שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "נתקוף על כל הפרת ריבונות מלבנון"
כוכבי בצפון
הרמטכ״ל ביקר בכנס בפיקוד הצפון: "לחיזבאללה יש חלק משמעותי בקריסה בלבנון. אנחנו לא מתכוונים לאפשר ירי מהסוג שהיה לפנות בוקר לעבר ישובי הצפון"
תגיות:
אביב כוכבי בפיקוד הצפון | צילום: דובר צה"ל

הרמטכ״ל, רא״ל אביב כוכבי, ביקר היום בכנס סיכום בחני רף בפיקוד הצפון. בכנס הוצגו עיקרי התובנות מהבוחן, הבודק את גדודי היבשה ומוכנותם למערכה הבאה בלבנון, למפקדי החטיבות.

במהלך ביקורו התייחס הרמטכ״ל לאירועי אמש בגבול הצפון: ״מדינת לבנון נמצאת בתהליך של קריסה, לחיזבאללה יש חלק משמעותי בקריסה הזו. עם זאת, אנחנו לא מתכוונים לאפשר ירי מהסוג שהיה לפנות בוקר לעבר ישובי הצפון. אנחנו נגיב ונתקוף, באופן גלוי או חשאי על כל הפרת ריבונות מלבנון״.

שר הביטחון, בני גנץ, נאם היום במסגרת שבוע הסייבר הבינלאומי של אוניברסיטת תל אבי והתייחס לירי הרקטות משטח לבנון: "למדינת ישראל יש אינטרס בלבנון יציבה ומשגשגת כלכלית. לצערנו, המצב בלבנון הולך ומחמיר, וחיזבאללה וארגוני טרור נוספים פועלים נגד האינטרסים של העם הלבנוני. הגבנו בלילה, ונמשיך להגיב ולפעול בזמן ובמקום הנכונים מול כל הפרה של ריבונות ישראל. מדינת לבנון היא האחראית לנעשה משטחה. אנחנו הושטנו יד ללבנון והצענו לה סיוע הומניטארי. אותה היד שהושטה, היא גם אגרוף הברזל שיגיב מול כל תוקפנות והפרת ריבונות ואני קורא לקהילה הבינלאומית לפעול להשבת היציבות בלבנון".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בחיבור הסיב האופטי במעלות תרשיחא: "הלילה נורו רקטות מלבנון לעבר ישראל. צה"ל תקף בחזרה. אני אומר זאת בצורה חדה וברורה: לא נאפשר פגיעה בריבונות ישראל ובביטחון ישראל. מי שינסה לפגוע בנו – ישלם מחיר כואב בחזרה. אנחנו פועלים כל הזמן, יומם וליל, בכל הזירות, ונמשיך בכך. לבנון נמצאת על סף קריסה, כמו כל מדינה שאיראן מתבססת בה. אזרחיה נלקחו כבני ערובה של חמינאי ונסראללה לטובת אינטרסים איראניים. זה מצער – אך לא נקבל זליגה של המצב בלבנון לתוך ישראל. כמו שאמרתי – מי שינסה לפגוע בנו ישלם מחיר כואב בחזרה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים