שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו יפנה את המעון בבלפור בא' באב
הסוף ל"דרמות"
השניים סיכמו: נתניהו לא יקיים יותר פגישות רשמיות במעון, משפחתו "תסיים את שהותה במעון" עד ל-10 ביולי • יום לאחר מכן המעון יעבור לשימוש ראש הממשלה בנט
בנימין נתניהו | צילום: חיים צח / לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו פרסמו הודעה משותפת, שלפיה נתניהו יפנה את מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים עד 10 ביולי. כמו כן סיכמו השניים כי עד אז לא יתקיימו במקום פגישות רשמיות. ב-11 ביולי ייכנס בנט למעון.

בהודעה משותפת ללשכת ראש הממשלה ולשכת יו״ר האופוזיציה נמסר כי "לשכת ראש הממשלה, נפתלי בנט, ולשכת יו״ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, תיאמו היום (ש׳), 19 ביוני 2021, ט׳ בתמוז תשפ״א, את מועד החילופים במעון רה״מ הרשמי ברחוב בלפור".

"סוכם, כי יו״ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, ובני משפחתו יסיימו את שהותם במעון עד ליום ש׳, 10 ביולי 2021, א׳ באב תשפ״א. עד אז, לא יתקיימו במעון פגישות רשמיות. ביום א׳, 11 ביולי 2021, ב׳ באב תשפ״א, יעבור המעון לשימוש ראש הממשלה בנט".

ההודעה מגיעה יממה בלבד לאחר שדווח בחדשות 12 כי בנט הבהיר לנתניהו שעליו לפנות את המעון הרשמי בתוך כשבועיים. במקביל, פורסם כי בכוונת הממשלה לקדם תיקון לחוק יסוד: הממשלה, לפיו, על ראש הממשלה היוצא לפנות את המעון בבלפור בתוך 14 ימים מיום השבעת הממשלה החדשה.

נתניהו מתכנן לעבור לקיסריה בשלב ראשון עד להכנת הדירה בירושלים, עד שיבוצעו עבודות הביטחון בדירה שלו בבירה. לפי גורמים באופוזיציה, בני המשפחה "התחילו לארוז" לפני כמה ימים, אך הם הבהירו כי הדבר צפוי להימשך "כמה שבועות" לכל הפחות.

ביום שני האחרון אירח נתניהו את שגרירת ארצות הברית לשעבר ניקי היילי ואת הכומר הרפובליקני ג'ון הייגי במעון הרשמי. האירוח שהתבצע יום לאחר שבנט הושבע לראשות הממשלה, עורר ביקורת ציבורית. אחרי הפגישות שערך בנימין נתניהו כראש האופוזיציה במעון ראש הממשלה והביקורת, התברר כי אין איסור חוקי לכך.

ביום חמישי, שיגר ח"כ מוסי רז (מרצ) מכתב אל היועמ"ש אביחי מנדלבליט וליועמ"שית במשרד ראש הממשלה, בו הוא ביקש לקבל מידע הנוגע להמשך שהייתו של יו"ר האופוזיציה נתניהו בבית בבלפור. רז מסר כי "בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, הוא המעון הרשמי לנושא משרת ראש ממשלת ישראל, לפי מיטב הבנתי, כיום ראש הממשלה בישראל הוא נפתלי בנט, שלו הזכות לשהות בבית מתוקף תפקידו. אין שום סיבה הנראית לעין שתמנע קביעת מועד ברור לפינוי משפחת נתניהו מהמעון".

ח"כ ולדימיר בליאק מיש עתיד יגיש הצעת חוק לפיו עם השבעת הממשלה, ראש הממשלה היוצא יפנה את המעון הרשמי מוקדם ככל הניתן ולא יאוחר מ- 14 יום מיום השבעת הממשלה החדשה: "התיקון לא יחול על ראש הממשלה היוצא הנוכחי, אך יקבע נורמה שתמנע בעתיד ניצול לרעה של הפירצה בחוק הקיים"

מועד העזיבה של נתניהו את המעון בבלפור הפך לסוגיה שהעסיקה רבות את התקשורת ואת חוגי השמאל, בייחוד לאחר שהמקום הפך לסמל בעקבות ההפגנות שנערכו מולו. חלק מראשי הממשלה הקודמים השתהו גם הם במשך שבועות בטרם עזבו את המעון, אולם הפעם הפך הנושא לשאלה בוערת שתפסה כותרות.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים