שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו חושש מהטכנולוגיה: "לא תמצאו אצלי מסך"
בדיון הסגור
חשיפת 'בחזית': ראש הממשלה נתניהו השתתף בשבוע שעבר בדיון של בית הדין של הליכוד, חשף את כנוותיו לקמפיין הליכוד ותיבל במספר חשיפות מדיניות • הדברים המלאים
בנימין נתניהו | צילום: berlinpictures16, שאטרסטוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף בשבוע שעבר בדיון סגור שנערך בבית הדין של הליכוד, בעקבות עתירות שהוגשו נגד ההחלטה של הנהלת המפלגה לבטל את הפריימריז לפני הבחירות הקרובות לכנסת, ולתת לנתניהו אפשרות לשריין 6 אנשים.

בדיון בו נתניהו הסביר את הקשיים בכינוס מרכז הליכוד בתקופת הקורונה, הוא חשף את חששו מפני הטכנולוגיה. "תסתכלו על החדר הזה, יש פה טלפון ישן מאוד, שלא השתנה. אין פה שום מסך מחשב בשום משרד שלי ולא אומר עוד איזה אמצעים יש. לא תמצאו אצלי מסך מחשב ולא הרבה דברים, כי ככל שהטכנולוגיה משתפרת האיום לחדירה הוא ענק".

"תסתכלו מה פייסבוק פרסמה על איראן והתהליך הפנימי של ישראל. עכשיו מדובר בכך שאתה יכול לשכור אנשים להיכנס לכל מקום. לכן תמיד התעקשתי לרדת מהמחשוב. כי הסכנות הן מעל ומעבר ממה שאתם יכולים לדמיין וההוכחה הטובה ביותר זה אני. רק כשאני ברכב יש טלפון נייד. יש טלפון אדום במשרד. זה לא מקרי. לכן כשאומרים מדינת ישראל לא יכולה למצוא דברים טכנולוגיים… אך מדינת ישראל מפעילה טילי ענק".

בדבריו התייחס לקושי הצפוי לנהל קמפיין בחירות והביע תקווה שעד אז יוסרו המגבלות: "יש קורונה ויש מגבלות קורונה ומגבלות זמנים וטענות משפטיות שעומדות נגד ההצעה. נצטרך לעשות עוד כמה דברים כדי להביא לנו את הניצחון. נרתום את כולם. אני מקווה שעד אז המצב יהיה כזה שנוכל לעשות כנסים שזה יתרון עצום שבא לידי ביטוי בבחירות האחרונות".

עם זאת, הוא העריך שגם אחרי הסגר חלק מההגבלות יישארו. "מה שלא ישתנה זה ההגבלות החברתיות עם מסכות ומרחק. וכנראה הרבה זמן. גם אם יהיה סגר, המגפה עדיין תישאר. גם אם הסגר יגיע לקיצו יום או יומיים פני הגשת הרשימות ההגבלות ישארו. לכן זה לא משנה את המצב הבסיסי שלא מאפשר את ההתדיינות של המרכז. מסובך למצוא אתרים ולא רק זה".

"בארצות הברית לא היו דיונים כלל. הצבעות היו ואולי גם יהיו, אך ההצבעות שאנו מדברים בהמשך הן הצבעות שיהיו במצב שהתחלואה תרד באופן משמעותי. כי עד אז החיסונים יורידו את התחלואה. עדיין ילכו עם מסכות וישמרו מרחק. זה לא רק הסגר, אלא גם ההגבלות שיצטרכו להישאר. צריך לראות מתי החיסונים יורידו את התחלואה. יש הערכות שונות. מבחינה מעשית זה לא מתאפשר. לא פריימריז ולא כינוסי המרכז. זו המציאות".

בדיון התייחס נתניהו לאפשרות של שריון מועמד ערבי ברשימה: "אני מעריך שיהיה לנו קרב לא פשוט עם כמה ידידים כדי לנצח. אני בעצמי ביקשתי פריימריז ולא יכולנו לעשות את זה. זה לטובת התנועה. אני מבקש מכם את האמון, יש לי ניסיון , נתתי תרומה מסוימת לתוצאות הליכוד. כשם שאני מביא מיליוני חיסונים, אני יכול להביא גם הרבה מנדטים באמצעות השריונים האלה. כמו נציגות ערביות. אני בא לערבים ולהביא נציג כזה או אחר, כי גם אחרים הולכים לעשות זאת, למה הם ירדו בסקרים? בגלל דבר אחד מרכזי, בגלל 4 הסכמי שלום שהבאתי למדינת ישראל".

"הבוחרים הערביים שוקלים להצביע למפלגות ציוניות הפעם, למפלגה שלנו יש נתח עצום. הם רואים ערבים מתחבקים עם יהודים בדובאי ושואלים למה זה לא יכול להיות גם כאן? אנו מאמינים בתורת ז'בוטינסקי. לחימה בפשיעה אנו הבאנו, את השלום אנו הבאנו, אני רוצה את הקולות שלכם ותצביעו לליכוד. אצטרך להביא לפחות נציג אחד במקום בולט, לפחות אחד, שישאלו אותו למה אתה הולך לשם? עלי להיות מסודר עד הרגע האחרון. אני יכול לעשות זאת בכמה סקטורים. אני חושב שאני יכול להביא את 40 המנדטים, כולם ברגע האחרון. זה מהלך מתבקש שטובת התנועה מחייבת אותנו".

"אלה לא תנאים רגילים, אחד בגלל הקורונה, שתיים כי יש לנו יריבים שישריינו. לכן אנו צריכים להתמודד מול אלה שמתמודדים חופשי. אנו צריכים את המינימום הזה כדי לפעול ברגע האחרון וזה טובת הליכוד. מישהו אמר לי אתה מביע אי אמון ברשימה, אמרתי אני מביע אמון מלא בכל הרשימה. היעד שלי זה 40 מנדטים. תראו מה קרה שהבאנו את הסגר הראשון. חשוב להבין מה היא טובת התנועה. שהיינו בסגר הראשון, הלכנו לבחירות במאמץ עליון עלינו מ-30 ל-36 מנדטים".

"לאחר מכן היינו עסוקים, בבחירות הללו היו קלפיות מיוחדות לאלה שבאו מחו"ל. סגרתי את המדינה, את שמי המדינה והורדנו את התחלואה לאפס. היינו המדינה הראשונה בערך שיצאה מהקורונה ועלינו במנדטים. לא ידעתי בכמה עלינו. היה איזה סקר או שניים שעלינו ל-40. בדקתי, מסתבר שאף על פי שאנו לא עשינו סקרים, אחרים כן עשו. גילו שעלינו לארבעים לארבעים ואחד ירדנו עלינו רוב הפעמים היינו בארבעים זולת פעם שהיינו 39 זה נמשך כמעט 4 חודשים וזה התחיל לרדת כשפתאום חזרה הקורונה. 500 נדבקים ליום. ירדנו ל- 30 מנדטים".

"עכשיו באים והולכים לעלות בחזרה, כי אנו רואים ואיני רוצה לחשוף יותר מדי. אתה רואה במשך שבועות מספרים של אהדה הערכה ורק אחר כך המנדטים באים. אנו נמצאים במצב הזה והסימנים המובילים מראים ויש לנו עכשיו מה שלא היה בסגר הראשון, זה הפגיעה בסקטורים הקטנים ועלינו לפצות על זה. יש הזדמנות עם ערביי ישראל, לכן יש לנו אפשרות להתגבר ולהגיע ל-40, אנו נהיה הראשונים שיוצאים אך בפער ענק".

"המנדטים שאביא, ולא אפרט את הצעדים, זה יכול למשוך אותנו למעלה והליכוד תהיה מפלגת השלטון. אני עושה את הדברים ואני צריך את השריונים עד הרגע האחרון ולהבטיח שנעבור את השיא העולמי הזה. כשהיינו 47 מנדטים הקמנו מפלגות סקטוריאליות. אני חושב שאנו יכולים להשיג את זה. היעד הוא 40 ואפשר לעבור את זה. אך אני צריך את הכלים והכלים זה טובת הליכוד ואי אפשר לחזור למשפטנות רומאית, משפטנות עודפת שאינה לטובת התנועה. מישהו ידע שנהיה בקורונה? מישהו ידע שנעשה את הדברים שאנו עושים? תנו לי אשראי את האמון שלכם כדי שאוכל להביא לטובת התנועה".

בשיחה הממושכת, בה נאם ראש הממשלה מספר פעמים, הוא התייחס בהרחבה לרצונו לבטל הפעם את הפריימריז ועל הצורך לקבל שריונים. כמנהגו, שילב בדבריו סיפורים היסטוריים מהקמת המדינה ואף חשיפות מרומזות על התנהלותו המדינית. לידי 'בחזית' הגיע הפרוטוקול המלא מהדיון ואנו מביאים את הדברים של נתניהו במלואם.

ביטול הפריימריז

"יש מרכיב לטובת התנועה שאני מאמין שבית הדין יתחשב. רציתי פריימריז בעצמי, נאה דורש נאה מקיים, הבאתי את הפריימריז לתנועה. הבאתי את הפריימריז נלחמתי על כך שיהיו. גם לי וגם לתנועה. כך שלא צריך להטיף לי לגבי כמה זה רצוי. אני מאמין בפריימריז ואני דוגל בהם. נוצרו כוחות עליונים, הקורונה לפי נוהל הליכוד אנו מקיימים דיוני מרכז. גם להחליט על תקנון ולהחליט על פריימריז, הדיון צריך להתקיים במקום אחד. כשיש בעיה שאתה לא יודע מי מדביק. זום אני מסופק אם זה יספק . הקורונה זה דבר חדש. צריך לוודא ייתכנות טכנולוגית. אנו במצב חדש. אי אפשר לקיים דיון בזום, לא שאי אפשר לעשות זום".

"בשבועות הקרובים, אנו עדיין תחת מגבלות, יש כאלה ש מנסים לפגוע על מנת לפגוע בליכוד. הליכוד לא יבקש להפר את הכללים. אין אפשרות כזאת. אי אפשר להגיד צא מהבידוד או בוא ואולי תידבק. זה המצב. אני נאבק בקורונה. היה קשה להביא לסגר. גם עכשיו השגנו סגר חלקי, נלחמים בזה, וננסה להמשיך את הסגר ולא בגלל הפריימריז אלא בגלל בריאות הציבור. לא מדבר על הכסף. הכסף זה שיקול משני, השיקול העיקרי שאינך יכול להכריח אנשים להתכנס בגלל התעקשות שאינה סבירה בזמן הקורונה".

"בדקתי גם כמה זמן לקח לעשות את הפריימריז. וזה כשיכולנו לרכז ולפזר קלפיות. זה לא המצב עכשיו. ביקשתי משרד בירושלים ועדיין לא נמצא. מקום אחד, לא בתי מלון. יש בעיה אמיתית שהיא קיימת ואי אפשר להתעלם בגלל שאנשים רוצים כמוני לעשות פריימריז. הבנתי את זה על אף שרציתי, שוכנעתי כשאמרו לי שזה בלתי אפשרי. אתה רוצה סגר או פריימריז? מה אתה רוצה שאנשים יפגעו? לפי הערכה, אנשים מעצם העובדה שלא סגרנו ימותו אנשים רבים".

כשדיברתי עם אנשי חברות החיסונים והיינו צריכים לסגור חוזים, יותר מאדם אחד אמר לי 'אי אפשר לסגור שום דבר, כי זה נעצר אצל המשפטנים שלכם', וגם על זה התגברתי

בנימין נתניהו

"לגבי טובת התנועה, יש סעיף בחוקה שצופה את הדבר הזה, לא את המגפה, אנו בקצב טוב של התחסנות. אבל עדיין אני עושה זאת כשאני דורש להדק את הסגר שהמחלה לא תתפשט. במו ידינו נציע דבר כזה? לגבי טובת התנועה, ציטטתי את פיקרו שאמר על היהודים. (באנגלית) אמר מילת גנאי מתריסה, אני לא שותף ליחסו לעם היהודי, אבל האמירה הזאת שיש עודף משפטנים אצל היהודים, המדינה שלנו מוגדרת כהכי משפטנית. נאמר כי אין מדינה בעולם שהיא כל כך בירוקרטית משפטית".

"כשדיברתי עם אנשי חברות החיסונים והיינו צריכים לסגור חוזים, יותר מאדם אחד אמר לי אי אפשר לסגור שום דבר, כי זה נעצר אצל המשפטים שלכם, וגם על זה התגברתי. לקחתי ולחצתי עליהם. יום אחד נפרסם את זה. חייבים להבין את התרופות הללו כדי להציל חיים. ולכן סילקו אפילו חלק מהדיונים המשפטיים. נושא המשפטנות והדקדקנות צריכה להתאים אותה לחיים. החוק צריך לשרת את החיים ולא החיים את החוק".

"לנו היהודים יש בעיה, אבי נהג לומר שליהודים יש היסטוריה והוא חייב לזהות סכנה בזמן. ז'בוטינסקי דיבר על הסכנה ולגלגו עליו. היכולת הזאת אצלנו היא לא במיטבה. לדוגמה לאיזון, כשעשיתי את הרפורמות הגדולות בכלכלה וזה הקפיץ את מדינת ישראל בצורה נפלאה, באו ואמרו לי תשנה את מערכת הבריאות. אתה הרי מאמין בכלכלת שוק, דבר כזה של עודף משפטנות לא קיים בכל מקום בעולם, אמרו לי להפעיל את עקרון התחרות גם במערכת הבריאות ואמרתי לא. אני מוקלט בזה".

"אמרתי שמערכת הבריאות צריכה לדאוג לחיים וכלכלת שוק במערכת בריאות זה לא דבר טוב. יש רצפת ביטחון בריאותית שניתנת על ידי המדינה. המערכת שהיום כולם מפארים אותה, הסתכלתי על הנתונים וראיתי שבין דמוקרטיה וזכות הבחירה… הדוגמה שתוחלת החיים היא כמעט הכי גבוהה בעולם, האיזון קיים למשל במחיר לגי.וי.בי מ הנמוך בעולם. יפן שעוברים אותנו אך מוציאים הרבה יותר. צריך להיות איזון בין הדמוקרטיה לבין טובת האזרחים. לפעמים יש מצבים והעיקרון הזה חייב לחול".

"אתן דוגמה נוספת ברמז, יש מצבים שיכולים להיות ביטחוניים והחוק מגביר היררכיה מסוימת וברור שאם מדינת ישראל תותקף באלפי טילים ויתברר שהמערכת הזאת הקבועה בחוק אינה מתפקדת, מה נעשה? אעמוד ואומר רגע יש כללים ולא אפעיל את מה שצריך להפעיל? ברור שכן. כי צורכי החיים קודמים. כפי סירבתי להפעיל את מערכת הבריאות כך במערכת הביטחון. צריך להבין שבמקרה של חוקת הליכוד, לקחו בחשבון ולכן הכניסו סעיף עליון של טובת התנועה. זה לא סעיף של גחמה. חוקת הליכוד הכניסה וטובת הליכוד עומדת כאן שבעיני היא גם טובת המדינה. אתם תשפטו לבד את הדברים שהצלחנו למנוע".

"אני רוצה שהערבים יצביעו לנו, אני עומד לשנות את זה. טובת התנועה, בעיני, סעיף מרכזי בחוקת הליכוד, מהי טובת התנועה? הדמוקרטיה, אך אין אפשרות בקורונה לעשות את הדבר הזה. אי אפשר אפילו מרכז לכנס. אני סומך את שיקול הדעת של בית הדין. לפעמים במצבים של מטחי טילים, פנדמיה עולמית, שמתמודדים איתה טוב יותר מכולם, אני פועל אחרת ולא אומר את כל הדברים שעשיתי. אם נצטרך לעשות שינוי בחוקת הליכוד שגם מחייבת לרכז את מרכז הליכוד".

"באו שני מוסדות שאתה כן יכול לכנס, אפשר לכנס 20 איש בזום, אפשר לכנס את המזכירות של הליכוד שזה גם עשרות אנשים וזה בסדר. הם קיבלו החלטה ומהטעמים האלה, שמבוססים ואומרים שאין אפשרות לקיים פריימריז. אנו נמצאים בבחירות גורליות. בבחירות אלה אנו צריכים לקבל רוב גדול לממשלת ימין מלא, כדי לעשות את זה אנו צריכים לדעת מה יכולים ומה לא יכולים. מה שאיננו יכולים זה הנהלים הרגילים. אנו יכולים לשריין את כל הרשימה, כדי להבטיח שנבוא עם רשימה ב-2-3 שאחרת, לא נגיע. נלך למבוך הזה וניכנס לחור הזה, לא נצא ממנו. זה אבסורד. מה רוצים להיכנס לדבר שהוא בלתי סביר? וזה קיים. אני מכבד את החלטת בית הדין, אך יש נסיבות מיוחדות ומידת משפטיזציה שנפגשת בחוקת התנועה".

הבקשה לשריונים

"בנוסף, יש מפלגות סביבנו שכולן מפלגות שמשריינות כל אדם ואדם. שמנסות לקחת את המנדטים הבודדים שאנו חייבים להביא כדי לנצח את הבחירות האלה ולממש את האידיאולוגיה של תנועת הליכוד. במקום לעשות את הדבר שהשכל הישר וטובת התנועה מחייבים. אתמול קיימתי דיון עם המזכירות ואמרו שצריך שיהיה נציג לצירים, נציג לנשים, נציג לאזורים מקופחים, נציג ונציג…. יש כאן קצת יותר משישה, באתי וביקשתי שישה על ארבעים".

"אנו נעמוד בפני תחרות על הסקטורים, תנו ליריבים שאיני מזלזל בהם, שיכולים להציע לאנשים. נניח שיש נציג לסקטור מסוים שיכול למשוך קולות, כשמציעים מקום שני שלישי, לא אוכל להביא את אותו אדם. זה אבסורד נוסף, לכן לא נוכל עד הרגע האחרון, נרצה להגיש את הרשימה ברגע האחרון כדי למנוע מהיריבים. כדי להביא 40 מנדטים… אף אחד לא נפגע כי כולם עלו ברשימה".

"אני מעריך שיהיה לנו קרב לא פשוט עם כמה ידידים כדי לנצח. אני בעצמי ביקשתי פריימריז ולא יכולנו לעשות את זה. זה לטובת התנועה. אני מבקש מכם את האמון, יש לי ניסיון , נתתי תרומה מסוימת לתוצאות הליכוד. כשם שאני מביא מיליוני חיסונים, אני יכול להביא גם הרבה מנדטים באמצעות השריונים האלה. כמו נציגות ערביות. אני בא לערבים ולהביא נציג כזה או אחר, כי גם אחרים הולכים לעשות זאת, למה הם ירדו בסקרים? בגלל דבר אחד מרכזי, בגלל 4 הסכמי שלום שהבאתי למדינת ישראל".

"הבוחרים הערביים שוקלים להצביע למפלגות ציוניות הפעם, למפלגה שלנו יש נתח עצום. הם רואים ערבים מתחבקים עם יהודים בדובאי ושואלים למה זה לא יכול להיות גם כאן? אנו מאמינים בתורת ז'בוטינסקי. לחימה בפשיעה אנו הבאנו, את השלום אנו הבאנו, אני רוצה את הקולות שלכם ותצביעו לליכוד. אצטרך להביא לפחות נציג אחד במקום בולט, לפחות אחד, שישאלו אותו למה אתה הולך לשם? עלי להיות מסודר עד הרגע האחרון. אני יכול לעשות זאת בכמה סקטורים. אני חושב שאני יכול להביא את 40 המנדטים, כולם ברגע האחרון. זה מהלך מתבקש שטובת התנועה מחייבת אותנו".

"אלה לא תנאים רגילים, אחד בגלל הקורונה, שתיים כי יש לנו יריבים שישריינו. לכן אנו צריכים להתמודד מול אלה שמתמודדים חופשי. אנו צריכים את המינימום הזה כדי לפעול ברגע האחרון וזה טובת הליכוד. מישהו אמר לי אתה מביע אי אמון ברשימה, אמרתי אני מביע אמון מלא בכל הרשימה. היעד שלי זה 40 מנדטים. תראו מה קרה שהבאנו את הסגר הראשון. חשוב להבין מה היא טובת התנועה. שהיינו בסגר הראשון, הלכנו לבחירות במאמץ עליון עלינו מ-30 ל-36 מנדטים".

פתקי מח"ל | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

"לאחר מכן היינו עסוקים, בבחירות הללו היו קלפיות מיוחדות לאלה שבאו מחו"ל. סגרתי את המדינה, את שמי המדינה והורדנו את התחלואה לאפס. היינו המדינה הראשונה בערך שיצאה מהקורונה ועלינו במנדטים. לא ידעתי בכמה עלינו. היה איזה סקר או שניים שעלינו ל-40. בדקתי, מסתבר שאף על פי שאנו לא עשינו סקרים, אחרים כן עשו. גילו שעלינו לארבעים לארבעים ואחד ירדנו עלינו רוב הפעמים היינו בארבעים זולת פעם שהיינו 39 זה נמשך כמעט 4 חודשים וזה התחיל לרדת כשפתאום חזרה הקורונה. 500 נדבקים ליום. ירדנו ל- 30 מנדטים".

"עכשיו באים והולכים ל עלות בחזרה, כי אנו רואים ואיני רוצה לחשוף יותר מדי. אתה רואה במשך שבועות מספרים של אהדה הערכה ורק אחר כך המנדטים באים. אנו נמצאים במצב הזה והסימנים המובילים מראים ויש לנו עכשיו מה שלא היה בסגר הראשון, זה הפגיעה בסקטורים הקטנים ועלינו לפצות על זה. יש הזדמנות עם ערביי ישראל, לכן יש לנו אפשרות להתגבר ולהגיע ל-40, אנו נהיה הראשונים שיוצאים אך בפער ענק".

"המנדטים שאביא, ולא אפרט את הצעדים, זה יכול למשוך אותנו למעלה והליכוד תהיה מפלגת השלטון. אני עושה את הדברים ואני צריך את השריונים עד הרגע האחרון ולהבטיח שנעבור את השיא העולמי הזה. כשהיינו 47 מנדטים הקמנו מפלגות סקטוריאליות. אני חושב שאנו יכולים להשיג את זה. היעד הוא 40 ואפשר לעבור את זה. אך אני צריך את הכלים והכלים זה טובת הליכוד ואי אפשר לחזור למשפטנות רומאית, משפטנות עודפת שאינה לטובת התנועה. מישהו ידע שנהיה בקורונה? מישהו ידע שנעשה את הדברים שאנו עושים? תנו לי אשראי את האמון שלכם כדי שאוכל להביא לטובת התנועה".

"יש שלושה מוסדות נבחרים בתנועה ואומרים תנו את הדבר הזה ברוב עצום. האנשים שאני רוצה לא צריכים לעבור את זה, גם פה יש אינטרסים. אנשים יגידו שמקבלים מקום מובטח בלי כל הטררם הזה. בלאו הכי לא מקיימים פריימריז זה בלתי אפשרי. אז דווקא פה נקיים? לא צריכים להיות תלויים בהרכבת הממשלה".

אביו וז'בוטינסקי

"אם לא היה קורונה לא היינו נזקקים לזה. אולי הייתי מבקש מספר קטן של שינויים כדי שהרשימה תהיה גדולה יותר. אך כיוון שברצוננו להגיע ל-40 יש לי יסוד להגיד, אני יודע את מי אנו רוצים. אם היה פריימריז ברור שהצורך קטן כי אנשים טובים יכנסו בפריימריז. אני מדבר מבחינת הציבור. אין לנו אפשרות של פריימריז להכנסת דם חדש. אין זמן לעשות את הפעולה הזאת בלי שתתנו לי את הכלים ולא סתם שני הגופים הציעו לגוף השלישי לעשות זאת ברוב קולות".

"אני חסיד של ז'בוטינסקי. זו תמונה של אבי שנפטר בגיל 102. הוא אמר לי דבר מעניין, היו 23 שעות של דיונים שדיברו על המחקרים שלו ועל פעולתו המדינית בארצות הברית, הוא בא לז'בוטינסקי ואמר לו למה אתה בלונדון? אמר למה לא? כאן אני מנהל את המאבק למען המדינה היהודית, אתה צריך לשכנע את אמריקה לא את אנגליה. הוא אמר יהיה כאן מאבק עולמי וארצות הברית תהיה מעצמה ומי שיקבע במובן המדיני זו תהיה ארצות הברית והוא שכנע אותו".

"לאבי הייתה יכולת של ראיית צעדים קדימה"

בנימין נתניהו

"הם הגיעו לארצות הברית והתחילו את הפעולה למען המדינה היהודית. אף אחד לא יודע ולא כתב על זה. אני אומר את הדברים כי אני חייב לפרוץ את הדיון הזה. כתב על זה ההיסטוריון שאסף את המידע הזה. הוא עשה שאף מנהיג יהודי לא עשה, הלך לרפובליקנים ואמר להם לתמוך במדינה היהודית כי זה ישרת את האינטרס של ארצות הברית. שאלו מי זה הנתניהו הזה? מה הוא רוצה? 3 חודשים לאחר מכן, לאחר שאושרה תמיכה במדינה היהודית המפלגה הדמוקרטית עשתה אותו דבר".

"המצע הדו מפלגתי לטובת תמיכה במדינת היהודים, הכל מופיע בפרוטוקולים מאוד מפורטים. דבר נוסף, הוא עשה דבר נוסף, לא רק הלך לרפובליקנים, הלך לסטייט דיפרמנט, ואמר לו דברים, מעבר לזה הביאו אותו לראש המטות המשולבים וכשבא לאייזנהאואר נשאל למה אנו צריכים לתמוך במדינה יהודית, הוא אמר אנו נהיה הכוח החזק ביותר במזרח התיכון. אייזנהאואר עשה את הלא יאומן, וביקש שאבי יציג ויצר במפלגות את ההבנה שתמיכה במדינת היהודית, זה לטובת ארצות הברית. הוא שאל את אבי למה אתם מתעקשים לחזור למדינת ישראל. לאבי הייתה יכולת של ראיית צעדים קדימה, למדתי מעט ממנו, לכן יכולתי לעשות שינויים גדולים בכלכלה, במדינאות, היכולת לעמוד ולרתום כוחות אל מול הרצון להרחיק אותנו מארץ ישראל".

הוטו המפתיע באו"ם

"אספר עוד סיפור. כי אני מבקש את אמונכם. במשך שנים מול כמה נשיאים אמריקנים עמדתי מול הניסיון לעקור אותנו ולהחזיר אותנו לקווי ובלמתי את זה. כי יש לי יכולת לפנות לציבור האמריקאי. יש לי מידה של השפעה על הציבור. הנשיא אובמה אמר שאני המנהיג היחיד שיכול לפעול בצורה כזו. יכולתי למנוע את הדחיקה שלנו לקווי 67 כי הייתה מערכת בחירות אחת… נאמר "לא נבנה לבנה אחת מעבר לקו הירוק" וברוך השם בנינו הרבה. אוכלוסיית יהודה ושומרון גדלה".

"כמעט חודשיים בין הבחירות האחרונות ותחילת הקדנציה של הנשיא הבא, הלכתי אליו גם להילרי ולטראמפ ב-2016 ואמרתי אני מבקש שני דברים, אסור לעשות… וחוץ מזה הייתם צריכים לצאת מהסכם… הם שמעו ואני חושב שגם טרמפ מימש. אובמה החליט אחרת. היה לו חופש מוחלט, ולא היה תלוי בשום דבר. יכול לתת הנחיה לנציגתו באום להצביע כפי שתצביע להחלטה שתופיע בדרך פלאית הופיעה החלטה ודיברה דברים קשים מאוד מבחינתנו".

ברק אובמה | צילום: shutterstock

"החלטה ראשונה של האו"ם, שטלטלה את כולם, אובמה התכוון להעביר החלטה נוספת, כעבור 10 ימים. ימים ספורים לפני חילופי השלטון… הייתה החלטה קשה מאוד שהייתה מטילה עלינו סנקציות ואז היינו עומדים בפני החלטת האום עם סנקציות על מדינת ישראל. זה נמנע כי הלכתי לגורם מסוים שיש לו וטו במועצת הביטחון וקיימתי את השיחות האלה 6 חודשים לפני הבחירות כי צפיתי מה יקרה. ומחוסר נכונות של אותו גורם שלא היה מוכן להתייצב , זה בא כשוק לאמריקאים כי לא יכלו לממש את מלוא התכנית".

"אז אני בא אליכם היום אחרי כל זה, הלכתי לפני הבחירות והתייצבתי מול ארצות הברית, כי ידעתי אם לא נפעיל התנגדות, הצלחנו לשכנע את טראמפ. מאיפה הגיעו הסנקציות אתם חושבים? כי כשהייתי אזרח הלכתי לאהוד אולמרט ואמרתי לו תן לי ללכת לקרנות ההשקעה של המדינות בתוך ארצות הברית כדי שיחרימו השקעות באיראן. והצלחנו. כשבא גורג בוש הבן והייתה חומת מגן, אמר עכשיו תיסוגו. צלצלתי לאריק וביקשתי ללכת לוושינגטון. אנו יכולים להצליח".

"מה שאני עושה זה למען המדינה היהודית. אני מבקש מכם, לזנוח בצד את הדברים השוליים וללכת לטובת הליכוד והמדינה לטובת הארץ הזאת. תנו לי את הכלים לעשות זאת. אתם רוצים להיות דווקנים? אין לנו אפשרותאמיתית לעשות פריימריז, אין אפשרות אמיתית לכנס את המרכז, אך יש לנו אפשרות אמיתית אם נפעל יחד ותנו לי את האמון, אני לא משלם מחיר, רעייתי ובניי לא משלמים מחיר. אני עושה זאת בהנאה. תנו לי את האשראי ואת הגיבוי לעשות את הדבר הנכון לטובת כולנו, התנועה והמדינה הזאת. כולם יכנסו ויכנסו גם רבים אחרים".

"זה ניהול קרב"

"אם יש עוד שאלות, אשמח לשמוע. לגבי הסעיף הראשון, אם ניקח בחשבון את תנאי השטח, מול התמרון האפשרי שלהם, הדבר אינו מסתיים רק בבחירות. יכול להיות מצב שינסו ליצור מצב של בלימה לאחר הבחירות. איננו יודעים אם לא ינסו לפתות אנשים לא רק לפני הבחירות אלא גם אחרי הבחירות. יכול להיות שנקבל את המספרים הדרושים להרכבת ממשלה ויציעו לאנשים להצביע לא להקים את הממשלה ויציעו להם לשמש שרים. זו שאלה שצריכים לקחת אותה בחשבון בטקטיקה הפוליטית".

"ההיגיון של אותו סעיף הוא היגיון של ליצור יציבות לשנה הזו, מה שיאפשר להקים ממשלה ולא יהיה לאנשים פיתוי לעבור לממשלות אחרות. לגבי השאלה של הצבעה חשאית, נדמה לי שהכלל אומר אם מישהו מבקש אז היא מתקיימת. למיטב ידיעתי איש לא ביקש. אם היה מתבקש היה מתבצע. הגשנו את זה כמקשה אחת. מקשה אחת זה איזון בין הצרכים להביא רשימה וצורכי השריונים לבצע את אותם פתרונות אלקטורליים שאני רואה".

"השאלה האם שריונים קודמים סייעו או לא, לפעמים כן ולפעמים לא. כולנו לומדים את הלקחים וגם אני, ואני גם בודק. היום יש יכולות בדיקה טובות ממה שהיו ואני בודק את זה והשיקולים אז לגבי ליברמן לא היה לגבי מנדט ומבקש לא להיכנס לזה המציאות היום אפשר להגדיר איזה ציבורים ברצוננו להביא".

"בסוף זה ניהול קרב. הייתי בכמה קרבות. בסוף יש מפקד וצריך לתת לו במקרה הזה, במקרה היחודי הזה של הקורונה והצורך להגיע ברגע אחרון מול יריבים לא פשוטים, צריך להשאיר בידי המפקד את היכולת בקרב הזה. אם ניתן את זה לועדה אז אי אפשר מטבע הדברים והשיקולים השונים, אין ברירה. בניהול הקרבות שאנו מנהלים, יש גופים שעושים פעולות קריטיות לקיום שלנו ואדם אחד מקבל את ההחלטות וזה אני. המדינה נותנת לי את הסמכות לעשות את זה. החלטות גורליות לבד. ואני עושה את זה מתוך ההבנה הנכונה. ראש הממשלה הוא המפקד של שני גופים ביטחון קרוב ורחוק שמסמיכים אותו לקבל החלטות. אני הפקתי לקחים ואסור להעביר את ניהול הקרב בתנאים הקיימים".

"יכול להיות שנקבל את המספרים הדרושים להרכבת ממשלה ויציעו לאנשים להצביע לא להקים את הממשלה ויציעו להם לשמש שרים"

בנימין נתניהו

"אני מבקש שלושה שריונים למעלה, כי אני בטוח שהשריונים הללו יעזרו לנו לעבור את המחסום של ה-40 .לגבי תיקון החוקה, אם כל זה יכול להיות מתוקן בעתיד בשמחה, אין לי בעיה. כל עוד משאירים את סעיף טובת הליכוד החשוב ביותר. אין לי בעיה להעביר את ההחלטה הזו ואשמח. אני בטוח שזה יעבור על סמך הניסיון שלנו. ננסה להעביר את זה וזה גם נכון להעביר את זה. לגבי השאלה של החוק הנורבגי, לא בטוח מה קרה שם…"

נתניהו התייחס גם לנושא הסדרת המאחזים: "לגבי השאלה שנשאלה, שנוגעת לכולנו, בני גנץ רצה לתת 3 ישובים תמורת ישובים בדויים, יש היגיון לא מבוטל, הציע את זה בזמנו אורי אריאל אך לא על חשבון הדבר הזה. הצעתי משהו והוא לא הסכים. אני מנסה לפרוץ את המחסום הזה, הדבר יקר לי ואנו מבינים את הזמן".

"לגבי השאלה של הדובר הראשון, התייחסתי למציאות החדשה שנכפתה עלינו. לפיכך עלינו להתאים עצמנו. אכן אנו מפלגה דמוקרטית וגם עכשיו אנו לא מבטלים את הדמוקרטיה אלא תלויים במציאות הקיימת. איננו מפלגה דיקטטורית. לא הייתה תלונה אחת על טוהר בחירות. זה לא פשוט. אתם יודעים מה קורה במקומות אחרים. אני חושב שאני ההיפך מדיקטטור. אני אומר תשפטו על פי מעשיי. גם עכשיו. איני חושש מבחירות, אך המצב אינו נורמלי".

"לא תמצאו אצלי מסך מחשב"

"לגבי מרכז הליכוד – אי אפשר לבטל את הצורך בדיון. זו החוקה שלנו. תסתכלו על החדר הזה, יש פה טלפון ישן מאוד, שלא השתנה. אין פה שום מסך מחשב בשום משרד שלי. ולא אומר עוד איזה אמצעים יש. לא תמצאו אצלי מסך מחשב ולא הרבה דברים, כי ככל שהטכנולוגיה משתפרת האיום לחדירה הוא ענק. תסתכלו מה פייסבוק פרסמה על איראן והתהליך הפנימי של ישראל. עכשיו מדובר בכך שאתה יכול לשכור אנשים להיכנס לכל מקום. לכן תמיד התעקשתי לרדת מהמחשוב. כי הסכנות הן מעל ומעבר ממה שאתם יכולים לדמיין. וההוכחה הטובה ביותר זה אני. רק כשאני ברכב יש טלפון נייד. יש טלפון אדום במשרד. זה לא מקרי. לכן כשאומרים מדינת ישראל לא יכולה למצוא דברים טכנולוגיים… אך מדינת ישראל מפעילה טילי ענק. אני מציע לא ללכת לכיוון הזה".

"הדבר היחיד שעובד זה … ופתקים. טוהר הבחירות זו בעיה גדולה מאוד. למה ניצח נו? יש הרבה סיבות, התנועה שלנו חזקה ואפשר להעריך מי תרם כמה תרם, יש אנשים שלא רוצים לפרסם. אבל כולם תורמים".

"אני מבין את השאלות של האנשים… איני רואה את המרכז מתכנס… הרחבתי את הדיבור ומודה לכם על ההקשבה, אני מבין את הרצון למצוא את הדרך אבל אני אומר לכם, תנו לי את הכלים להוביל את הקרב הזה בצורה המיטבית שתביא לנו ניצחון גדול. הדבר יגרום שלא נוכל לשבץ את התשבץ עם הגורמים שאנו רוצים להביא, כוונתי הציבורים שרוצים להביא, זה לא יעשה בדרך הזאת ולא נוכל לקבל את האנשים שאנו רוצים שיכולים להוות את מוקדי המשיכה והאיזון הכולל. זו תהיה התעקשות שאין לה הצדקה".

"אני מבין שיש רצון, אבל ברגע שביטלתם פריימריז במקום אחד והמרכז לא מתכנס אז אין סיבה לייצר את זה מה גם שזה יפגע ביכולת התמרון ולתת כמה אגרופי מחץ. כשמפקד מקבל החלטה בקרב, אין ממש דיון, זה מצב מיוחד שנוצר. כרגע אנו בקרב ייחודי, שונה, במקום אחר יהיה מקום ואני הראשון שדוחף את זה. חייבים להשאיר את המרכיב שייתן הצלחה וזה עלול לפגוע בליכוד וביעד העליון".

"אי אפשר להגיד שהליכוד לא תנועה דמוקרטית וכך היא תישאר, אבל יש קורונה ויש מגבלות קורונה ומגבלות זמנים וטענות משפטיות שעומדות נגד ההצעה. נצטרך לעשות עוד כמה דברים כדי להביא לנו את הניצחון. נרתום את כולם. אני מקווה שעד אז המצב יהיה כזה שנוכל לעשות כנסים שזה יתרון עצום שבא לידי ביטוי בבחירות האחרונות".

"אני מבקש מכם לתת לי את הכלים להביא את הניצחון. אם תנסו לפרק את זה, זו הצעה מאוזנת ונכונה ונותנת מה שאנו צריכים. הטענות אינן מחזיקות מים. אני מבקש מכם, אנו יכולים לנצח ומבקש לא להתחיל לפרק את זה שלא יפגע. העקרונות נפרמים בגלל המצב והמציאות שנכפתה, לא שאנו מייצרים. מבקש לתת לי את הכוח לנצח עבור כולם. ולא להתחיל לחפש מכאן ומכאן".

"יש גם מקום למשפטנות, במיוחד מול המדקדקים, אני מאחל לך הרבה הצלחה בבתי המשפט. במקרה זה, זה לא המקום, אנו צריכים לפעול כאיש אחד, כמו בועדת החוקה, אני מבקש מכם פשוט לתת לי את הכלים לנצח ואנחנו ננצח".

"לא נעים שנתתי רוטציה"

"אני דואג לעשות הסכמי שלום, האיום מול איראן, הקורונה, כל הדברים שמעסיקים אותנו בשנה האחרונה, גזל הרבה תשומת לב. שנית נלחמנו בבחירות. יש בחירות עם כחול לבן שקיבלו את האפשרות למנוע את הבחירות. הם קיבלו רוטציה, לא נעים להגיד אך הם קיבלו את זה. מה שקרה זה בלתי נתפס. אם כחול לבן היו מצביעים איתנו, נגד הפיזור, לא היה פיזור ולא היינו עומדים מול השאלה ששאלת. לא הייתה שאלה. לא היה צורך להידרש לזה. הכל נעשה במהירות עצומה, הסיבה שלא עסקנו בזה, כי השכל הישר אומר שהם לא היו הולכים לבחירות. השכל הישר אומר שאנשים התנהגו אחרת. לכן האפשרות של בחירות, עסקו במניעת בחירות לא בהבאת בחירות".

"אמרתי אי אפשר לצפות מה יקרה, אם הקורונה תעלם ולא יהיו נסיבות אחרות, נעביר את ההחלטה, אך רובם בהסכמה שאי אפשר לקיים. יש סעיף בחוק שאומר שאפשר לשים בצד. אך המציאות היא שאנו יכולים להעביר ואני לא זוכר שהייתי, זו פעם ראשונה שאני בבית הדין. אף פעם לא הייתי פה. הנה אני בא לבית הדין ואני מקווה שיש תמלול, הקלטה. אני אומר שנעביר את זה".

"אני נותן את ההתחייבות. אצלי זה טובת הליכוד. אי אפשר לאחוז את החבל בשני קצוות. לומר יש טובת הליכוד. אנו במצב קיצון קלאסי. הייתה פעולה ויש החלטה אם אתה עושה פעולה שיכולה להביא לפתיחת מלחמה, אתה צריך להביא את זה לממשלה לישיבה. אם היינו מביאים את הפעולה הזו לישיבת הממשלה עם עשרות שרים ועוזרים והדלפות לא היה אפשר לבצע את המשימה".

"הטענה הייתה שמצב זה חייבים להביא לממשלה כי זה החוק. מה היה הפתרון? הפתרון היה אני לוקח רדיוס הזה מציג במפה, והייתה התמקדות של כמה גורמים לרבות גורמי הביטחון ואמרתי אין ברירה חייבים לבצע והעברתי את ההחלטה עם הבטחה שנוכל לשנות את החוק. כדי שהחלטות מסוג זה יתקבלו בקבינט. כשהעבירו את החוק לאחר מכן התחייבתי והיום מדינת ישראל , הועבר חוק שהקבינט מוסמך לקבל החלטות שאינן צריכות להגיע לממשלה גם אם מדובר שיכול להביא לפתיחת מלחמה. על אותו משקל התחייבתי וקיימתי, אך את ההחלטה קיימנו בקבינט. על אותו משקל, אני מתחייב בפניכם, להביא את זה לחקיקה".

"יש לי חלק מסוים בניצחונות הליכוד ואני מבקש את הגיבוי לעשות מה שצריך כדי להשיג את הניצחון"

בנימין נתניהו

"מה שלא ישתנה זה ההגבלות החברתיות עם מסכות ומרחק. וכנראה הרבה זמן. גם אם יהיה סגר, המגפה עדיין תישאר. גם אם הסגר יגיע לקיצו יום או יומיים פני הגשת הרשימות ההגבלות ישארו. לכן זה לא משנה את המצב הבסיסי שלא מאפשר את ההתדיינות של המרכז. מסובך למצוא אתרים ולא רק זה. בארצות הברית לא היו דיונים כלל. הצבעות היו ואולי גם יהיו, אך ההצבעות שאנו מדברים בהמשך הן הצבעות שיהיו במצב שהתחלואה תרד באופן משמעותי. כי עד אז החיסונים יורידו אתהתחלואה. עדיין ילכו עם מסכות וישמרו מרחק. זה לא רק הסגר, אלא גם ההגבלות שיצטרכו להישאר. צריך לראות מתי החיסונים יורידו את התחלואה. יש הערכות שונות. מבחינה מעשית זה לא מתאפשר. לא פריימריז ולא כינוסי המרכז. זו המציאות".

"עכשיו יש שאלה, לגבי השריונים, מה שביקשתי הם במחצית השנייה האחרונה של העשירייה הרביעית. לא שמתי שריונים בשתי עשיריות ראשונה. חשוב להבין. הבקשה סבירה להביא לניצחון. עכשיו יש שאלה, מה המשקל של ההחלטות, אין אפשרות לבצע את מה שאתם רוצים במרכז, אלה דברים שצריכים להיות ריאליים".

"יש שני מוסדות שקיבלו החלטות ברוב עצום , לרוב עצום יש משקל עצום. לא רק בדיונים שלכם או בהחלטות שלכם, זה ברור זה החלטות שהתקבלו, לרוב עצום יש משקל עצום. אי אפשר להתעלם מזה. וזה צריך להיות לנגד עיניכם. לגבי מערכת המשפט, לדעתי, מידת המעורבות וההחלטות שמבקשים לקבל, העיקרון שלא מתערבים בהחלטות המוסדות, זה העיקרון".

"יש גם את המוסדות את הרוב בשני הגופים האלה וגם את החלטת בית הדין. אם בית הדין יסכים לקבל החלטה מנומקת ברורה תקיפה אני לא מעריך, אני מעריך שגם בתי המשפט יכבדו את זה בערכאות ואף אחד מאיתנו לא חושב ואני תמיד נדהם, אך איננו צריכים להצדיק את חציית הקווים בהחלטה כזו או אחרת, בנוהג שהיה קיים. החלטה שלכם היא חשובה כי היא אם באה מנומקת ותיתן הגנה מניסיון של התערבות של גורמים חיצוניים, כל מה שציינתי בתחילה, לגבי כל ההגבלות… כל הדברים שאמרתי, שטובת הליכוד מחייבת לקבל את ההחלטה הזו, גם כאן, אתם כבית דין לא יכולים להיכנס לתוך השיקולים, אם אתם פוסלים נכנסים שוב לאינטראקציה קשה ונגיע לאותו דבר, כי אי אפשר לקבל החלטה אחרת".

"טובת הליכוד מחייבת את זה. יש לי חלק מסוים בניצחונות הליכוד ואני מבקש את הגיבוי לעשות מה שצריך כדי להשיג את הניצחון. בסוף יש דבר אחד לגמור לעשות את זה. אי אפשר לדבר על דמוקרטיה שכרגע מתעלמים ממנה בלית ברירה. עלינו לנצח את הבחירות. קיבלתם התחייבות שלי שנתקן את התקנון. כשקמה הממשלה לקח לי כמה חודשים, עכשיו אני אומר נעביר את ההחלטה, נקבל החלטה שקולה אוזנת ונעביר בחוקה. ההחלטה בידיכם, תודה רבה. התרשמתי מאוד מהדיון. מכולם", חתם נתניהו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים