שיתוף
תגובות
בריאות » בריאות המגזר » סגר דיפרנציאלי? הפעם החרדים לא יתנגדו
נאבקים בנגיף
לקראת התכנסות קבינט הקורונה השבוע, במהלכה יוחלט האם וכיצד יוארך הסגר, אומר ל'בחזית' בכיר חרדי במערכת כי הפעם לא יתנגדו החרדים לסגר דיפרנציאלי • כל הפרטים
תגיות: ,
סמוטריץ' בחמ"ל הקורונה של ביתר עלית | צילום: שירה הרשקופ

במערכת הבריאות נכנסו הבוקר לדריכות לקראת יישום השלב הראשון בהקלות הסגר שנכנס לתוקפו מאז ערב ראש השנה.

בהמשך היום, צפוי ראש הממשלה לכנס דיון בהשתתפות מומחים, שאמור להוות מעין ישיבה מקדימה לישיבת קבינט הקורונה שצפויה להתכנס ביום שלישי הקרוב ולקבל החלטות על המשך הסגר. בסביבת ראש הממשלה נחושים שלא להיכנע ללחצים ולא לחזור על טעות הגל הראשון בו נפתח המשק בבת אחת, מה שהביא לגל תחלואה נוסף שעם תוצאותיו אנחנו מתמודדים בימים אלו.

במסיבת עיתונאים שקיים אמש, העריך פרויקטור הקורונה הפרופ' רוני גמזו כי רמת התחלואה תעמוד בסוף השבוע על כ-2,000 נדבקים ליממה.

גמזו קרא לציבור לצאת ולהיבדק גם אם מרגישים טוב. "לכו להיבדק, אם אתה חושב ומרגיש קצת חשד, אם היית קרוב לחולה, התקהלות, ארוחה עם חבר ולא שמרת על הכללים – לך להיבדק. אי אפשר לחסל קורונה בלי להיבדק, יכול להיות שאיש בריא הוא מאומת, ויכול להדביק. כל אדם, גם אם מרגיש בריא, אבל יש חשד – שיילך להיבדק", אמר הממונה מטעם משרד הבריאות להורדת התחלואה.

על הירידה הצפויה בנתוני התחלואה אמר גמזו, כי "אם נמשיך באותו כיוון גם בהמשך, נהיה מסודרים לחורף".

בימים האחרונים התייחס הפרופ' גמזו לתחלואה בציבור החרדי ורמז כי גם אם יוחלט על הסרת הסגר בערים, הרי שהוא יוותר על כנו בכל הקשור לערים אדומות. "לא נהסס להטיל סגר דיפרנציאלי" אמר, תוך שהוא רומז לערים החרדיות.

בשיחה עם ‘בחזית’, אומר גורם חרדי כי לדעתו הפעם אין מקום להתנגד לסגר דיפרנציאלי כפי שהיה בפעם הקודמת. את דבריו נימק הגורם במספר סיבות מרכזיות.

הראשונה, היא העובדה שהתנגדות הפעם לא תעזור, “אני חושב שנתניהו הבין שהירידה שלו בסקרים קשורה לא להפגנות ולא למשפט אלא לזה שהציבור נמאס לו מהקורונה והקורונה היום בארץ, מה לעשות, זה בעיקר החרדים”. לדברי הבכיר החרדי, “ראינו את השיחות הצפופות שנתניהו מקיים עם בכירים חרדים (אדמו”רים, מזכירי המועצת, הרבנים הראשיים, פורום ראשי הערים ועוד), לכן לא נראה לי שהפעם ביבי יתקפל. התנגדות שלא תעזור מיותרת".

הסיבה השנייה לאי-ההתנגדות הצפויה לסגר דיפרנציאלי, ככל והוא יוכרז, על פי הגורם הבכיר, היא ש”זה יכול להוריד את מפלס השנאה החילונית כלפינו. כיום החרדים נתפסים כמפיצי המחלה, ואם יהיה סגר על הערים האדומות ובהם החרדיות, ללא התנגדות של החרדים, הרי שהכלכלה במדינה תתחיל לנוע, והכעס כלפי החרדים ירד". 

עוד טוען הבכיר, כי ישנם גורמים חרדים שבעד סגר כזה, "למשל אריה דרעי מוביל את הקו הזה כבר זמן רב, כך שהתנגדות חרדית לא תהיה חוצה מגזרים. גם בהנהגה החרדית יהיו כאלה שיהיו בעד הסגר, ולכן אין טעם להתנגד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים