שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "נתניהו צעק עלי כמו שמעולם לא ראיתי"
קרב בליכוד
עו"ד אביעד ויסולי שעתר נגד ראש הממשלה ושרי הליכוד החברים בוועדת החוקה בטענה כי הם אינם יכולים להצביע בעד ביטול הפריימריז בשל ניגוד עניינים, בשיחה עם 'בחזית'
בנימין נתניהו | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

על רקע רצונו של ראש הממשלה לבטל את הפריימריז בליכוד לקראת הבחירות הקרובות, עתר עו"ד אביעד ויסולי מתנועת נאמני ארץ ישראל לבית הדין של התנועה בטענה כי יש לקבל את ההחלטה ברוב קולות המרכז ולא ב'מחטף' בוועדת החוקה בצעד תקדימי שלא אירע מעולם בתנועה.

כזכור, ראש הממשלה ביקש לקבל ברשימת המפלגה לכנסת הבאה 6 שריונים, במקומות 5 או 10 ואת המקומות 26, 28, 36, 39, 40, תוך ביטול הפריימריז לאור נגד כוונת העובדה כי בתקופת הקורונה לא ניתן לקיים התקהלות המונית של חברי המפלגה כמקובל, אלא שהדבר עורר זעם רב בין חברי המפלגה והמרכז הסבורים כי טעם לפגם בהעברת ההחלטה לוועדת החוקה של המפלגה.

בשיחה עם 'בחזית' מסביר עו"ד ויסולי שעתר הבוקר בעניין לבית הדין של התנועה, כי "הנידון שלפנינו איננו בהכרח השאלה האם מותר לראש הממשלה על פי חוקת הליכוד לשריין מקומות ברשימת המפלגה, אלא האם יש לו ולשאר חברי הכנסת החברים בוועדת החוקה של המפלגה זכות הצבעה על ביטול פריימריז בליכוד, שכן הם נתונים בניגוד עניינים".

לדברי ויסולי, "בוועדת החוקה של הליכוד יש 21 חברים, מתוכם חמשה חברי כנסת מכהנים ובתוכם ראש הממשלה, השאלה אותה אנו מציפים ומבקשים לקבל עליה הכרעה, היא האם 25% מהוועדה שהם ח"כים מכהנים, נמצאים בניגוד עניינים, שכן ברור לכל כי הם בעדיפות לצילום מצב תוך הבטחת מקומם הנוכחי, בעוד שקיום פריימריז, עלול להקטין את סיכוייהם להתברג במקום ראלי ברשימת הליכוד לכנסת הבאה".

"אילו היה הדבר תלוי בהם, הם היו מעדיפים להמשיך לקדנציה נוספת ללא כניסה נוספת לסאגה של קמפיין וכל מה שכרוך מסביב. בעתירה הזאת ביקשתי שישללו את זכות ההצבעה של הח"כים המכהנים גם בוועדת החוקה וגם במזכירות הליכוד שם חברים 120 חברים ובתוכם כלל הח"כים המכהנים של הליכוד".

עו"ד אביעד ויסולי | צילום: באדיבות המצלם

לדברי ויסולי, העתירה הפעם תגלה כי הסיפור הרבה יותר מורכב ממה שנראה, שכן אתמול נענתה ועדת החוקה לבקשת ראש הממשלה וביטלה את הפריימריז תוך שהיא מעניקה סמכות למזכירות גם לאשר את רשימת המפלגה לכנסת, "אין חיה כזאת בחוקת הליכוד וזה לא יחזיק מים וזה יחזור שוב לוועדת החוקה שתחליט על סדרי הבחירות לקראת מועד הבחירות לכנסת".

אין זה הפעם הראשונה שנתניהו מבקש לבטל פריימריז, מה השתנה הפעם?

"אכן, עד כה זכורים 3 מערכות בחירות בהם ביקש נתניהו לקבל החלטות על שריונים ולקבע את הרשימה ללא פריימריז, אלא שאז התכנס המרכז והתקבלו החלטות ברוב קולות תוך שיתוף מרבי של הציבור ומערבות של בית הדין של הליכוד שחלק מההחלטות העביר להכרעת המרכז".

"עוד לא היה כדבר הזה בתולדות הליכוד שגם ביטלו פריימריז וגם לא ייחסו משקל לחברי המרכז בקבלת החלטות כה מהותיות לפני בחירות"

ברור שהפעם לא ניתן לכנס אלפי איש באולם אחד לצורך קיום פריימריז…

"אני לא מקבל את התשובה הזאת, זה 'תירוץ'. הצענו לכנס את המרכז באמצעות 'זום', משאל טלפוני או על ידי הצבעה באמצעות האפליקציה. אגב, ועדת החוקה אתמול, קיימה הצבעה טלפונית אפשר לעשות את הכל, כולל הפריימריז בהצבעה טלפונית. הליכוד יכול להיערך לזה בקלות, ביום הבחירות הליכוד מוציא יותר מ 130,000 שיחות".

כיצד יחסיך עם ראש הממשלה?

(צוחק)… "ראש הממשלה צעק עלי אתמול. הוא התרגז עלי כמו שמעולם לא ראיתי… זה היה בשיחת ה'זום' שהתקיימה עם יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר וח"כ חיים כץ. רה"מ האשים את המשפטנים בכך ש'הם לא נותנים לעבוד'. אני לגמרי מבין אותו, השיחה אגב 'נחתכה' באמצע ה'זום'".

"בסוף אלו כללי המשחק ואנו דורשים לשחק את המשחק לפי הכללים. נכון שמאוד חשוב לנצח אבל מאוד חשוב לנצח על פי הכללים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים