שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » תעלומה סביב אי-מינויו של ליצמן לסגן שר
דיווחים סותרים
אחרי שהתפטר מהמשרד עם הטלת הסגר לחודש החגים, נראה כי ההנהגה הרוחנית של יהדות התורה לא ממהרת לחזור שלגרה וליצמן ככל הנראה לא ימונה בקרוב לסגן שר
אליהו חסיד ויעקב ליצמן במליאת הכנסת | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

על רקע המתיחות בין המפלגות החרדיות לממשלה והעומד בראשה, נראה כי שר הבריאות לשעבר ח"כ יעקב ליצמן לא ישוב לכהן כסגן שר במשרד השיכון.

כזכור, לפני ראש השנה, עם הודעת ראשי מערכת הבריאות על כוונתם להטיל סגר בתקופת החגים שיכלול את ראש השנה ויום הכיפורים, הודיע שר השיכון יעקב ליצמן כי הוא פורש מתפקידו במחאה על הטלת הסגר דווקא בתקופת החגים, בעוד שניתן היה ליישם אותה למעשה שבועות קודם לכן.

בטקס הפרידה שלו מהמשרד הצהיר ליצמן כי החלטות נובעת משיקול ערכי טהור. "יש לי עקרונות וערכים, פגיעה בחגי ישראל הוא קו אדום וזה תוכנן מראש והתרעתי מראש שאתפטר", אמר אז ליצמן.

ליצמן הוסיף ונימק אז את החלטתו בכך שכשהיו 2,000 נדבקים ביום הוא שאל מדוע לא עושים סגר וננענה בכך שממתינים לחגים. "אמרו לי 'נחכה עוד מעט', שאלתי למה מחכים לחגים? תעשו סגר כעת ותמנעו פגיעה בחגי ישראל בהם באים רבבות יהודים להתפלל בבתי הכנסת".

במסגרת 'דיל' שנרקם בין ליצמן לש"ס, שעורר זעם רב במפלגת יהדות התורה, אישרה אתמול הכנסת את מינויו של ח"כ יצחק כהן מש"ס כשר השיכון במקביל לתפקידו כשר במשרד האוצר.

זאת, בעוד התוכנית המקורית הייתה שליצמן ימונה לתפקיד סגן שר במשרד השיכון וכך יוכל להמשיך ולממש את תכניותיו בביצוע רפורמות בענף הדיור.

לפי שעה נדמה שליצמן החליט שלא להתמנות כסגן שר, שכן הרוחות במגזר טרם נרגעו ומינויו מחדש לתפקיד 'סגן שר' לא יתקבל בעין טובה בציבור.

במערכת הפוליטית סבורים כי הסיבה לכך שליצמן טרם התמנה לסגן שר, היא העובדה כי הוא טרם קיבל 'אור ירוק' מההנהגה הרוחנית לקבל את המינוי – גם במחיר פגיעה באינטרס החרדי לפתרון מצוקת הדיור.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים