שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נתניהו: "אנחנו הולכים לחזור לחיים" • צפו
בביקור בנצרת
ראש הממשלה ושר הבריאות ביקרו בקופ"ח בנצרת: "צריך כל הזמן להזרים עוד ועוד חיסונים", אר נתניהו. אדלשטין: "מבקש מכל מי שקיבלו את המנה הראשונה להמשיך להיזהר"
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין | צילום: חיים צח / לע"מ
דברי נתניהו בסיור |
צילום: איתי בן און, סאונד: ניר שרף / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ביקרו היום בקופ"ח כללית בנצרת. בביקור השתתפו גם יו"ר קופ"ח כללית יוחנן לוקר ומנכ"ל קופ"ח כללית פרופ' אהוד דודסון.

נתניהו אמר כי "אנחנו נפגשים כאן בנצרת להמשך מבצע החיסונים 'חוזרים לחיים'. אנחנו באמת חוזרים לחיים. אנחנו מסתכלים על המבצע הזה כפלא עולמי והוא נעשה בזכות הצוותים הרפואיים שלנו. האחים, האחיות, הרופאים, קופות החולים ומשרד הבריאות שעושים עבודה מצוינת. צריך כל הזמן להזרים עוד ועוד חיסונים".

"דיברתי אתמול בערב עם מנכ"ל פייזר אלברט בורלא פעם נוספת, ואנחנו מדברים כבר על ההמשך, על כך שיהיו עוד חיסונים ומנות. איננו יודעים מתי המחלה יכולה לחזור ומתי נצטרך חיסונים נוספים, לכן אנחנו עובדים על זה כבר מעכשיו".

"בנוסף אנחנו פועלים כדי לפתוח את המשק בצורה אחראית, ואנחנו קיבלנו חדשות טובות: גם את זה שמעתי מאלברט בורלא ואני רואה גם כאן – אחוז ניכר מהמתחסנים תוך כמה שבועות מפסיקים להיות נשאים של המחלה. עדיין איננו יכולים לומר זאת באופן מדויק וסופי, מה קורה כשמקבלים את החיסון השני".

"לפי כל הסימנים מי שמתחסן מגן לא רק על עצמו, אלא גם מגן על אחרים בכך שהוא לא מפיץ את המחלה. הוא לא נדבק וככל הנראה, בשיעורים גדולים הוא אינו מדבק. לכן במבצע זה, אנחנו מאפשרים למדינה כולה בהדרגה, לכל הבוגרים מעל גיל 16 בשלב זה, להגיע למצב שהם יכולים להסתובב חופשי גם כלפי עצמם וגם כלפי אחרים. זה יאפשר לנו לפתוח את הכלכלה יותר מהר מכל מדינה אחרת בעולם".

נתניהו הוסיף כי "קיבלנו חדשות מאוד טובות היום על הכלכלה: חברת הדירוג השלישית הגדולה בעולם הלכה בעקבותיהן של שתי קודמותיה וגם היא השאירה את דירוג האשראי של ישראל ברמתו הגבוהה A+, רמה גבוהה מאוד, ללא שינוי ועם סימנים חיוביים. זו תעודת כבוד לכלכלת ישראל, למדינת ישראל. אנחנו הולכים לחזור לחיים בבריאות ובכלכלה, לשגרה ולחיים שאנחנו אוהבים. אנחנו בדרך לשם".

אדלשטיין אמר כי "אני מבקש מכל מי שקיבלו את המנה הראשונה להמשיך להיזהר. הייתי כאן לפני שבועיים והנתונים בחברה הערבית השתפרו. אז דיברו על הגעה ל 16 אחוז. אני שמח לומר שהגענו ל 48 אחוז של התחסנות. אבל יש עוד הרבה מקום לשיפור. יש כאן רופאים ורופאות, אחים ואחיות. אנא מכם תעודדו את הדור המבוגר לבוא להתחסן יותר. זה חשוב להם, לנו ולמדינה".

"קופות החולים חוזרות במלוא המרץ למבצע החיסונים. במקביל מתחסנים במנה הראשונה ובמנה השניה. כך נוכל בפרק זמן קצר להוביל את ישראל לכלכלה פתוחה, ולפתוח אירועי תרבות וספורט. זה תלוי בכל אחת ואחד מאיתנו. כל מה שאנחנו צריכים זה הקפדה על ההנחיות והיענות של הציבור לבוא להתחסן. נעבור את זה יחד", דברי אדלשטיין.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים