שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו מודר מפגישות – בלשכת לפיד עוקצים
מכתב מהח"כים
ח"כים מהליכוד קובלים על כך שלא סודר פגישות מדיניות בין נתניהו לפוליטיקאים מארה"ב שביקרו בישראל כפי שנהוג. לשכת לפיד הגיבה: "המשלחות לא הביעו עניין בפגישה"
ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש האופוזיציה יאיר לפיד | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

חבר הכנסת יואב קיש פנה היום בשליחות חברי הכנסת מהליכוד במכתב למנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז בעקבות כך שלטענתם ראש האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו מודר מפגישות מדיניות. עותק מהמכתבים הועבר גם ללשכת שר החוץ יאיר לפיד ולמשרדי מבקר המדינה מתניהו אנגלמן.

הטענה העיקרית של ח"כ קיש בשם חברי הליכוד היא כי בעת שביקרו בישראל משלחת של פוליטיקאים ואנשי ממשל מארצות הברית, לא תואמה פגישה בינם לח"כ בנימין נתניהו בניגוד מוחלט לנוהל שבו ראש האופוזיציה נפגש לפגישות מדיניות עם פוליטיקאים המבקרים בישראל.

"מאז הוקמה ממשלת ישראל ה-36, פועל משרד החוץ בניגוד לנוהג המקובל מזה עשרות שנים ונמנע מלתאם פגישות בין חברי הסנאט ובית הנבחרים האמריקאי המבקרים בישראל לבין יו"ר האופוזיציה. החשיבות בקיום פגישות אלה לשם חיזוק מעמדה הבינלאומי של מדינת ישראל- ברורה".

"רק לשם הדוגמא, לאחרונה ביקרה בישראל משלחת בהובלת הסנאטור Chris Coons מנהיג הרוב בבית הנבחרים Steny Hoyer, אך משרד החוץ לא תיאם פגישה בינם לבין יו"ר האופוזיציה. אנו רוצים לקוות כי מדובר באי הבנה בלבד, ולא בשינוי מדיניות מסיבות פוליטיות".

"לאור האמור, אנו, חברי וחברות הכנסת החתומים מטה מבקשים ממך להשיב את הנוהג המקובל מזה שנים רבות, וליתן הנחיה ברורה למשרד החוץ לתאם פגישות בין יו"ר האופוזיציה לבין חברי הסנאט ובית הנבחרים האמריקאי המבקרים בישראל. כמו כן, אנו מבקשים למנות איש קשר קבוע במשרד החוץ אשר יעמוד בקשר עם לשכת יו"ר האופוזיציה לשם תיאום הפגישות כאמור. אנו מקווים כי טובת מדינת ישראל וחיזוק מעמדה הבינלאומי יעמדו לנגד עיניך וכי אכן תורה על השבת הנוהג ארוך השנים, כמפורט במכתב זה".

מלשכת שר החוץ יאיר לפיד נמסר כי "מדובר כמובן בנוהל רב שנים שאכן ראש האופוזיציה רשאי להיפגש עם משלחות מדיניות שמגיעות ארצה. כך היה גם בזמן כהונותו של לפיד כראש אופוזיציה. לצערנו, לאחר שבדקנו שוב, המשלחות כלל לא הביעו עניין בפגישה עם ראש האופוזיציה נתניהו, ולכן גם לא נדרשנו לתאם פגישה שכזו. ככל שיגיעו בקשות בוודאי שנטפל בהן לפי הפרוטוקול ולפי כללי הממשל התקין".

ח"כ יואב קיש הגיב לדברי לשכת לפיד: "שקרנים. בניגוד לנאמר ידוע לי שהם פעלו למדר פגישות עם יו"ר האופוזיציה. שנים רבות הפגישות האלו נקבעו כנוהג וללא בקשה מראש. נוהג זה מופר ולפי לפיד ברור שיש כוונה פוליטית. לפיד מוביל מדיניות ללא ממלכתיות. מדיניות החוץ משועבדת בשביל הפוליטיקה של לפיד. לפיד חלש וקטן ופוגע בתפקידו".

הליכוד הגיבו: "ראש הממשלה לשעבר נתניהו מקיים שיחות ופגישות מדיניות בשגרה, שלא באמצעות משרד החוץ, מפני שהוא מתנגד למדיניות "אין הפתעות" המסוכנת שמוביל יאיר לפיד ולהתחייבות של בנט לממשל האמריקני שלא לבקר פומבית את הסכם הגרעין המסוכן עם איראן. נתניהו פעל אחרת כשביטא את התנגדותה של ישראל בקול רם וברור, בתוך פגישות מדיניות ומחוצה להן, וכך ימשיך לנהוג למען ביטחון ישראל והבטחת עתידה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים