויה, זאת כדי להפיק לקחים מהאירוע. לקחים אלו יוצגו למפכ"ל המשטרה ולאחר מכן לי", הוסיף השר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים