שיתוף
תגובות
חדשות » נשיא המדינה קיבל את דו"ח מרכז קנטור
נאבקים באנטישמיות
השנה עוסק הדו"ח בנושא מגמות חיוביות במאבק באנטישמיות, הן בזירה המשפטית, הן בזירה הפוליטית והחוקתית והן בזירה התרבותית
נשיא המדינה הרצוג בקבלת הדו"ח | צילום: רפאל בן מנשה

נשיא המדינה קיבל היום, יום השואה הבינלאומי, את דו"ח מרכז קנטור בנושא מגמות חיוביות במאבק באנטישמיות ובקידום הבנה בין דתות. 

הדו"ח פורסם השנה, לראשונה, לקראת יום השואה הבינלאומי על ידי מרכז קנטור באוניברסיטת תל אביב. הדו"ח שחובר על ידי צוות מומחים בתחום, כולל סקירה של המגמות שחלו בזירה המשפטית, הפוליטית והחקיקתית, התרבותית ובזירת המזרח התיכון. הסקירה כוללת המלצות לפעילות ולמדיניות שירחיבו ויחזקו את המגמות האלה.

נשיא המדינה פתח את דבריו ואמר: ״רק הבוקר, ראיתי סרטון נוראי של תקיפה אנטישמית של שני יהודים בלונדון. בסרטון, שצולם אתמול, רואים יהודים עומדים ואדם חוזר ונותן להם אגרופים. זו רק הוכחה עד כמה חשוב להמשיך בכל מקום אפשרי לדחוף לאכיפה, לחינוך, למניעה ולהסברה וגם לעודד את החיובי, את הצעדים החיוביים, כדי לחזק גורמים שרוצים לקדם את המאבק באנטישמיות".

הנשיא הוסיף: ״אתם יכולים לראות בבית הנשיא שותף למאבקים הללו. הדו״ח הוא דו״ח מצוין שצריך לקחת ולהטמיע בכל המערכות. אני חושב שזה כלי מהמעלה הראשונה כי סדר חברתי כולל, בין שאר הדברים שציינתי, גם טביעת גבולות של מותר ואסור בנושא הזה".

פרופ' אוריה שביט, ראש מרכז קנטור הוסיף: "בדיון על האנטישמיות בכלל, ומגמות של רדיקליזציה בפרט, נהוג בדרך כלל להתמקד בתופעות השליליות והמדאיגות. החלטנו שראוי לפרסם גם דוח שנתי שעניינו התפתחויות ופעילויות חיוביות ומעודדות. זאת משלושה טעמים: להכיר טוב למי שכבר פעילים; לדרבן ממשלות וארגונים נוספים ברחבי העולם ליזום פעולות דומות; ולקדם דיון בהצעות פעולה קונקרטיות לחיזוק ולשיפור התוכניות הקיימות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים